ایده های استارتاپیکارآفرینی و استارتاپ

۱۵ تا از جذاب‌ترین ایده‌های B2B در سال ۲۰۲۰ (بخش دوم)

جذاب ترین ایدهای بازار یابی B2Bدر سال 2020

همانطور که قبلا هم گفتیم ، در صورتی که می‌خواهید یک استارتاپ موفق و سودآور در سال ۲۰۲۰ باشید، باید توانایی این را داشته باشید تا به دیگر کسب‌وکارها سرویس‌هایی ارائه دهید و از آنها پشتیبانی کنید. در ادامه جذاب ترین ایده های B2B در سال ۲۰۲۰ ، به قسمت دوم این ایده ها میرسیم . قسمت اول را میتوانید در اینجا ببینید.

۸.مشاور فضای مجازی

همانطور که اشاره شد، کارآفرینان برای داشتن یک موقعیت مناسب برای تبلیغ برند خود، نیاز به حضور در دنیای دیجیتال دارند. حتی اگر برای صاحبان کسب‌وکار کوچک هم خدمات مشاوره‌ی فضای مجازی ارائه دهید، مانند آموزش فضای مجازی، در این صورت هم کار ارزشمندی انجام می‌دهید. هم می‌توانید مانند یک مربی به آن‌ها بگویید در چه مسیری برای توسعه‌ی برندشان در فضای مجازی گام بردارند و مشاوره دهید و هم می‌توانید تمام این مسئولیت‌ها را خود به عهده بگیرید. بایستی آن‌ها را به این آگاهی برسانید که چه سایت‌ها و فضا‌هایی برای مشترکینشان مفید هستند و کدام‌ها اینگونه نیستند. بایستی بدانید که چه تصاویر و متونی استفاده کنید و آگاهی جمعی را از برند بالا ببرید.

۹.خدمات جذب نیرو

در حال حاضر بخش منابع انسانی به نحوی خارج از سازمان به حساب می‌آید. اما پیش از این، منابع انسانی یک قسمت داخلی از هر کسب‌وکاری به شمار می‌رفت. امروزه کسب‌وکارهای کوچک بیشتر به دنبال استخدام شرکت‌های خدماتی هستند بیش از اینکه قصد کنند چند نفر را جذب کنند.
این کار مشکلاتی که در آینده ممکن است اتفاق بیافتد را به حداقل می‌رساند و کار بهتر به انجام می‌رسد. برای افرادی که قوانین منابع انسانی را درک می‌کنند و قوانین بیمه‌ی سلامت را درک می‌کنند و به زیر و بم‌های جذب نیرو تسلط دارند، می‌توانند این دانش‌ها را در اختیار کسب‌وکار‌ها قرار دهند. علاوه‌براین می‌توانند در مورد برنامه‌های بیمه‌‌ی سلامت به نوعی راهنما باشند، دانش خود از پاداش‌ به کارگزاران را در اختیار قرار دهند، درباره امنیت شغلی، حقوق ماهیانه و همینطوردست‌آوردهای کارمندان کمک‌رسانی و مشاوره کنند. حتی در جذب کارمند نیز می‌توانند کمک‌کننده باشند.

۱۰.خدمات کتاب‌داری

زیاد مشاهده می‌شود که شرکت‌ّها به دنبال فردی هستند که اجبار و سختی حسا‌ب‌داری را به او محول کنند. اگر در این مورد پیش‌زمینه‌ای دارید می‌توانید آن‌ را تبدیل به یک فرصت شغلی عالی کنید. با‌ این‌که حساب‌داری و حسابداری و کتاب‌داری ممکن دقیقا شبیه به هم به نظر برسند اما این گونه نیست. معمولا کتاب‌دار از حسابدار استفاده می‌کند تا مطمئن شود که حساب‌های کارآفرین راجع به درآمد‌ها و دیگر حسا‌ب‌ها روی برنامه‌ پیش‌ می‌رود. کتاب‌دار‌ها حساب‌ و کتاب‌های روزانه را انجام می‌دهند  اما حساب‌دارها هدف‌ می‌‌گیرند.

۱۱.واسط در سرمایه‌گذاری‌های پرریسک

به عنوان یک واسط سرمایه‌گذاری، کار شما ساختن رابطه بیان کسب‌وکارهای استارت‌آپی با سرمایه‌گذارانی است که حاضر به ریسک هستند. در واقع شما به دنبال پولی هستید که یک کسب‌وکار نیاز به آن سرمایه دارد. شما باید اطلاعات فراوانی درمورد افراد ریسک‌پذیر داشته باشید و این افراد را پیدا کنید و نکته‌ی مهم این است که این افراد به راحتی و در اکثر مناطق پیدا نمی‌شوند. در نتیجه، شما با یافتن فرد مناسب باعث می‌شوید که در وقت و هزینه‌ی کارآفرین صرفه‌جویی شود. این‌گونه تمام تمرکز کارآفرین روی هدفی که دارد متمرکز می‌شود و در کنار آن افراد سرمایه‌گذار هم می‌توانند از فکرها و پیشنهاداتی که به سمتشان می‌آید استفاده کنند. اگر شما نقش واسط را بازی کنید، به هر دو گروه کمک کرده‌اید.

۱۲.خدمات چاپ

در کنار تمام کارهایی که آنلاین انجام می‌شود، کارآفرینان نیاز به کسب‌وکارهایی دارند که خدمات چاپ ارائه دهند. با اینکه پشتیبانی چاپ از دسته شرکت‌های پرکاربرد است و به نظر می‌رسد  بازار آن اشباع شده، اما گرفتن حق امتیاز آن کار دشواری نیست. این کسب‌وکار دامنه‌ی وسیعی را شامل می‌شود و یادگیری آن سخت نیست.
اگر در زمینه‌ی طراحی و چاپ سابقه دارید، این کار یک توصیه‌ی فوق‌العاده برای شماست. این کسب‌وکار خدماتی مانند چاپ کاتالوگ، بروشور، پوستر، آگهی و بیزنس کارت را ارائه می‌دهد. اگر بتوانید علاوه‌بر موارد ذکر شده، خدمات ایمیل مستقیم یا کار دیگری وابسته به پشتیبانی ایمیل نیز ارائه دهید، احتمال موفقیت شما چند برابر می‌شود. صندوق‌های پست‌ و آدرس‌های خیابانی نیز از دیگر روش‌های است که پشتیبانان به یاری کارآفرینان می‌آیند.

۱۳.مدیریت رویداد

برگزاری چنین چیزی و فراهم آوردن مقدمات آن مانند آمادگی،‌ راه‌اندازی و سفر، از جمله مسائلی است که شرکت‌ّها را وادار به عقب‌نشینی می‌کند. حتی اگر برنامه‌ی برگزاری یک رویداد محلی کوچک را داشته باشید، باز هم مشکلاتی به دنبال دارد که شرکت‌ها را از اجرای آن منصرف می‌کند. در پی همین دلایل است که پیشنهاد حمایت و پشتیبانی از طرف شما می‌تواند جذاب باشد. برای مثال، می‌توانید به شرکت‌ها پیشنهاد دهید که محصولاتشان را به طور سفارشی بسته‌بندی کنید تا در چنین رویداد‌هایی آن‌ها را به نمایش بگذارید.
شرکت‌ها با این سرویس، با یک نمایش بزرگ و عالی از طرف شما می‌توانند برند خود را به خوبی بر سر زبان‌ّها بیاندازند، کاری که خود قصد داشتند در چند رویداد انجام دهند. شما وظیفه‌ی مدیریت دعوتنامه‌ها، مسائل مالی، سیاست‌گذاری‌ها و توسعه‌ی برند و حتی حل مشکلات را به عهده می‌گیرید.

۱۴.خدمات مشاوره‌ای/مشاور حقوقی

اکثر صاحب شرکت‌ها خواهان توصیه‌نامه‌ای برای یافتن وکیل برای شرکت هستند. اگر مدرک حقوق دارید و نمره‌ی کافی و مورد قبولی دارید، می‌توانید وکالت شرکت‌ها را به عهده بگیرید. بیشتر وکلا گرایش دارند تا وکالت عموم یا فرد را به عهده داشته باشند اما کسب‌وکارهای کوچک نیز نیاز شدیدی به وکیل دارند. وظیفه‌ی این افراد تنظیم قراردادها، ارزیابی قراردادهای دریافتی و ارائه مشاوره به صاحب‌ کسب‌وکار در مورد مواردیست که شرکت را تحت تاثیر قرار می‌دهد. از دیگر وظایف او بررسی اجاره‌نامه‌ها و شفاف‌سازی سبک حقوقی است. مشاورین حقوقی نیز افرادی هستند که با شناخت خود از قوانین می‌توانند راهنمایی‌هایی ارائه دهند، این گونه هر کاری که شرکت انجام می‌دهد در پیرو و تایید یک حقوق‌دان و مشاور است.

۱۵.خدمات اطلاعات تکنولوژی

بخش دیگری که کارآفرینان در آن کمبود دارند، اطلاعات تکنولوژی است. تمام شرکت‌ّها نیاز به کمک در بخش‌های رایانه‌ای، تبلت‌ها، لپتاپ‌ها، تلفن‌ها، پرینترها و شبکه دارند. آن‌ها حمایت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری می‌خواهند. اگر شما توانایی داشته باشید تا یکی از این دو را پشتیبانی کنید، می‌توانید به کارآفرینان کمک کنید تا از نظر فکری به یک راحتی ذهنی برسند تا درمورد این ابزارها نگرانی نداشته باشند. بسیاری از خدماتی که به عنوان نرم‌افزار-به‌ عنوان سرویس یا سخت‌افزار-به عنوان سرویس را می‌‌شود در دنیای دیجیتال پیدا کرد. در نتیجه می‌شود چنین سرویس‌هایی را حتی در فضای محدود ارائه داد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۵ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

۲ دیدگاه

  1. باسلام خدمت دوستان گرامی و سپاس از مطالب خوبتون ممنون میشم آیتم های قبل رو هم برام بفرستید 🙏

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *