رپرتاژ

آموزش صرافی کوکوین برای ایرانی‌ها

لیمو HR

کوکوین یکی از صرافی‌های برجسته ارز‌های دیجیتال است که به کاربران امکان خرید، فروش و تجارت ارز‌های دیجیتال را می‌دهد. این پلتفرم علاوه بر انتخاب‌های تجاری استاندارد، معاملات مارجین، آتی و همتا به همتا (P۲P) را امکان‌پذیر می‌کند. کاربران می‌توانند برای دریافت هدیه، ارز دیجیتال خود را وام دهند یا سپرده‌گذاری کنند. کوکوین در مقایسه با برخی از رقبای خود، کارمزد‌های معاملاتی مقرون به صرفه‌ای دارد که آن را به یک انتخاب مطلوب تبدیل می‌کند.

صرافی کوکوین

فراموش نکنید که بازار‌ ارز دیجیتال کاملاً غیرقابل پیش‌بینی هستند و سرمایه‌گذاری در ارز‌های دیجیتال، امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) و سایر پیشنهادات اولیه کوین (ICO) بسیار پر ریسک هستند. قبل از هر گونه تصمیم مالی، از یک متخصص آموزش دیده مشاوره بگیرید.

معرفی صرافی کوکوین 

صرافی ارز دیجیتال کوکوین مستقر در سیشل در سال ۲۰۱۷ تأسیس شد. در حال حاضر بیش از ۲۰ میلیون عضو دارد و از بیش از ۲۰۰ کشور پشتیبانی می‌کند. از زمان ایجاد آن، به یکی از بزرگترین صرافی‌های جهانی از نظر حجم تراکنش تبدیل شده است.

درباره صرافی کوکوین در ارزتودی آمده است:

کوکوین به دلیل محبوبیتش در سراسر جهان همچنین به عنوان “صرافی مردمی” شناخته می‌شود. از هر ۴ نفر نگهدارنده ارز‌های دیجیتال ۱ نفر به این صرافی اعتماد دارد؛ به همین علت است که این صرافی در لیست بهترین صرافی‌ها برای تجارت در دنیای ارز‌های دیجیتال قرار گرفته است.

اگرچه کاربران ایالات متحده می‌توانند برای یک حساب کوکوین ثبت نام کنند، اما دسترسی آن‌ها به برخی ویژگی‌ها محدود شده است زیرا KuCoin بر خلاف صرافی Lbank فاقد مجوز عملیات آمریکایی است.

بسیاری از کاربران معتقدند که کوکوین مانند صرافی FTX در معرض سقوط قرار دارد. با این حال جانی لیو، مدیر عامل کوکوین، به کاربران اطمینان داد که این شرکت هیچ رابطه‌ای با FTX ندارد و به هیچ وجه با FTX مرتبط نیست. در پاسخ به آن حوادث، کوکوین، مانند سایر صرافی‌های ارز‌های دیجیتال، یک اثبات ذخیره (Proof of Reserves) برای افزایش اعتماد کاربران منتشر کرد.

ارز‌های دیجیتال لیست شده در صرافی کوکوین 

کاربران می‌توانند بیش از ۷۰۰ ارز دیجیتال را در کوکوین خریداری کنند، بفروشند و یا معامله کنند.

کسانی که به دنبال طیف گسترده‌ای از دارایی‌ها هستند، این صرافی برای آ‌ن‌ها مناسب است. در زیر لیستی از برخی از ارز‌های دیجیتال که در حال حاضر توسط کوکوین پشتیبانی می‌شوند آورده شده است:

  • بیت‌کوین
  • دوج‌کوین
  • اتریوم
  • پولکادات
  • شیبا اینو
  • ریپل

بستر معاملاتی در صرافی kucoin

کاربران کوکوین از طریق یک سایت آنلاین و اپلیکیشن‌های موبایل برای iOS و اندروید به حساب‌های خود دسترسی دارند. ویژگی‌ها و ابزار‌های متعددی در وب سایت دسکتاپ و برنامه‌های تلفن همراه آن موجود است.

آن‌ها می‌توانند برای مشاهده بازار‌ها، خرید ارز دیجیتال، تجارت، وام دادن به ارز دیجیتال و موارد دیگر پس از ورود به دسکتاپ یا دستگاه تلفن همراه کلیک کنند. چهار نوع سفارش که توسط این پلتفرم پشتیبانی می‌شوند عبارتند از بازار، حد، حد مجاز و استاپ لاس. علاوه بر این، معاملات مارجین، آتی و P۲P موجود است که ممکن است برای برخی از کاربران مفید باشد. KuCoin علاوه بر این امکان سپرده‌گذاری یا استکینگ را فراهم می‌کند و اخیراً از ویژگی Trading Bot برای کمک به ساده‌سازی فرآیند معاملاتی رونمایی کرده است. در اصل این ویژگی به عنوان یک مشاور رباتیک برای سبد ارز‌های دیجیتال شما عمل می‌کند.

کوکوین

هر چند این صرافی امکانات زیادی دارد، اما نه دسکتاپ و نه پلتفرم‌های موبایل آن چندان کاربر پسند نیستند. با وجود این، وب سایت دارای بخش راهنمای جامعی است که بازدیدکنندگان می‌توانند راه حل‌هایی برای سؤالات متداول دریافت کنند.

کارمزد‌ها

بسته به سطح حساب کاربری شما، کوکوین یک مدل کارمزد خریدار/ فروشنده را با کارمزد‌های معاملاتی از ۰.۰۰۵٪ تا ۰.۱٪ ارائه می‌دهد.

در مقایسه با رقبا، که ممکن است تا ۰.۵۰٪ در هر معامله را دریافت کنند، کارمزد کوکوین نسبتاً پایین است. مطابق با موجودی کوکوین توکن (KCS) خود، کاربران همچنین می‌توانند پس انداز کارمزد معاملاتی را دریافت کنند.

کوکوین علاوه بر کارمزد‌های معاملاتی، کارمزد‌های برداشت را نیز دریافت می‌کند، و این کارمزد‌ها بر اساس دارایی متفاوت است و بر اساس عملکرد بازار ممکن است تغییر کند. در این صرافی، سپرده‌ها رایگان هستند، اما مهم است که به یاد داشته باشید که در حال حاضر تنها چند امکان برای سپرده‌های فیات وجود دارد.

امنیت صرافی کوکوین 

با وجود تأیید KYC و سایر اقدامات امنیتی مورد نیاز صنعت، صرافی کوکوین در سال ۲۰۲۰ حمله هکری بدی را تجربه کرد. هکر‌ها ارز‌های دیجیتال به ارزش بیش از ۲۸۰ میلیون دلار را از کیف پول‌های داغ کاربران سرقت کردند. خوشبختانه یک صندوق بیمه دارایی‌ها را بیمه کرد، اما نقض امنیتی در این مقدار همچنان نگران‌کننده است.

با این حال در کنار رمزگذاری و احراز هویت چند مرحله‌ای، کوکوین یک رمز عبور منحصر به فرد را فقط برای تجارت در اختیار کاربران قرار می‌دهد. برای انجام معاملات یا برداشت پول، کاربران باید این رمز عبور را علاوه بر اعتبار استاندارد ورود به سیستم خود وارد کنند. این یک درجه امنیتی اضافی ارائه می‌دهد و یک ویژگی امنیتی نادر است که در صرافی‌های رمزنگاری یافت می‌شود. علاوه بر این، KuCoin دارای سیستمی برای تایید آدرس کیف پول‌ برای کاهش تعداد کاربرانی است که قربانی کلاهبرداری‌های فیشینگ می‌شوند.

چطور می‌توان از خدمات کوکوین استفاده کرد؟ 

ایجاد حساب کاربری کوکوین سریع و آسان است و زمان زیادی از شما نخواهد گرفت. وارد صفحه اصلی صرافی شوید، سپس برای شروع روی Sign Up در گوشه سمت راست بالای صفحه کلیک کنید. شماره تلفن یا آدرس‌ایمیل، کد تأیید و رمز عبور خود را وارد کنید. به محض ایجاد حساب کاربری خود می‌توانید تجارت خود را شروع کنید.

پس از آن شما می‌تواند فرآیند تأیید KYC را برای امنیت بیشتر فعال کنید. این ویژگی به شما امکان دسترسی به محدودیت‌های برداشت روزانه و سایر خدمات را می‌دهد. هر دو روش ساده و پیچیده تأیید KYC در KuCoin در دسترس هستند.

برای انجام این کار، به سادگی وارد حساب خود شوید، روی “KYC verification” در زیر آواتار خود کلیک کنید و برخی از داده‌های شخصی خود را وارد کنید. اگر تصمیم به ادامه روند پیشرفته دارید، علاوه بر اطلاعات اولیه شخصی خود، از شما خواسته می‌شود مدارک دیگری مانند یک عکس سلفی یا عکس کارت شناسایی صادر شده توسط دولت خود را ارسال کنید. پس از تکمیل تأیید پیشرفته، به امتیازات تجاری دیگر دسترسی خواهید داشت.

خدمات ارائه شده در صرافی 

صرافی کوکوین گزینه‌های خدمات مشتری متنوعی را ارائه می‌دهد، اما، مانند بسیاری از رقبا، نمی‌توانید مستقیماً از طریق تلفن یا‌ایمیل با کسی در تماس باشید. برای دریافت کمک در مورد مشکلات پیچیده‌تر، مشتریان می‌توانند درخواست پشتیبانی ارسال کنند یا در یک گفتگوی لحظه‌ای شرکت کنند تا به سؤالات اساسی پاسخ دهند.

علاوه بر این، KuCoin یک صفحه پشتیبانی ارائه می‌دهد که در صورت نیاز به کمک با استفاده از ویژگی‌ها و ابزار‌های وب سایت، ممکن است مفید باشد.

مدیریت حساب

همانطور که در بالاتر نیز اشاره کردیم، کاربران با موبایل دسکتاپ، اندروید و iOS می‌توانند به حساب‌های کوکوین خود دسترسی داشته باشند و پس ثبت نام و ورود در صرافی kucoin می‌توانید در هر زمان وارد حساب خود شوید و به خرید و فروش ارزهای دیجیتال بپردازید.

اگر با مشکلی مواجه شدید یا سؤالی در مورد حساب خود دارید، می‌توانید از طریق چت زنده با KuCoin تماس بگیرید یا درخواست کمک ارسال کنید.

چه چیزی کوکوین را از سایر رقبا متمایز می‌کند؟

در مقایسه با سایر صرافی‌های ارز‌های دیجیتال، کوکوین کارمزد‌های نسبتاً پایینی دارد و از تعداد زیادی ارز‌های دیجیتال پشتیبانی می‌کند. برای کاربران باتجربه‌تر، افزودن سهام و مارجین، معاملات آتی و P۲P ممکن است جذاب باشد. با این حال، برخی از معایب وجود دارد که باید از آن‌ها آگاه باشید. در ایالات متحده، KuCoin فاقد مجوز است و در سال ۲۰۲۰، هدف نقض قابل توجهی قرار گرفت.

کلام آخر

کوکوین یک صرافی بین‌المللی مهم است که تعدادی ویژگی و ابزار را که می‌تواند معامله گران با تجربه بیشتری را مورد توجه قرار دهد، ارائه می‌دهد. با این حال، کاربران به آن امتیاز پایینی می‌دهند و فاقد مجوز عملیات آمریکایی است. اگر خارج از ایالات متحده هستید و تجربه قبلی تجارت ارز‌های دیجیتال را دارید، ممکن است از آنچه KuCoin ارائه می‌دهد لذت ببرید. قبل از اینکه تمام دارایی خود را در این صرافی قرار دهید بهتر است مدتی بروی بستر‌های معاملاتی آن کار و تحقیق کنید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *