رباتیکمقالات رباتیک

رباتیک در خط مقدم نوآوری

معرفی شرکت های پیشرو در عرصه رباتیک

لیمو HR

ربات ها در حال تسخیر جهان هستند. آن ها تقریباً در هر صنعتی، از مراقبت­های بهداشتی و تولید گرفته تا صنایع دفاعی و آموزش نقش آفرینی می­کنند و استفاده از آن­ها به طور فزاینده ای در حال پیشرفت است.

یکی از راه­ های درک موارد استفاده از این فناوری، بررسی شرکت­های فعال و پیشروی این حوزه است که می­تواند دید خوبی نسبت به وضعیت کنونی و روند توسعه این فناوری به ما بدهد.

از این رو در این مقاله قصد داریم تا به معرفی شرکت­های پیشرو در حوزه رباتیک پرداخته و آن ها را معرفی کنیم.

انقلاب رباتیک

شرکت زیر در انقلاب رباتیک سهیم هستند

Anduril

صنعت: دفاع

مکان: کالیفرنیا

فعالیت: Anduril به ساخت محصولات سخت افزاری و نرم افزاری پیشرفته اختصاص دارد که راه حل هایی را برای بزرگترین چالش های امنیتی آمریکا و متحدانش ارائه می دهد. این مجموعه یک پلتفرم مبتنی بر هوش مصنوعی دارد که داده‌های لحظه ­ای سیستم‌های دفاعی همچون برج های نگهبانی و دستگاه های پشتیبانی هوایی را در یک داشبورد واحد ادغام می کند و آن­ها طی مدت زمان کوتاهی آماده استفاده می کند.

Skydio

صنعت: هواپیماهای بدون سرنشین

مکان: کالیفرنیا

فعالیت: Skydio دستگاه‌های پهپاد هوشمندی را طراحی و تولید می ‌کند که با استفاده از فناوری هوش مصنوعی و یک دهه تخصص R&D در فناوری هواپیماهای بدون سرنشین ساخته شده ‌اند. از محصولات شاخص این شرکت یک دستگاه هوایی بدون سرنشین برای ضبط ویدیو است که می تواند از طریق یک اپلیکیشن، یک کنترولر یا یک فرستنده بلوتوثی کنترل شود. همچنین دارای بدنه سازگار با شرایط جوی مختلف و سیستم آگاهی موقعیت است که برای بازرسی دارایی و گشت امنیتی در ناوبری و تدارکات بی نظیر است.

Zipline

Zipline

صنعت: تدارکات

مکان: کالیفرنیا

فعالیت: این مجموعه یک سرویس تحویل مستقل جهانی را اداره می کند که محموله های مراقبت های بهداشتی حیاتی را به افرادی که به آن ها نیاز دارند منتقل می کند. این شرکت همچنین یک سرویس تحویل یکپارچه برای خدمات انتقال واکسن ها، داروهای اورژانسی و کالاهای درخواستی را ارائه می دهد. زیپ لاین با نزدیک به ۱۲ میلیون مایل مسافت طی شده جهت تحویل کالا تا به امروز، در حال تحول عملیات زنجیره تامین است.

Outrider

صنعت: تدارکات

مکان:کلرادو

فعالیت : Outrider خودروهای خودران برای عملیات کشاورزی تولید می کند. در این خودروها ایمنی و کاهش انتشار گازهای گلخانه ای از مواردی است که مورد توجه قرار گرفته است.

این مجموعه همچنین زیرساخت‌ های سایت و سیستم‌ های مدیریتی را با استفاده از وسایل نقلیه ای که قادر به اتصال تراکتور به تریلر و مانور بین فضاهای مختلف هستند را برای بهینه ‌سازی عملیات ایجاد می‌ کند.

Tempo Automation

Tempo Automation

صنعت: نمونه سازی

مکان: سانفرانسیسکو، کالیفرنیا

فعالیت : این شرکت نرم افزاری را طراحی کرده که فرآیند تولید نمونه اولیه برای ساخت وسایل الکترونیک و رباتیک را ساده می کند. سرعت ویژگی اصلی این نرم افزار است و به توسعه دهندگان پیشرفته، تولید مدل های کاری از طرح هایشان را درکمتر از ۳ روز عرضه می کند.

نرم افزار Tempo Automation که توسط سازمان­ های صنایع هوافضا، پزشکی و تولیدی استفاده می شود، دید کاملی بر فرآیند نمونه سازی ارائه می دهد تا تولیدکنندگان را در مورد فرآیند تولید و هزینه مورد انتظار به روز نگه دارد.

RightHand Robotics

صنعت: اجرایی

مکان: ماساچوست

فعالیت: Righthand Robotics فناوری رباتیک سازگار را توسعه می دهد که چالش های موجود در انجام سفارشات تجارت الکترونیک قدیمی را کاهش می دهد. ربات‌های این شرکت توانایی انجام وظایفی مانند انتخاب و مرتب ‌سازی اقلام دستی را ارائه می ‌دهند تا به شکل مداوم مدت زمان انجام سفارش را کاهش دهند.

Honeybee Robotics

صنعت: دانشگاه، دفاع، هوافضا

مکان: نیویورک

فعالیت: این فناوری از سال ۱۹۸۳ در چندین ماموریت فضایی ناسا از جمله بازدید از مریخ مورد استفاده قرار گرفته است. همچنین نقش بزرگی در صنایع دفاع، معدن و نفت و گاز دارد. ساخت سیستم‌های حفاری هوشمند و مته‌های خودکار و سیستم‌های نمونه ‌برداری، از جمله نوآوری‌های دیگر این شرکت است. در زمینه پزشکی، محصولات این شرکت شامل یک ربات جراحی مغز و اعصاب و یک چاقوی جراحی لیزری آندوسکوپی است.

Piaggio Fast Forward

Piaggio Fast Forward

صنعت : تدارکات ، بینایی کامپیوتری

مکان : بوستون، ماساچوست

فعالیت: این مجموعه به ایجاد وسایل حمل و نقل سبک برای افراد و کالاها اختصاص دارد. ربات پرچم­دار این شرکت، گیتا، یک حمل کننده سیار است و تا ۴۵ پوند وزن را حمل می کند. از گیتا می‌ توان برای حمل همه چیز از کتاب‌ های سنگین بین کلاس‌ ها تا خرید مواد غذایی استفاده کرد.

AMP Robotics

صنعت: فناوری پاک

مکان: کلرادو

فعالیت: AMP تولیدکننده یک سیستم رباتیک به نام Cortex است که می تواند در محیط های مختلف استفاده شود و از طریق هوش مصنوعی برای جدا کردن سریع و کارآمد مواد قابل بازیافت مورد استفاده قرار بگیرد.

Vicarious

صنعت: رباتیک

مکان: کالیفرنیا

فعالیت: Vicarious نرم افزار اتوماسیونی تولید می کند که دامنه حرکتی بیشتر و قابلیت های باورنکردنی را در دستگاه های رباتیک ایجاد می کند. راه‌ حل‌های نرم‌افزاری این شرکت، ماشین ‌ها را قادر می‌ سازد تا وظایف پیشرفته خط مونتاژ مانند پالت‌ سازی، کیت‌ های مونتاژ، مراقبت از ماشین، بسته ‌بندی و مرتب ‌سازی را انجام دهند و با ارائه این خدمات امکان کاهش ساعات کار به طور متوسط ​​تا پنجاه درصد را فراهم می کند.

Nuro

Nuro

صنعت: وسایل نقلیه خودران

مکان: کالیفرنیا

فعالیت: Nuro فناوری رباتیک را به خط مقدم زندگی روزمره هدایت می کند و به مردم کمک می کند تا از منابع و زمان به صورت کارآمدتری استفاده کنند. محصول شاخص این شرکت خطی از وسایل نقلیه کاملاً خودران در جاده است که برای حمل سریع، ایمن و مقرون به صرفه کالا ساخته شده است و با طراحی داخلی منعطف تقویت شده که آن را برای انجام امور مختلف از خشکشویی تا تحویل مواد غذایی مناسب می سازد.

Ouster

صنعت: تولید سنسور

مکان: کالیفرنیا

فعالیت: Ouster به پیشگام انقلاب ماشین های خودران تبدیل شده است و فناوری حسگر سه بعدی lidar را تولید می کند که نقش مهمی در امکان درک محیط اطراف توسط ماشین ها ایفا می کند. این شرکت با مهندسین پیشرو در زمینه های رباتیک، وسایل نقلیه خودران، فناوری نقشه برداری، سیستم های امنیتی و زمینه های دیگر توسعه فناوری، با شرکای خود همکاری می کند.

Diligent Robotics

صنعت: بهداشت و درمان

مکان: تگزاس

فعالیت: ربات‌ های دارای هوش مصنوعی Diligent برای کار با مردم در محیط‌ های روزمره طراحی شده ‌اند. ربات خودران (Moxi) این شرکت را می‌ توان برای انجام کارهای تدارکاتی وقت ‌گیر در بیمارستان‌ها مانند راه‌اندازی اتاق‌های بیماران استفاده کرد.

PickNik Robotics

PickNik Robotics

صنعت: ماشین لرنینگ، صنعتی

مکان: کلرادو

فعالیت: مجموعه گسترده خدمات PickNik شامل برنامه ریزی حرکت، سینماتیک معکوس پیشرفته، کنترل آنی، اجتناب از برخورد، ادغام نوارهای صوتی های سفارشی، ناوبری دوبعدی، واقعیت مجازی، مدل سازی ربات، ماشین لرنینگ، تحلیل فضای کاری و موارد دیگر می باشد.

Anybots

صنعت: بهداشت و درمان، آموزش و پرورش

مکان: کالیفرنیا

فعالیت: ربات‌­های Anybots که مجهز به بلندگو، دوربین و صفحه ‌نمایش ویدیو هستند، به ‌عنوان آواتار از راه دور عمل می‌ کنند که از طریق یک رابط مبتنی بر مرورگر کنترل می ‌شوند و از طریق Wi-Fi به وب متصل می ‌شوند.

فرض کنید که در شیکاگو هستید و می ‌خواهید در تایوان نیز باشید ربات شما که دارای سیستم هدایت داخلی، قابلیت پخش زنده ویدیویی است و با کلیدهای جهت ‌دار روی صفحه‌ کلید رایانه شما هدایت می‌شود، می‌تواند به عنوان یک جانشین عمل کند.

Boston Dynamics

صنعت : نظامی، نرم افزاری

مکان : ماساچوست

فعالیت: Boston Dynamics مجموعه­ای از ربات های مختلف را می سازد که مهارت هایی شبیه انسان و حیوان دارند. برای مثال SpotMini رباتی زیرک است که به اشیاء رسیدگی می کند، از پله ها بالا می رود و در ادارات، خانه ها و خارج از منزل کار می کند. atlas یک انسان نمای پویا است که از تعادل و مهارت های کل بدنش برای دستیابی به تحرک با دو دست به صورت ماهرانه استفاده می کند و WildCat، یک چهارپای سریع است که از راه رفتن سریع مانند سگ یا اسب استفاده می کند و برای حفظ کشش و تعادل به چرخش تکیه می دهد.

Sarcos Robotics

Sarcos Robotics

صنعت: هوافضا، انرژی، سخت افزار

مکان: واشنگتن

فعالیت: Sarcos ربات­های مختلفی می سازد که عملکردهای بسیار متفاوتی را انجام می دهند. ربات Guardian™ S که برای کاوش مخازن ذخیره سازی، وسایل نقلیه و موارد دیگر در حین انتقال داده ها استفاده می شود، از فواصل طولانی قابل اداره کردن است و می تواند در محیط های سخت مانند پله ها و درون لوله ها فعالیت کند. ربات دوم این شرکت Guardian™ GT برای کارهای متفاوتی مانند بلند کردن اجسام سنگین و جوشکاری ساخته شده است و دارای پاسخگویی سریع، تدارکات و برنامه های بشردوستانه است.

Bluefin Robotics

صنعت: خودرو، فناوری دریایی

مکان: ماساچوست

فعالیت: Bluefin، وسایل نقلیه زیر آب بدون سرنشین و مستقل  را برای مشتریان در بخش‌ های دفاعی، تجاری و علمی تولید می‌کند. این شرکت بیش از ۷۰ سنسور مختلف در بیش از ۱۰۰ وسیله نقلیه را عرضه می کند.

DroneSense, Inc

صنعت: امنیت عمومی، نرم افزار

مکان: تگزاس

فعالیت: DroneSense هواپیماهای بدون سرنشین را برای کاربردهای ایمنی عمومی می سازد. این هواپیماها می توانند به عنوان اولین واکنش دهنده برای بررسی صحنه های آتش سوزی یا جنایت و ارائه داده های مهم قبل از رسیدن انسان به منظور “افزایش آگاهی موقعیتی” مستقر شوند.

Harvest Automation

Harvest Automation

صنعت: کشاورزی

مکان: ماساچوست

فعالیت: به گفته Harvest، مدل HV-100 آن ها اولین ربات کاملاً خودمختار در جهان است که در کنار مردم در محیط‌ های صنعتی و طبیعی کار می‌ کند. امروزه بیش از ۳۰ عدد از آن ها به مهره های اصلی کشاورزی عمده در سراسر ایالات متحده خدمت می کنند تا به افزایش بهره وری، کارایی و کیفیت کارخانه کمک کنند. ربات‌های Harvest کار دستی را به خوبی انجام می دهند تا همتایان انسانی آن‌ها بتوانند روی دیگر جنبه‌ های فرآیند رشد تمرکز کنند.

Intuitive Surgical

صنعت: بهداشت و درمان

مکان: کالیفرنیا

فعالیت: ربات­های Intuitive برای جراحی های با تعداد برش خیلی کم استفاده می شوند. پلتفرم داوینچی که به طور مداوم ارتقا یافته است، مجهز به فناوری های بینایی پیشرفته، سیستم های انرژی، منگنه و ابزار است و از اواخر دهه ۱۹۹۰ برای میلیون ها عمل جراحی مورد استفاده قرار گرفته است.

Myomo, Inc

Myomo, Inc

صنعت: بهداشت و درمان

مکان: ماساچوست

فعالیت: گیره الکتریکی Myomo MyoPro برای کمک به افرادی طراحی شده است که به دلیل شرایط مختلف دچار فلج یا ضعیف شدن دست ها و بازوهای خود شده اند. این دستگاه سیگنال‌ های عصبی را از سطح پوست می ‌خواند، سپس موتورهای کوچکی را فعال می‌ کند که حرکات طبیعی بازو و دست را تسهیل می‌ کنند.

Rethink Robotics

صنعت: خودروسازی، صنعتی

مکان: ماساچوست

فعالیت: ربات های مشارکتی این شرکت “cobots” مجموعه ای از عملکردها را برای چندین صنعت انجام می دهند که شامل انتخاب مکان، فرآیند جابجایی قطعات به و از مکان های مختلف، بسته بندی، مراقبت از دستگاه CNC، تزریق پلاستیک و قالب گیری بادی و… می شوند.

هدف نهایی این شرکت کمک به شرکت‌ ها برای دستیابی به بهره‌ وری بیشتر، رفع کمبود نیروی کار و بهبود کیفیت است.

Vecna Robotics

صنعت: تدارکات

مکان: ماساچوست

فعالیت: ربات‌های خودران Vecna ​​که در ساخت، انبارداری و عملیات استفاده می‌شوند، انواع مواد را در محیط‌ های انسان محور حمل می کنند، بلند می کنند و انتقال می‌ دهند.

آن ها مواد را بین بخش های تولیدی در کف کارخانه یا انبار جابجا می کنند و به اپراتورهای انبار و توزیع کمک می کنند تا محصولات را به سرعت و با حداقل جابجایی انتقال دهند.

Vecna Robotics

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *