اخبار استارتاپیاینوتکس 2022

صحبت هایی از مهندس صفاری نیا در حاشیه اختتامیه ۲۰۲۲

نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۲ روز جمعه ۲۳ اردیبهشت ماه طی مراسم اختتامیه به پایان رسید

لیمو HR

نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۲ روز جمعه ۲۳ اردیبهشت ماه طی مراسم اختتامیه به پایان رسید. در حاشیه مراسم اختتامیه سوالاتی از مهندس مهدی صفاری نیا، رئیس پارک فناوری پردیس پرسیدیم.

در خصوص تغییر پیمانکاری امسال چه چالشهایی را در برگزاری نمایشگاه پشت سر گذاشتید؟

قاعدتا پیمانکار جدید با فضای جدیدی رو به رو شده است و نیاز دارد زمانی را صرف آشنا شدن با این فضا کند، آن هم با توجه به اینکه ابعاد نمایشگاه امسال بسیار بزرگتر شده، سخنرانان و فضای نمایشگاهی تقریبا دوبرابر شدند، همین باعث ایجاد چالشهایی برای ما و پیمانکار جدید شد.

در نشست خبری اینوتکس ۲۰۲۲ اعلام شد که سهم بانوان از این فضا بیشتر خواهد شد، اما چرا چنین چیزی به خصوص در بخشهای مشارکت و اجرا محقق نشد؟

ما تقریبا هر مجموعه ای را که قابلیت مشارکت داشت بررسی و دعوت کردیم، ممکن است بسیاری از این بانوان به دلیل تداخل زمانی از دست داده باشیم، وگرنه ما از مشارکت با تمامی گروههایی که در بخشهای مختلف فناوری فعالیت میکنند و ترکیبی از بانوان و آقایان دارند، استقبال میکنیم. به نظر میرسد امسال بازدید کنندگان را بخش بزرگی از بانوان تشکیل داده باشند، ممکن است به دلیل برخی ملاحظات حضور بر استیج یا مشارکت آنها کمرنگ تر شده باشد اما استقبالشان به عنوان بازدید کننده پررنگ بود.

کدام بخش از نمایشگاه از دید شما مهم ترین بخش بود؟

امسال شاهد بودیم که همه بخشها از جمله استارتاپها، تامین مالی، دانش آموزی و… فعال بودند. بخش دانش آموزی امسال از شوق زیادی برخوردار بود و استقبال از آن نسبت به گذشته تقریبا سه برابر بود، دانش آموزان نیز سهم بیشتری داشتند.

نقطه نظرتان درباره نمایشگاه امسال؟

اکوسیستم ما همچنان جای رشد دارد و بازیگران آن نیاز به شبکه سازی و تعامل بیشتری دارند و ما در اینوتکس دنبال فضایی هستیم که بیانگر این اکوسیستم باشد. من از تمامی گروههای درگیر مثل وی سی ها، شتابدهنده ها، استارتاپها، برگزارکنندگان و… درخواست همکاری دارم تا بتوانیم ابعاد نمایشگاه را بزرگتر کنیم. ما امسال نزدیک به ۱۵ هیئت خارجی و نزدیک به صد نفر بازدید کننده خارجی در نمایشگاه امسال داشتیم. دیدن اینوتکس برای آنها جذاب و البته باورپذیر نبود و این درحالیست که اینوتکس بخش کوچکی از اکوسیستم فناوری و نوآوری کشور است. ما دست یاری به سوی همه داریم تا بتوانیم یک نمایشگاه بزرگ بین المللی ترتیب دهیم.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۳ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *