رپرتاژ

مقایسه بهترین گوشی های ارزان قیمت در برندهای مختلف

لیمو HR

امروزه، گوشی های ارزان قیمت به معنی گوشی های بی‌کیفیت و ضعیف نیستند، بلکه با پیشرفت لجام گسیخته‌ی فناوری در چند سال اخیر و رقابت شدید شرکت‌های تولید کننده موبایل که تلاش می‌کنند تا هرچه سریعتر خود را به رتبه‌های صدر جدول رده‌بندی جهانی نزدیک کنند، باعث شده تا گوشی‌های پایین‌رده‌ی امروزی شاید به اندازه‌ی گوشی‌های پرچمدار چندین سال پیش قدرت داشته باشند و از نظر امکانات، قابلیت ها و ویژگی‌هایی که ارائه می‌دهند حتی از آن گوشی ها نیز سبقت گرفته باشند.

۱ـ گوشی گلکسی A12 سامسونگ

گوشی گلکسی A12 سامسونگ یکی از ارزان‌ترین گوشی‌های بازار است که با استقبال زیاد کاربران مواجه است. این گوشی با طراحی زیبا، صفحه نمایش ۶.۵ اینچی IPS با وضوح ۱۵۶۰ در ۷۲۰، از  تراشه هلیو P35 مدیاتک ۱۲ نانومتر و ۸ هسته‌ای با چهار هسته‌ی ۲.۳۵ گیگاهرتز Cortex-A53 و چهار هسته‌ی ۱.۸ گیگاهرتز Cortex-A53 بهره می‌برد و با رم ۳ تا ۶ گیگابایتی و حافظه داخلی ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایتی بعلاوه‌ی ماژول چهارگانه و دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی برای عکاسی نیز دستگاه ارزشمندی است. این گوشی با سلفی ۸ مگاپیکسلی و ضبط ویدیو با کیفیت حداکثر ۱۰۸۰P و باتری حجیم ۵۰۰۰ میلی آمپری که از شارژ سریع ۱۵ واتی پشتیبانی می‌کند، یکی از بهترین گوشی‌های پایین‌رده است. برای اطلاع از مشخصات و قیمت روز گوشی گلکسی A12 سامسونگ، می‌توانید لیست قیمت روز گوشی موبایل را از فروشگاه‌های معتبر خرید گوشی دریافت کنید.

گوشی گلکسی A12 سامسونگ یکی از ارزان‌ترین گوشی‌های این شرکت در سال ۲۰۲۰ و حتی ۲۰۲۱ به‌حساب می‌آید. در واقع این گوشی برای افرادی مناسب خواهد بود که نمی‌خواهند برای خرید گوشی سامسونگ مبلغ زیادی هزینه کنند. گوشی گلکسی A12 یک محصول رده پایین با قیمت گوشی مناسب به حساب می‌آید که از پس کارهای روزانه و معمولی بر می‌آید.

 ۲ـ گوشی ردمی ۹ شیائومی

این گوشی با نمایشگر ۶.۵۳ اینچی با وضوح FHD+ و رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل نمایشگری بسیار بهتر از A12 سامسونگ دارد. تراشه‌ی ۱۲ نانومتری و ۸ هسته‌ای هلیو G80 مدیاتک با دو هسته‌ی ۲.۰ گیگاهرتز Cortex-A75 و شش هسته‌ی ۱.۸ گیگاهرتز Cortex-A55 قدرت بسیار خوبی به گوشی می‌دهد. رم ۳ تا ۶ گیگابایتی و حافظه داخلی ۳۲ تا ۱۲۸ دست کاربر را برای انتخاب بازتر می‌گذارد.

گوشی های ارزان قیمت

این گوشی نیز از ماژول چهارگانه بهره می‌برد اما دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی آن در برابر دوربین ۴۸ مگاپیکسلی A12 سامسونگ حرفی برای گفتن ندارد. کیفیت فیلم‌برداری و حسگر سلفی این دستگاه مانند A12 بوده اما باتری آن ۵۰۲۰ میلی آمپری است و از شارژ سریع ۱۸ واتی پشتیبانی می‌کند.

۳ـ گوشی موتو جی ۸ پاور لایت موتورولا

گوشی موتو جی ۸ پاور لایت موتورولا نیز نمایشگر ۶.۵ اینچی LCD با وضوح ۷۲۰ در ۱۶۰۰ دارد و همچون A12 سامسونگ از  تراشه هلیو P35 مدیاتک ۱۲ نانومتر و ۸ هسته‌ای با چهار هسته‌ی ۲.۳۵ گیگاهرتز Cortex-A53 و چهار هسته‌ی ۱.۸ گیگاهرتز Cortex-A53 بهره می‌برد. برگ برنده‌ی این گوشی رم ۴ گیگابایتی و حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی آن است. دوربین پشت این گوشی سه‌گانه است که حسگر اصلی آن نیز ۱۶ مگاپیکسل کیفیت دارد. سلفی و کیفیت فیلم‌برداری مانند دو گوشی دیگر است. باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری و پشتیبانی از شارژ ۱۰ واتی نیز از دیگر قابلیت‌های آن است.

۴ـ گوشی هواوی Y6 نسخه ۲۰۱۹

هواوی همان شیری است که تا رتبه دوم جهانی بالا رفت و عزم فتح قله داشت که با موشک تحریم آمریکا سرنگون شد و اکنون در ته دره دست و پا می‌زند تا بگوید «من هنوز زنده‌ام!» اما کی باور می‌کند؟!

گوشی هواوی Y6 نسخه ۲۰۱۹ با نمایشگر کوچک ۶.۰۹ اینچی LCD و وضوح ۷۲۰ در ۱۵۶۰ پیکسل، با تراشه ۱۲ نانومتری هلیو A22 مدیاتک، چهار هسته‌ای ۲.۰ گیگاهرتز Cortex-A53، رم ۲ و حافظه داخلی ۳۲ گیگابایت و ماژول دوربین تک‌گانه (!) و همچنین حسگر سلفی و کیفیت فیلم‌برداری مانند سه گوشی دیگر است و علاوه بر این‌ها، با باتری ۳۰۲۰ میلی آمپری، در هیچ زمینه‌ای حرفی برای گفتن ندارد و در میدان نبرد بزرگان یک تماشاچی بیش نیست!

۵ـ گوشی ریلمی ۷ آی اوپو (گلوبال)

ریلمی، شیر تازه نفسی که نشان داده حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، با ریلمی ۷ آی اوپو (گلوبال) نشان می‌دهد که حریف چندان دست و پا بسته‌ای نیست. این گوشی با نمایشگر ۶.۵ اینچی LCD، وضوح ۷۲۰ در ۱۶۰۰، روشنایی قابل تحسین ۴۵۰ نیتی، تراشه ۱۲ نانومتری و ۸ هسته‌ای هلیو G85 مدیاتک با دو هسته‌ی ۲.۰ گیگاهرتز Cortex-A75 و شش هسته‌ی ۱.۸ گیگاهرتز Cortex-A55 و باز امتیاز جالب ۴ گیگابایت رم و حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی، دوربین سه‌گانه با حسگر ۴۸ مگاپیکسلی اصلی و ۸ مگاپیکسلی اولترا واید، نشان می‌دهد که با دست پر به این میدان قدم گذاشته است. هرچند برای فیلم‌برداری و دوربین سلفی انتظاری بیش از کیفیت چهار گوشی‌های نمی‌توانیم داشته باشیم اما  ریلمی ۷ آی اوپو (گلوبال) با رو کردن باتری غول‌پیکر ۶۰۰۰ میلی آمپر ساعتی و پشتیبانی از شارژ سریع ۱۸ واتی همه‌ی حریفان ۱ تا ۴ این فهرست را درهم می‌کوبد و تا اینجای کار خود را به عنوان بهترین گوشی پایین رده معرفی می کند.

۶ـ گوشی جی ۲۰ نوکیا

گوشی جی ۲۰ نوکیا با نمایشگر ۶.۵۲ اینچی LCD و  رزولوشن ۱۷۰ در ۱۶۰۰ از اندروید ۱۱ و تراشه ۸ هسته‌ای ۱۲ نانومتری هلیو G35 مدیاتک با چهار هسته‌ی ۲.۳ گیگاهرتز Cortex-A53 و چهار هسته‌ی ۱.۸ گیگاهرتز Cortex-A53 بهره می‌برد. این گوشی با ۴ گیگابایت رم و ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی عرضه می‌شود که برگ برنده‌ی این گوشی است. نوکیا جی ۲۰ ماژول دوربین چهارگانه دارد که دوربین اصلی آن ۴۸ مگاپیکسل کیفیت دارد و هرچند که از نظر دوربین سلفی و کیفیت فیلم‌برداری از ۵ گوشی قبلی نتوانسته پا را فراتر بگذارد اما استفاده از HDR برای این گوشی یک امتیاز دیگر است. باتری ۵۰۵۰ میلی آمپر ساعتی آن نیز از شارژ ۱۰ وات پشتیبانی می‌کند.

گوشی های ارزان قیمت در برندهای مختلف

جمع‌بندی

اما کدام‌یک از گوشی های فوق بر دیگری برتری دارد؟ گوشی سامسونگ از نظر برند و پردازنده خودنمایی می‌کند. گوشی شیائومی نیز صفحه نمایش بسیار باکیفیت ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل خود را به رخ می‌کشد. گوشی ریلمی با ۴ گیگابایت رم و حافظه داخلی ۶۴ گیگابایتی بعلاوه‌ی باتری غول‌پیکر ۶۰۰۰ میلی آمپری و پشتیبانی از شارژ سریع ۱۸ واتی و همچنین روشنایی ۴۵۰ نیتی، در این زمینه‌ها از سایر گوشی‌ها برتر است، اما به راستی قیمت روز انواع گوشی ها در بازار ایران است که بخشی از تصمیم شما را برای انتخاب یک گوشی تغییر میدهد. گوشی نوکیا جی ۲۰ نیز علاوه بر این که از پردازنده قدرتمندی بهره می‌برد، رم و حافظه‌ی داخلی بسیار مناسبی نیز دارد. گوشی هواوی گوشی هواوی Y6 نسخه ۲۰۱۹ در هیچ زمینه‌ای نمی‌تواند امتیاز کسب کند. البته در این فهرست هرچند که گوشی‌ها دارای رم و حافظه‌ی داخلی بسیار بالا نیز  هستند اما ملاک مقایسه کمترین میزان رم و حافظه است که از نظر برچسب قیمتی در یک سطح قرار دارند.

گوشی موبایل کالایی ۱۰۰% وارداتی محسوب می‌شود، اگرچه اخیرا گوشی‌های ایرانی هم وارد بازار شده و مورد استقبال قرار گرفته‌اند (مثلا گوشی جی پلاس) اما در سایر برندها قیمت موبایل به صورت دلاری تعیین می‌شود. به همین دلیل نوسانات ارز به شدت و مستقیما روی قیمت گوشی تاثیر می‌گذارد. بنابراین برای اطلاع از قیمت گوشی به نرخ روز همواره باید سایت‌های معتبر در این زمینه را چک کنید تا قیمت دقیق گوشی را به دست بیاورید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *