مقالات تحلیلی کارآفرینی اجتماعیمقالات کارآفرینی

آشنایی با ویژه نامه کارآفرینی اجتماعی اکوموتیو

معرفی بخش ها ، مقالات ، مصاحبه ها و برترین استارتاپ های حوزه کارآفرینی اجتماعی

لیمو HR

ویژه نامه‌ی کارآفرینی اجتماعی اکوموتیو درصدد معرفی آن دسته از کسب و کارها، نهادها و رویدادهایی است که علاوه بر ترویج فرهنگ کارآفرینی و تولید ثروت، می‌توانند منجر به اثرات مطلوب اجتماعی شوند. کمک به اقشار در حاشیه قرار گرفته، توجه به رفع مشکلات مردم از مسیر مسئولیت اجتماعی، ایجاد درآمد برای گروه‌های کم‌تر برخوردار و کاهش فقر، همه از دلایلی است که می‌تواند معنای تشکیل یک کسب‌ و کار را بالاتر از کسب سود صرف قرار دهد و در مواردی حتی می‌تواند به کسب درآمد بیشتر برای خود آن کسب‌وکار نیز کمک کند.

به همین جهت و به‌ منظور آشنایی با کسب‌وکارهایی که هدف خود را کمک به حل مشکلات جامعه از مسیر گسترش کارآفرینی قرار داده‌اند، در بخش ویژه نامه‌ی کارآفرینی اجتماعی به معرفی شرکت‌ها و شخصیت‌های فعال در این زمینه در ایران و جهان و آموزش‌های در این رابطه می‌پردازیم.

مجموعه‌ی اکوموتیو بخش‌های مختلفی برای آشنا کردن مخاطبان با اکوسیستم کارآفرینی اجتماعی تدارک دیده است که مهمترین بخش ها در ذیل بیان شده است :

مقالات آموزشی و تحلیلی :

در این بخش مقالات متنوعی در مورد آشنایی با فضای کارآفرینی دارای اثر اجتماعی ارائه می‌شود. تا کنون مقالاتی درباره‌ی چیستی کارآفرینی اجتماعی، نوآوری اجتماعی، تفاوت مفاهیم کارآفرینی اجتماعی و بنگاه اجتماعی، چرخه‌ی نوآوری اجتماعی، راهنمای راه‌اندازی یک کسب‌وکار اجتماعی تنظیم شده است:

کارآفرینی اجتماعی در جهان:

در این قسمت تلاش داریم تا نگاهی به استارتاپ های موفق دارای اثرگذاری اجتماعی بیندازیم و با کارآفرینان مطرح اجتماعی و ایده‌های مطرح در زمینه‌های مختلف کارآفرینی اجتماعی در سطح جهانی آشنا شویم. از جمله‌ی مطالب منتشرشده‌ی این بخش می‌توان به این موارد اشاره کرد:

کارآفرینی اجتماعی در ایران:

در این قسمت قصد داریم تا استارتاپ هایی که پتانسیل اثرگذاری اجتماعی دارند را بیشتر معرفی کنیم. هم‌چنین در این بخش از نهادها و سازمان‌هایی که می‌توانند برای شتاب دهی به اکوسیستم کارآفرینی اجتماعی در سطح کشور مؤثر باشند، سخن می‌گوییم. در واقع هدف اصلی از این قسمت بررسی فضای کسب‌وکارهای اثرگذار اجتماعی است تا امکان شناسایی خلأها و توانمندی‌های کشور در این حوزه بیشتر فراهم شود. بخشی از مطالب این قسمت بدین شرح است:

چندرسانه‌ای:
در این بخش ویدئوهای معرفی استارتاپ ها و آموزش‌های مرتبط با کارآفرینی اجتماعی (مانند برخی از ویدئوهای TED) معرفی می‌شوند.

اخبار و رویدادهای کارآفرینی اجتماعی :

در این بخش می‌توانید رویدادهای برگزار شده در حوزه‌ی اجتماعی و اخبار مرتبط با این حوزه را به ترتیب زمان‌بندی مشاهده کنید.

اخبار و رویدادهای کارآفرینی اجتماعی

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۳ Average: ۴.۷]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *