مقالات سفر و گردشگری

نزدیک ترین سواحل به میدان تکسیم

لیمو HR

میدان تکسیم یکی از مشهورترین و پررفت ‌وآمدترین مناطق استانبول است و سواحل نزدیک به میدان تکسیم نیز از نقاط جذاب شهر برای گردشگران و شهروندان ترکیه به شمار می‌رود. اما به‌جز این، فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و کافه‌های زیادی هم در اطراف آن به چشم می‌خورد که زندگی شبانه ترکیه را رقم می‌زند.

این میدان تقریبا در مرکز استانبول قرار گرفته است؛ ازاین‌رو بسیاری از گردشگران، هتل‌های نزدیک به این میدان را برای اقامت در استانبول انتخاب می‌کنند. اگر شما هم میدان تکسیم را برای اقامت انتخاب کرده‌اید، این مطلب را بخوانید تا با نزدیک ترین سواحل به میدان تکسیم برای گشت شبانه، آشنا شوید.

ساحل گلدن؛ نزدیک ترین ساحل به میدان تکسیم

ساحل گلدن (Golden Beach) حدود ۱۰ کیلومتر تا میدان تکسیم فاصله دارد و از نزدیک‌ترین سواحل به این میدان محسوب می‌شود. گلدن یکی از سواحل مشترک دریای سیاه و مرمره در محله اسکودار به شمار می‌رود و اطراف آن با طبیعتی خیره‌کننده احاطه شده است. در این ساحل می‌توانید خوشمزه ‌ترین غذاهای دریایی و بین‌المللی را نوش جان کنید و تفریحاتی همچون والبیال ساحلی، قایق‌سواری، شنا، صخره‌نوردی، گلف و پیاده‌روی را انجام دهید.

ساحل گلدن از ساعت ۸ صبح تا پاسی از شب باز است و یکی از بهترین پاتوق‌های شبانه محسوب می‌شود. برای بازدید از این ساحل باید حدود ۵ تا ۱۰ لیر پرداخت کنید.

میدان تکسیم

ساحل گلدن؛ نزدیک ترین ساحل به میدان تکسیم

ساحل جاده بوستان؛ از زیباترین سواحل نزدیک به میدان تکسیم

جاده بوستان (Caddebostan) یکی از زیباترین سواحل استانبول به شمار می‌رود که در فاصله ۱۹ کیلومتری میدان تکسیم قرار گرفته است. این ساحل در اصل به دو بخش رایگان و یک بخش غیر رایگان تقسیم می‌شود و برای استفاده از امکانات آن باید هزینه پرداخت کنید. رستوران‌ها و کافه‌های لوکسی در این ساحل وجود دارند که غذاها و نوشیدنی‌های آن‌ها بسیار پرطرفدار هستند.

امکانات متعدد ساحل جاده بوستان همچون صندلی‌های آفتاب‌گیر و تفریحات ساحلی و منظره چشمگیر آن، این ساحل را به یکی از شلوغ ‌ترین سواحل استانبول در آخر هفته‌ها تبدیل کرده است. اگر می‌خواهید از هیاهو دور باشید، به سراغ سایر سواحل استانبول بروید.

ساحل فلوریا؛ ساحلی قدیمی در بخش اروپایی استانبول

فاصله ساحل فلوریا از تکسیم حدود ۲۸ کیلومتر، معادل ۳۰ دقیقه است و یکی از جاهای دیدنی استانبول نزدیک تکسیم به شمار می‌رود. Florya Beach در قسمت اروپایی استانبول، در منطقه باکرکوی قرار گرفته و در امتداد دریای مرمره کشیده شده است. فلوریا یکی از قدیمی‌ترین سواحل ترکیه محسوب می‌شود و دو بخش دارد. یکی از بخش‌های آن به نام فلوریا منشکه، ساحلی عمومی و رایگان است و طول آن به ۶۰۰ متر می‌رسد. بخش دیگر، فلوریا گونش نام دارد که از لحاظ کیفیت و تمیزی، بهتر از فلوریا منشکه است.

مسافرانی که با تور به استانبول سفر می‌کنند، معمولا به دنبال تفریحاتی در نزدیکی محل اقامت خود هستند. خوشبختانه ساحل فلوریا امکانات زیادی دارد و تفریحات متعددی به گردشگران عرضه می‌کند که شنا، حمام آفتاب، والیبال ساحلی، دوچرخه‌سواری و قایق‌سواری جزء معروف‌ترین آن‌ها به شمار می‌روند. این ساحل همه روزه از ساعت ۰۸:۰۰ تا ۱۹:۰۰ باز است. فراموش نکنید که برای استفاده از امکانات آن باید هزینه پرداخت کنید.

ساحل سوما؛ یکی از خلوت ترین سواحل در نزدیکی تکسیم

ساحل سوما (Suma beach) یکی از نزدیک ترین سواحل به میدان تکسیم است که حدود ۳۰ کیلومتر با آن فاصله دارد و در امتداد دریای سیاه قرار گرفته است. این ساحل در ساریر، محله گوموش‌دره واقع شده و از زیباترین سواحل استانبول به شمار می‌رود. در کنار شنا در دریا می‌توانید به سرگرمی‌هایی همچون کنسرت محلی مشغول شوید یا ورزش‌هایی مانند یوگا و پیلاتس انجام دهید.

اقامتگاه‌های متعددی در نزدیکی سوما وجود دارد و نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های بسیاری در این ساحل برگزار می‌شود. همچنین اگر با تور استانبول تابستان ۱۴۰۲ به این شهر سفر کنید، گردشگرانی را می‌بینید که در نزدیکی این ساحل کمپ برپا کرده‌اند.

ساحل سوما بسیار تمیز است و تپه‌های سرسبزی اطراف آن را محاصره کرده‌اند. اگر می‌خواهید برای چند ساعت از هیاهوی شهر دور شوید و اوقات فراغتتان را در طبیعت و کنار دریا بگذرانید، ساحل سوما گزینه خوبی است. این ساحل همه روزه از ساعت ۱۰صبح تا ۱۲شب پذیرای مردم محلی و گردشگران است.

ساحل کیلیوس؛ محبوب‌ ترین ساحل استانبول

فاصله ساحل کیلیوس تا تکسیم حدود ۳۰ کیلومتر است و از این نظر، از نزدیک ترین سواحل به میدان تاکسیم محسوب می‌شود. Kilyos Beach یکی از تمیزترین سواحل استانبول به شمار می‌رود و محبوبیت بسیاری در بین مردم استانبول و همچنین گردشگران دارد. از سال ۲۰۰۴ و با شروع برگزاری مسابقات کایتون در این ساحل، محبوبیت کیلیوس بیش از پیش شده است.

موج‌سواری، جت اسکی، باشگاه ورزشی، مراکز آروماتراپی و کافه‌ها و رستوران‌های دنج، از جمله جاذبه‌های ساحل زیبای کلیوس هستند. برای دسترسی به این ساحل باید خود را به منطقه کومکوی، خیابان تاتلیسو برسانید. اگر قصد استفاده از وسایل نقلیه عمومی را دارید، سوار متروی تکسیم شوید و در ایستگاه حاجی عثمان قطار را ترک کنید؛ سپس با اتوبوس خود را به ساحل کیلیوس برسانید.

میدان تکسیم

ساحل کیلیوس؛ از نزدیک ترین سواحل به میدان تکسیم

رزرو تور استانبول و اقامتی کوتاه در دروازه اروپا

در این مقاله نزدیک ترین سواحل به میدان تکسیم را معرفی کردیم تا در طول اقامتتان در استانبول، به راحتی به ساحل هم دسترسی داشته باشید و از تفریحات آبی لذت ببرید. اگرچه آثار تاریخی استانبول شهرت جهانی دارد و سالانه پذیرای گردشگران متعددی از سراسر دنیا هستند؛ اما سواحل این شهر نیز طرفداران بسیاری دارند. بنابراین مطمئن باشین در سواحل این شهر تنها نخواهید بود.

هرساله افراد بسیاری از سراسر دنیا به استانبول سفر می‌کنند تا جاذبه‌های تاریخی آن را ببینند و در سواحل استانبول به استراحت بپردازند. اگر شما هم قصد سفر به دروازه اروپا را دارید، فرصت را از دست ندهید و همین الان برای رزرو تور استانبول با قیمتی مناسب اقدام کنید. آژانس گردشگری مهرپرواز مجری مستقیم تورهای خارجی و مرجعی مطمن برای خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل در سایر کشورها است. اگر یک‌بار با ما سفر کنید، گردشگر همیشگی ما خواهید شد. برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت www.mehrparvaz.com مراجعه کنید و یا با شماره ۰۲۱۸۸۵۰۷۱۹۰ تماس بگیرید. کارشناسان ما با اشتیاق، پاسخگوی پرسش‌های شما خواهند بود.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *