بازاریابی و تبلیغاترپرتاژ

سئو و بهینه سازی وب سایت – خدمات بهترین سئو کار

فرق سئو سایت با بهینه سازی کدنویسی

سئو سایت به کلیه روش هایی گفته می شود که موجب افزایش رتبه سایت از طریق جلب اعتماد و نظر موتورهای جست و جو می شود.هر سایتی که در اینترنت وجود دارد با دو موضوع سئو و بهینه سازی کدنویسی سر و کار دارد.شاید برای آن دسته افرادی که به تازگی وارد دنیای وب شده اند ، فرق سئو سایت با بهینه سازی کدنویسی مشخص نباشد و یا در مواردی این دو مورد ، یک مورد یکسان تصور شوند.با این حال تفاوت های زیادی بین سئو و بهنیه سازی کدنویسی وجود دارد.

فرق سئو سایت با بهینه سازی کدنویسی

تفاوت بهینه سازی کدنویسی و سئو را میتوان اینگونه توضیح داد که بهینه سازی کدنویسی زیرمجموعه سئو سایت محسوب می شود.اگر بخواهیم روش های سئو را به چند دسته تقسیم کنیم ، بهینه سازی کدنویسی یکی از این دسته ها خواهد بود که اصطلاح دیگر آن سئو فنی است.در سئو ما با انواع مراحل و روش ها سر و کار داریم ، از تولید محتوای مبتنی بر سئو گرفته تا ایجاد بک لینک و تبلیغات خارج از سایت و غیره

اما در بهینه سازی کدنویسی ، تنها به بهبود کدهای سایت پرداخته می شود.علارغم تفاوت ها ، یک نقطه مشترک بین سئو و بهینه سازی کدنویسی وجود دارد و آن هم اینست که در هر دو این موارد ، هدف جلب رضایت کاربران و ربات ها و الگوریتم های گوگل است.

بهینه سازی کدنویسی شامل چه مواردی است ؟

هنگامی که کاربران سایت شما را مشاهده می کنند، مرورگر مربوطه فایل HTML را روی سرور شما درخواست می کند و آن را مطابق با فرمت های CSS نشان داده شده نمایش می دهد. همین امر در مورد عناصر جاوا اسکریپت که به صورت بنر یا به صورت تیکر اخبار ارائه می شوند نیز صادق است. هرچه حجم فایل‌ها بیشتر باشد، کدهای بیشتری باید خوانده و منتقل شوند و این فرآیند طولانی‌تر می‌شود.

با این حال، شیوه نامه ها و اسکریپت های آبشاری مخصوصاً برای سایت های پویا ضروری هستند ، بنابراین کنار گذاشتن آنها به نفع سرعت بالای سایت راه حل خوبی نیست. بنابراین در این مواقع باید روی بهینه سازی کدنویسی تمرکز کنید.

می توان گفت فرق سئو سایت با بهینه سازی کدنویسی ، در نحوه عملکرد است اما هر دو هدفی مشابه دارند.

موارد رایج بهینه سازی کدنویسی عبارتند از :

  • اسفاده از تغییر مسیرها
  • سازگار کردن سایت با موبایل
  • بهبود سرعت سایت
  • رفع خطاهای فنی
  • بررسی امنیتی سایت
  • فشرده سازی کدها

تمامی این موارد و موارد دیگر ، باعث بهبود سئو سایت می شوند، اما سئو سایت محدود به این عوامل نیست،به بیانی دیگر ،تمامی روش های بهینه سازی کدنویسی در سئو خلاصه می شوند اما روش های دیگری نیز در حوزه سئو سایت وجود دارند که به بهینه سازی کدنویسی ارتباطی ندارند و فرق سئو سایت با بهینه سازی کدنویسی هم در همین موضوع است.

برای مثال ، ایجاد بک لینک ، سفارش رپورتاژ ، تولید محتوای سئو شده ، استفاده از کلمات کلیدی ارتباط مستقیمی با بهینه سازی کدنویسی ندارند.

بهینه سازی کدنویسی به منظور فراهم کردن شرایط زیرساخت سایت ، جهت پیاده سازی مراحل سئو و به خصوص سئو خارجی است و در بیشتر موارد ارتباط مستقیمی با سئو وبسایت ندارد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۵ Average: ۴.۲]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *