رپرتاژ

قوانین و شرایط کارآفرینی در کانادا

لیمو HR

اگر قصد مهاجرت به کشور کانادا را دارید، مسیر های فراوانی پیش روی شما قرار دارد اما باید بررسی شود که کدام یک می تواند برای مهاجرت شما به کشور کانادا مناسب تر باشد. یکی از راه های جذاب مهاجرت برای شهروندان خارجی، مهاجرت از طریق کارآفرینی به کانادااست. برای کارآفرینان خارجی، دریافت اجازه کار اولین قدم برای راه اندازی یک تجارت جدید به حساب می آید. در این گفتار تلاش خواهیم کرد تا برخی از راه های کارآفرینی در کشور کانادا را مورد بررسی قرار دهیم.

انتقال درون شرکتی در کشور کانادا

اجازه کار درون شرکتی برای کارآفرینانی است که می خواهند شرکت خارج از کانادای خود را در خاک این کشور توسعه دهند. این برنامه معمولا توسط شرکت های چند ملیتی برای جا به جایی میان مدیران و کارکنان اصلی بین شعبه های بین المللی مورد استفاده قرار می گیرد. با این وجود، برنامه ذکر شده می تواند برای افرادی که می خواهند یک فروشگاه یا مغازه در کانادا افتتاح کنند نیز مورد استفاده قرار گیرد. با استفاده از این اجازه کار، صاحبان بیزینس و مدیران می توانند زمان خود را بین مدیریت بیزینس فعلی خود در خارج از کانادا و شعبه افتتاح شده در کانادا تقسیم کنند.

برخی از معیار های اساسی واجد شرایط شدن در این برنامه عبارتند از:

  • بیزینس جدید کانادایی باید تست های بقا را با موفقیت پشت سر بگذارد. این امکان زمانی ایجاد می شود که فرد بتواند اطلاعات مالی خود را ارائه دهد، شواهد مربوط به امنیت فیزیکی را نشان دهد و یک طرح تجاری در اختیار داشته باشد که در آن استخدام حداقل یک نیروی کار کانادایی در سال اول تضمین شده باشد.
  • شرکت خارجی و بیزینس کانادایی باید از نظر ساختار مالکیت با هم ارتباط داشته باشند. این بدان معناست که آن ها باید یک شعبه مادر یا شرکت تابعه باشند.
  • فردی که برای مدیریت تجارت جدید در کانادا معرفی می شود باید در همان شغل مدیریتی، سابقه ای حداقل یک ساله داشته باشد تا بتواند تحت این برنامه به کشور کانادا وارد شود.

برنامه های مهاجرت کارآفرینان از طریق برنامه استانی

بیش تر استان ها برنامه های مهاجرت تجاری خود را دارند که به جریان مهاجرت کارآفرینان استانی مشهور است. به متقاضیانی که تحت برنامه مهاجرتی کارآفرینی استانی پذیرفته می شوند، یک گواهی نامه دریافت می کنند. افرادی که از این طریق پذیرفته می شوند می توانند تحت برنامه های فدرال نیز اقامت دائم کانادا را بدست آورند.

استان های کانادا برنامه های مهاجرتی خاص خود را دارند. در ادامه به صورت خلاصه ویژگی های برخی از برنامه های کارآفرینی استانی کانادا را ارائه خواهیم کرد. در برنامه استانی کارآفرینان بریتیش کلمبیا شما به سرمایه ای معادل ۲۰۰۰۰۰$ دلار کانادا و همچنین سرمایه ای ۶۰۰۰۰۰$ دلاری نیاز خواهید داشت. بیش از ۳ سال سابقه مدیریت یک تجارت در ۱۰ سال گذشته نیز برای این برنامه الزامی است.

برای پذیرفته شدن در برنامه مهاجرت کارآفرینان مانیتوبا شما به حداقل مدرک زبان معادل CLB 5 نیاز خواهید داشت و باید مدرک دیپلم خود را دریافت کرده باشید و محدودیت سنی در این باره وجود ندارد اما بهتر است بازه سنی شما ۲۵ تا ۴۹ سال باشد. شما به حداقل سرمایه گذاری ۲۵۰۰۰۰$ دلاری در مرکز مانیتوبا و ۱۵۰۰۰۰$ دلاری در سایر مناطق این استان نیاز خواهید داشت اما شما باید اثبات تمکن مالی ۵۰۰۰۰۰$ دلاری داشته باشید.

در برنامه انتاریو نیز شما باید ثابت کنید که در ۵ سال گذشته ۳ سال سابقه تجارت داشته اید. در شهر تورنتو شما باید ثابت کنید که سرمایه ای معادل ۱۵۰۰۰۰۰$ در اختیار داشته اید و در سایر نقاط این استان، اثبات تمکن مالی ۸۰۰۰۰۰$ برای ورود به این برنامه کافی است. برای سرمایه گذاری شما باید ثابت کنید که در شهر تورنتو کنترل یک سوم از یک شرکت به ارزش ۱میلیون دلار را در اختیار دارید و در سایر نقاط ۵۰۰۰۰۰$ برای سرمایه گذاری کافی است.

برنامه استارتاپ ویزا در کانادا

یکی از راه های کارآفرینی در کشور کانادا استفاده از برنامه های استارتاپ در این کشور است. برنامه های استارتاپی زمانی مورد تایید قرار می گیرند که اولا خلاقانه باشد و بتواند مشاغلی را برای شهروندان کانادایی ایجاد کند ضمن آنکه در مرحله بعد امکان رقابت در سطح جهانی نیز باید از ویژگی های اصلی طرح پیشنهاد شده باشد.

در این برنامه سه دسته گروه برای حامیان اقتصادی طرح های استارتاپی در نظر گرفته شده است که یکی از آن ها می بایست طرح شما را به تایید برساند تا امکان دریافت ویزای کشور کانادا را در اختیار داشته باشید. این نهادها می توانند حمایت مالی طرح اقتصادی شما را به عهده گیرند و در صورتی که طرح پیشنهادی شما برای شروع یک تجارت قدرتمند باشد، این امکان وجود دارد که بدون نیاز به هیچ گونه سرمایه ای بتوانید طرح خود را در کشور کانادا به اجرا درآورید و اقامت دائمی این کشور را بدست آورید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نحوه دریافت مشاوره ویزای استارت آپ کانادا با ما در ارتباط باشید.

برنامه مهاجرتی خویش فرمایی

این برنامه به افراد اجازه می دهد تا به صورت دائم در کشور کانادا اقامت داشته باشید. این اتفاق در صورتی رخ می دهد که متقاضی:

  • تجربه مشابه در فعالیت های فرهنگی یا ورزشی داشته باشد
  • مشتاق و توانمند به کمک به زندگی فرهنگی یا ورزشی کانادا باشد

از این برنامه به عنوان برنامه خود اشتغالی ورزشکاران و هنرمندان نیز یاد می شود.

برای این که فردی موفق به دریافت مجوز ورود به کانادا از این طریق شود، باید در ابتدا تجربه کاری مشابهی داشته و  دارای توانایی و اشتیاق کافی برای کار به عنوان خویش فرما را داشته باشد. همچنین باید ضوابط کامل تعیین شده برای این برنامه را فراهم کند و از نظر امنیتی و سلامتی مشکلی برای جامعه کانادایی ایجاد نکند. منظور از تجربه آن است که فرد در ۵ سال قبل از درخواست خود حداقل ۲ سال تجربه در این زمینه را داشته باشد. در صورتی که تجربه فرد بیش تر از این مقدار باشد شانس او برای موفقیت نیز افزایش پیدا می کند.

نویسندگان، هنرمندان خلاق و نمایشی، موسیقی دان ها، نقاشان، مجسمه سازان، هنرمندان صنایع دستی و غیره می توانند از طریق این برنامه خود را به کانادا برسانند.

برنامه مهاجرت فدرال نیز برنامه جذابی برای شهروندان خارجی است به طوری که به کمک آن می توانند از زیر برنامه های مختلفی استفاده کنند. عمده ترین این برنامه ها شامل خرید یا ایجاد یک بیزینس در کشور کانادا است. برخی از افرادی که صاحبت یک بیزینس در کشور دیگری هستند نیز می توانند از این برنامه برای مهاجرت به کانادا استفاده کنند و شرکت خود را در خاک کانادا گسترش دهند. در صورتی که قصد دارید از این طریق وارد کانادا شوید، حتما در نظر داشته باشید که پروسه ای زمان بر و حساس از نظر قانونی را آغاز کرده اید بنابر این توصیه می شود تا در این مسیر از مشورت های مشاورین و وکلای زبده و رسمی و یک وکیل مهاجرت به کانادا RCIC بهره جویید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *