کسب و کارهای ارز دیجیتال

بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی

لیمو HR

با توجه به افزایش روز افزون ارزهای دیجیتال، صرافی های بیشتری برای فروش و خرید ارز دیجیتال توسط کاربران پیشقدم می شوند. تا پیش از شکل گیری صرافی های ارز دیجیتال داخلی، اکثر کاربران ایرانی در صرافی های خارجی برای ساخت حساب کاربری خود اقدام کرده و به معامله می پرداختند.

صرافی ارز دیجیتال (Digital Exchange) بستری است که در آن کاربران می توانند دارایی های دیجیتالی موجود در کیف پول ارز دیجیتال خود را به سایر رمزارزها تبدیل کرده، همچنین اقدام به خرید و یا فروش دارایی های دیجیتالی خود کنند.

اگرچه بسیاری از کاربران ایرانی در پلتفرم های معاملاتی خارجی، روند معاملاتی بسیار موفقی دارند، اما با توجه به تحریم های موجود برای کاربران ایرانی، این امکان که هر لحظه کیف پول ارز دیجیتال آنها تحت سیاستهای خارجی، مورد هک قرار گرفته، و یا دسترسی آنها به حساب کاربری شان از بین برود و یا حساب کاربری آنها در هر لحظه قفل شود نیز، هر لحظه آنها را تهدید می کند.

در این مقاله قصد داریم تا از مزایای صرافی ارز دیجیتال ایرانی نسبت به صرافی ارز دیجیتال خارجی صحبت کرده و بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی را به شما معرفی کنیم.

صرافی ارز دیجیتال اوکی اکسچنج، از نظر بسیاری از معامله‌گران بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی است که فعالیت خود در این حوزه را از سال ۹۶ آغاز کرده است. تمرکز عمده این صرافی ارز دیجیتال دانش بنیان، به ارائه خدمات در زمینه مبادلات ارزهای دیجیتال و فروش و خرید بیت کوین، فروش و خرید تتر، فروش و خرید اتریوم و سایر رمزارزها و توکن‌ها است که توانسته تحولی در بحث مبادلات ارزهای دیجیتال ایجاد نماید.

هنگام انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال ایرانی، به چه نکاتی باید دقت کنیم؟

برای انتخاب یک صرافی ارز دیجیتال داخلی و انجام معاملات با کمترین ریسک، رعایت نکات زیر الزامی است:

۱. امنیت

صرافی ارز دیجیتال

امنیت در یک صرافی ارز دیجیتال بسیار مهم است، بنابراین انتخاب یک صرافی با سطح امنیت بالا، از جمله استفاده از رمزنگاری قوی و ابزارهای دو عاملی برای احراز هویت (۲FA) برای ورود کاربر و انجام تراکنش‌ها، بسیار مهم است.

۲. کارمزد

صرافی ارز دیجیتال

کارمزد هر صرافی ارز دیجیتال، هنگام انجام معاملات، متفاوت است. بنابراین انتخاب یک صرافی با هزینه مناسب برای تبدیل ارزهای دیجیتال مورد نظر مهم است.

۳. پشتیبانی از ارزهای مورد نیاز

صرافی ارز دیجیتال

انتخاب یک صرافی که از ارزهای دیجیتال مورد نیاز شما را پشتیبانی کند، بسیار مهم است. برخی صرافی‌ها فقط از ارزهای محدودی پشتیبانی می‌کنند، بنابراین، انتخاب یک صرافی با پشتیبانی از تعداد زیادی ارز دیجیتال، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

۴. سرعت پرداخت

صرافی ارز دیجیتال

انتخاب یک صرافی که تراکنش‌ها را به سرعت پردازش کند، بسیار مهم است. برخی صرافی‌ها به دلیل محدودیت‌های قانونی یا فنی ممکن است تراکنش‌ها را با تاخیر بالا پردازش کنند، بنابراین انتخاب یک صرافی با سرعت پرداخت مناسب در انجام تراکنش‌ها بسیار کمک کننده است.

۵. شفافیت

صرافی ارز دیجیتال

شفافیت در صرافی ارز دیجیتال نشان دهنده این است که صرافی به کاربران خود اعتماد دارد و در مقابل هرگونه کلاهبرداری نیز مبارزه می‌کند. انتخاب یک صرافی با سابقه خوب و شفافیت در تعامل با کاربران، می‌تواند برای آنها اطمینان بخش باشد.

با توجه به نکاتی که تا به این لحظه به شرح آنها پرداختیم، صرافی ارز دیجیتال و دانش بنیان اوکی اکسچنج، با بیش از ۵ سال سابقه در زمینه فروش و خرید ارز دیجیتال، به عنوان یکی از قدیمی ترین پلتفرم ها در بازار کریپتوکارنسی شناخته می شود.

از جمله ویژگی های اوکی اکسچنج می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • قابلیت واریز و برداشت ریالی به صورت آنی
  • اپلیکیشن اندروید و iOS
  • دارا بودن بیش از ۷۰۰ توکن و رمزارز گوناگون
  • کیف پول حمایتی (برای حفاظت از دارایی کاربران)
  • بخش خرید و فروش سریع (معاملات آنی)
  • بخش تریدر (خرید و فروش کاربر با کاربر؛ یعنی قیمت را خودتان مشخص می‌کنید)
  • کیف پول ارز دیجیتال ایمن و اختصاصی
  • رابط کاربری آسان و راحت
  • امنیت بالا
  • صرافی ارز دیجیتال دانش بنیان

و چندین ویژگی دیگر که با ثبت نام در این صرافی می‌توانید به راحتی از آنها بهره‌مند شوید.

همانند همه‌ی دارایی های مهم نظیر طلا، اسکناس، کارت بانکی و… ارزهای رمزنگاری شده و دیجیتال هم نیازمند یک محیط امن جهت نگهداری هستند. این محیط ایمن و مهم برای رمزارزها، کیف پول ارز دیجیتال (cryptocurrency wallet) نامیده می‌شود.

کیف پول ارز دیجیتال که انواع گوناگونی نیز دارد، یک ساز و کار مهندسی شده‌ی ویژه جهت حفظ امنیت دارایی های شما بر بستر بلاک چین (blockchain) دارد. به زبان ساده هر کیف پول رمزارز شامل یک کلید عمومی و یک کلید خصوصی است.

  • کلید عمومی: همان آدرس کیف پول ارز دیجیتال شما است که می‌توانید آن را در اختیار هر کسی قرار دهید تا به بتوانند به شما ارز دیجیتال (مانند بیت کوین) واریز کنند.
  • کلید خصوصی: به وسیله ۱۲ کلمه بازیابی کیف پول رمزارز، کلید خصوصی به دست می‌آید که طی این فرآیند شما می‌توانید به دارایی ها خود دسترسی کامل داشته باشید. بنابراین ۱۲ کلمه بازیابی به هیچ وجه نباید در اختیار افراد دیگر قرار گیرد و صرفا باید شما از آن مطلع باشید.

نکته حائز اهمیت در رابطه با کیف پول ارز دیجیتال اوکی اکسچنج این است می‌توانید با استفاده از ذخیره اثر انگشت خود، فعال کردن ورود دو مرحله‌ای و ایجاد یک گذرواژه مناسب، یک کیف پول ایمن و اختصاصی داشته باشید که در مقایسه با رقبای داخلی و خارجی این سازوکار بی سابقه است.

شما با استفاده از کیف پول رمزارز اوکی اکسچنج به بیش از ۳۵ شبکه جهت واریز و برداشت رمزارزهای گوناگون دسترسی پیدا می‌کنید. همچنین می‌توانید رمزارزهای خود را به کیف پول اوکی اکسچنج منتقل کنید و به صورت آنی آنها را به ریال تبدیل کرده و به کارت بانکی خود ریال بزنید.

ناگفته نماند که با ثبت نام در صرافی اوکی اکسچنج این کیف پول ارز دیجیتال همه کاره با پشتیبانی از ۷۰۰+ رمزارز بلافاصله و به صورت کاملا رایگان در اختیارتان قرار خواهد گرفت.

صرافی اوکی اکسچنج، بیش از پنج سال است که به همت تیمی از برنامه‌نویسان، معامله‌گران حرفه‌ای و متخصصین امنیت، بدون حتی یک روز تعطیلی در حال طراحی و توسعه یک پلتفرم امن و کارآمد می باشد. اوکی اکسچنج با پشتیبانی از بیش از ۷۰۰ ارز دیجیتال نظیر بیت کوین، تتر، اتریوم، دوج کوین و …، به معامله گران این امکان را می دهد تا معاملات خود را به صورت حرفه ای در یک پلتفرم پر سرعت و امن انجام دهند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۳ Average: ۵]
نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *