رپرتاژ

بهترین راه تبلیغ کسب و کار چیست؟

لیمو HR

زمانی که کسب و کار جدیدی را شروع می‌کنید، معمولا هزینه زیادی برای آغاز کار نیاز دارید. به همین دلیل منطقی نیست که در همان ابتدای کار، بخش بزرگی از سرمایه اولیه را صرف تبلیغات کنید. به خصوص اگر کسب و کار شما کوچک باشد و با سرمایه کمی شروع به کار کرده باشید، امکان صرف مبلغ زیادی برای تبلیغات ندارید. از طرفی شناخته شدن یک کسب و کار جدید بدون تبلیغات هم سخت است. تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا به این سوال پاسخ بدهیم که بهترین راه تبلیغ کسب و کار چیست؟

ارسال هدایای تبلیغاتی برای مشتریان بالقوه

یکی از راه‌هایی که بازدهی نسبتاً بالایی برای تبلیغ کار شما خواهد داشت، فرستادن هدایا برای افراد است. دقت کنید که این هدایا باید به نوعی انتخاب شوند که برای همه گروه‌های افراد مناسب باشند. به بیان بهتر، افراد بتوانند فارغ از سن و جنسیت، از هدایای شما استفاده کنند. یک نمونه از بهترینِ این هدایا، پوشاک تبلیغاتی است. شما می‌توانید به‌عنوان اسپانسر یک مسابقه، تیشرت، کلاه یا سایر پوشاک تبلیغاتی خود را به عنوان جایزه برای برندگان آن مسابقه ارسال کنید.

برای سفارش هدایای تبلیغاتی با بهترین کیفیت، شرکت‌هایی مانند توکاگیفت وجود دارند که نام برند شما را بر روی محصولات مورد نظرتان چاپ یا حک می‌کنند. شما می‌توانید محصول موردنظر خودتان را با چاپ یا حک مورد نظرتان به این شرکت‌ها سفارش دهید.

انجام تبلیغات بین عده خاصی از مردم برای کاهش هزینه‌ها

در صورتی که به تازگی یک تجارت کوچک را شروع کرده‌اید و می‌خواهید بدانید که بهترین راه تبلیغ کسب و کار چیست باید به شما بگوییم که ممکن است در ابتدا صرف هزینه برای هدایایی مانند پوشاک برایتان سخت باشد. در چنین شرایطی باید به سراغ هدایایی کم هزینه بروید. همچنین می‌توانید گروه مخاطبی که قرار است از شما هدیه بگیرند را محدود کنید. یعنی به جای ارسال هدیه برای عامه مردم، یک برند یا شرکت خاص را انتخاب کنید.

یک راه دیگر برای ارسال کالاهای تبلیغاتی، این است که هدیه‌هایی مانند تقویم رومیزی یا خودکار تبلیغاتی بین کارمندان یک شرکت پخش کنید. روی این کالاها اسم برند خود را به همراه نشانی اینترنتی فروشگاه خود حک کنید. این هدایا ضمن کاربردی بودن برای کارمندان، کسب و کار شما را به آن‌ها معرفی می‌کند، بدون اینکه هزینه گزافی برای تبلیغات صرف کرده باشید.

تبلیغ کسب و کار

انواع روش‌های تبلیغ برای کسب و کارهای کوچک

برای تبلیغات روش‌های زیادی وجود دارد اما بعضی از آن‌ها، مبالغ زیادی را به سرمایه‌گذار تحمیل می‌کند. به عنوان مثال آگهی‌های تلویزیونی یا تبلیغ روی بیلبوردهای سطح شهر بسیار گران هستند اما ماندگاری در ذهن ندارند. اما اگر به دنبال گزینه‌های ارزان‌تر هستید، خرید گیفت تبلیغاتی و ارسال آن به مشتری، یکی از راه‌های مقرون به صرفه برای انجام تبلیغات خواهد بود. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی روش‌های دیگر تبلیغات بپردازیم.

استفاده از رسانه‌های اجتماعی و شبکه‌های مجازی برای تبلیغات

تبلیغ در شبکه‌های مجازی به‌ویژه در صفحات اینستاگرام، یکی از موثرترین روش‌های تبلیغات است. اما از آنجایی که امروزه این روش تبلیغات بسیار رایج شده است، باید به درستی در این رسانه تبلیغ کنید تا کار شما دیده شود. به دلیل زیاد بودن تبلیغات مجازی، بسیاری از افراد با دیدن محتوای تبلیغاتی، آن را رد می‌کنند. به همین دلیل باید محتوای جذابی داشته باشید که افراد جذب آن شوند.

از طرفی باید تبلیغات خود را به صفحه‌هایی بسپارید که مخاطبین آن صفحات با مخاطبین مدنظر شما تطابق داشته باشند. مثلا اگر کار شما فروش محصولات یا پوشاک زنانه باشد، تبلیغ خود را به صفحه‌ای سفارش دهید که اکثر دنبال کنندگانش خانم هستند. چراکه انجام تبلیغات در صفحه‌ای که مخاطبین موردنظر شغل شما را ندارد، هزینه‌ای بیهوده و بدون بازدهی خواهد بود.

روش های تبلیغ برای کسب و کارهای کوچک

طراحی بسته‌بندی‌های ویژه برای محصولات

بسته‌بندی محصولات را طراحی کنید که اسم و لوگوی برندتان روی آن حک شده باشد. اگر بودجه‌ی کافی ندارید، یک کارت ویزیت جهت معرفی برند و محصول‌تان تهیه کنید و آن را در بسته‌بندی قرار دهید. با این کار، مشتریان با یک بار خرید از شما، برای همیشه نشانی شما را خواهند داشت. همچنین در صورتی که محصولتان را برای هدیه دادن به دیگران تهیه کرده باشند، مشخصات شما بین دیگران هم دیده می‌شود.

استفاده از بازاریابی تلفنی برای تبلیغ محصولات جدید

یکی دیگر از بهترین روش‌های بازریابی، استفاده از تماس‌های تلفنی است. با انجام این کار، شما می‌توانید محصولتان را با لحن خودتان به مشتریان معرفی کنید. اگر این روش را انتخاب می‌کنید، باید کوتاه و مفید صحبت کنید. یعنی در کوتاه‌ترین زمان، مفیدترین اطلاعات را به طور واضح و شمرده بیان کنید. در آخر صحبت خود، از شنونده بپرسید که آیا مایل است توضیحات و جزئیات بیشتری بشنود؟ در صورت تمایل او، به سراغ مرحله بعدی توضیحا‌ت بروید. در مرحله آخر، نشانی اینترنتی یا فیزیکی فروشگاه خود را برای شنونده شرح داده یا از طریق پیامک برایش ارسال کنید.

ارسال پیامک‌ انبوه؛ روش تبلیغات ارزان اما نه چندان موثر

همه شما تا‌به‌حال پیامک‌های تبلیغاتی دریافت کرده‌اید. گاهی هم از طریق این تبلیغات متوجه فروشگاه‌هایی شده‌اید که تا قبل از دریافت پیامک، از وجود آن‌ها اطلاعی نداشتید. ارسال پیامک‌های تبلیغاتی، یکی دیگر از گزینه‌های تبلیغات است که شما را به مردم معرفی می‌کند. در این روش هم باید تلاش کنید که متن و محتوای پیامک شما مفید و جذاب باشد. زیرا بسیاری از مردم پیامک‌های تبلیغاتی را نمی‌خوانند. پس متنی را تنظیم کنید که در نگاه اول، خواننده را جذب کرده و احتمال دیده و خوانده شدن آن را بیشتر کند.

همکاری با فروشگاه‌های بزرگ اینترنتی برای افزایش فروش محصولات

یکی از راه‌های که شما را به افراد بسیار زیادی معرفی می‌کند، همکاری با فروشگاه‌های بزرگ اینترنتی مانند دیجی‌کالا، باسلام، ایمالز و… است. این همکاری بدین‌ گونه است که شما در سایت فروشگاه‌های مربوطه ثبت‌نام می‌کنید. سپس تصویر، اطلاعات و تمام جزئیات مربوط به محصولات‌تان را در اختیار این فروشگاه‌ها می‌گذارید. در این مرحله، زمانی که مشتری قصد خرید محصولی را داشته باشد، تمام فروشنده‌های آن محصول، به مشتری نشان داده می‌شوند. سپس مشتری می‌تواند با مطالعه جزئیات و دیدن تصاویر محصول موردنظرش، تصمیم به خرید اینترنتی از یک فروشگاه بگیرد.

با انجام این همکاری، شانس دیده شدن فروشگاه و محصولات شما بالا می‌رود. در صورتی که قصد دارید فروش خود را به میزان قابل توجهی بالا ببرید، این راه یکی از بهترین‌ گزینه‌هاست.

توکاگیفت؛ بهترین مرکز فروش محصولات تبلیغاتی با قیمت مناسب برای تمامی کسب‌وکارها

در این مطلب سعی کردیم به این سوال پاسخ بدهیم که بهترین راه تبلیغ کسب و کار چیست؟ را‌های بسیاری برای تبلیغات وجود دارند که هم برای کسب و کارهای نوپا و هم برای برندهای بزرگ قابل استفاده‌اند. اما تلاش ما در این مقاله، معرفی گزینه‌هایی بود که صاحبان هر کسب و کاری بتوانند با صرف هزینه‌ای معقول و مقرون به صرفه آن را عملی کنند. اگر شما هم شغل جدیدی راه‌اندازی کرده‌اید و نیاز به شناخت بیشتر توسط مردم دارید، توصیه می‌کنیم که حتما یک یا تعدادی از این راه‌ها را امتحان کنید.

توکاگیفت یکی از معتبرترین مراکزی است که انواع محصولات تبلیغاتی کاربردی و زیبا را برای مشتریان خود تهیه کرده است. شما می‌توانید با مراجعه به وبسایت این مجموعه به آدرس tokagift.com با محصولات متنوع آن آشنا شوید. انواع گیفت‌های تبلیغاتی با قیمت مناسب و کیفیت بالا را می‌توانید در این وبسایت بیابید و برای مشتریان خود سفارش دهید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *