مقالات سفر و گردشگری

پرطرفدارترین جاهای دیدنی پاتایا را بشناسید

لیمو HR

نمایی از شهر پاتایا

پاتایا (Pattaya) از معروف‌ترین شهرهای تایلند است که در جنوب این کشور و در مشرق خلیج تایلند قرار دارد. جاهای دیدنی پاتایا از پرطرفدارترین جاذبه‌های گردشگری این کشور هستند؛ به همین دلیل پاتایا به مقصدی جذاب برای گردشگران تبدیل شده است. از گشت و گذار در بین جاذبه‌های تاریخی و اقامت در استراحتگاه‌های ساحلی گرفته تا شنا در سواحل درخشان و بی‌نظیر و خرید سوغاتی در بازارهای معروف پاتایا، همه را می‌توانید در سفر به این شهر شرق آسیایی تجربه کنید. اما پیش از سفر، مقاله پیش رو را با دقت بخوانید؛ چون قرار است لیستی از جاذبههای گردشگری پاتایا را به شما معرفی کنیم.

 ساحل کوه لارن

کوه لارن بیشتر به عنوان جزیره مرجانی پاتایا معروف است؛ جزیره‌ای کوچک که در مقابل پاتایا قرار گرفته و با سواحل زیبا و آب‌های فیروزه‌ای خیره‌کننده، بهشت سواحل شرقی تایلند است. این ساحل از جذاب‌ترین مکانهای دیدنی پاتایا است که مسافران بی‌شماری را به این شهر سرازیر می‌کند. با خرید تور پاتایا و رفتن به ساحل درخشان کوه لارن، تعطیلاتی آرامش‌بخش و فراموش‌نشدنی را تجربه خواهید کرد.

ساحل بن آمفور

Ban Amphur نیز جزیره‌ای در میان دریاست که سکوت دلچسبی دارد و ماهیگیرانی در آن به چشم می‌خورد که در آرامش به قلاب‌‌های خود خیره شده‌، بر ماسه‌ها نشسته‌اند یا زیر سایۀ نخلی دراز کشیده‌اند! اگر دوست دارید آرامش را به معنای واقعی تجربه کنید، باید از جزیره و ساحل بن آمفور دیدن کنید. این ساحل علاوه بر آرامش فوق‌العادۀ خود، مکان مناسبی برای پارک خودرو نیز دارد. البته آرامش تنها عاملی نیست که توریست‌ها را به این مکان می‌کشاند؛ بلکه تازه‌ترین ماهی‌ها را نیز فقط در بن آمفور می‌شود امتحان کرد. اگر به غذاهای دریایی علاقه‌مندید، ساحل بن آمفور بهترین انتخاب برای صرف یک وعده ناهار است.

باغ استوایی نانگ نوچ

وقتی بهشت را تصور می‌کنید، چه تصویری به ذهنتان می‌آید؟ قطعا آنچه به تخیلتان ورود می‌کند، بی‌شباهت به مجموعه باغ‌های نانگ نیست. این منطقه تکه‌ای از بهشت است و از زیباترین دیدنی های پاتایا به شمار می‌رود. هیچ رنگی نیست که در این باغ پیدا نشود! پیشنهاد می‌کنیم قبل از هرچیز به تماشای باغچۀ فرانسوی پاتایا بروید؛ جایی که به باغ‌‌های پاریس در قرن ۱۷ میلادی شباهت دارد. پس از آن نوبت به باغ رنسانس اروپا می‌رسد؛ جایی که قدم زدن در آن حس شاهزاده‌های قرون وسطایی را به شما خواهد داد. البته بعد از خرید تور تایلند به هیچ وجه نباید باغ ارکیده و باغچۀ ایتالیایی را از دست بدهید.

پارک آبی رامایانا

پارک آبی رامایانا بزرگترین پارک آبی تایلند و از پرطرفدارترین جاهای دیدنی پاتایا است. برخی از بازی‌های این پارک را نه‌تنها در تایلند، بلکه در هیچ کجای آسیا نمی‌توانید پیدا کنید. در صورتی که می‌خواهید سفری هیجان‌انگیز به پاتایا داشته باشید، حتما یک روز خود را به Ramayana Water Park  اختصاص دهید. این پارک دارای ۲۱ وسایل بازی متنوع و جذاب است. از سرسره‌های مارپیچ گرفته تا سقوط آزاد، آکوا اسپلش، پایتون، تشک آبی، استخر و بازی‌های مفرح دیگر.

پاتایا

نمایی از پارک آبی رامایانا

زیپ لاین فلایت آف د گیبون

زیپ‌لاین Flight of the Gibbon 3 کیلومتر طول دارد و از بین جنگل‌های تایلند و حیات وحش بکر آن می‌گذرد. اصلا تصور نکنید که این تجربه به تجربه‌های قبلیتان از سوارشدن زیپ‌لاین شباهت خواهد داشت؛ چراکه فلایت آف د گیبون با ارتفاعات گوناگون خود، برای همۀ افراد در هر سنی، تجربه‌ای جدید و هیجان‌انگیز است. با خرید تور تایلند از آژانس هورام گشت، سفر خوبی را تجربه کنید.

پارک یخ جادویی سیام

تصور کنید یک روز آفتابی در حالی که با تیشرتی خنک در پاتایا قدم می‌زنید، ناگهان به پارکی جادویی می‌رسید که بعد از تحمل گرمای شدید، دمای هوای آن زیر صفر است؛ به طوری که مجبور می‌شوید از کاپشن و کلاه استفاده کنید. پارک یخی سیام تنها نقطه‌ای از پاتایاست که  می‌توانید سوار بر سرسره‌هایی از جنس یخ شوید، مجسمه‌های یخی را از نزدیک ببیند و با آدم‌برفی‌ها عکس بگیرید.  frost magical ice of Siamحتی در بین جاذبههای دیدنی پاتایا مکانی خاص و بی‌همتا به شمار می‌رود.

بازار شبانه پاتایا

اگر می‌خواهید تصویر واقعی پاتایا را ببینید، به بازار شبانه تپرازیت بروید. دست‌فروش‌های Pattaya Night Bazaar، بعد از غروب آفتاب کار خود را آغاز می‌کنند. فانوس شرقی غرفه‌ها و بوی غذاهای تایلندی حس‌و‌حال عجیبی دارد و هر رهگذری را در فرهنگ زندگی بومیان غرق می‌کند.

مرکز خرید اونیو پاتایا

شاید بسیاری از افراد مراکز خرید را جزو جاذبه‌های گردشگری به شمار نیاورند؛ اما جاهای دیدنی پاتایا از این قضیه مستثنی است. مرکز خرید خیابان پاتایا (The Avenue Pattaya) یکی از پاساژهای لوکس این شهر و بهشت عاشقان خرید است. اگر به دنبال تهیه لباس‌های لوکس هستید و به برندهای مشهور خارجی علاقه دارید، در این پاساژ می‌توانید هرآنچه که به دنبالش هستید را بیابید. سینما، سالن بولینگ، کارائوکه (سالن‌های آوازخوانی گروهی)، رستوران مک‌دونالد و کافی‌شاپ استارباکس نیز از دیگر مکان‌های فوق جذاب مرکز خرید پاتایا اونیو برای توریست‌های جوان است.

معبد یانسانگ وارارام

Wat Yansangwararam مثل اکثر معابد تایلند، علاوه بر اینکه با معماری بی‌نظیر خود چشمان هر بیننده‌ای را خیره می‌کند، نگاهی عمیق نیز به ارزش‌های حاکم بر جامعۀ بومیان تایلند دارد. این بنا، که از جذاب‌ترین مکان های دیدنی پاتایا است، در بین باغ‌هایی از درختان نخل قرار گرفته و در سال ۱۹۸۸ به مناسبت بزرگداشت چهل و دومین سال سلطنت پادشاه بومیپول آدولیاد به او اهدا شده است.

باغ وحش ببرهای سریراچا

Sriracha Tiger Zoo یکی دیگر از جاذبه‌های پاتایا است که در سفر به این شهر، نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد. این مکان در شمال پاتایا واقع شده و بالغ بر ۲۰۰ ببر بنگال در آن وجود دارد. البته علاوه‌بر ببر بنگال که تعدادشان هم بسیار زیاد است‌، حیوانات دیگری مانند کروکدیل، شتر، کانگورو و خوک نیز دیده می‌شود.

پاتایا

نمایی از باغ وحش ببرهای سریراچا

رستوران لنگ کی

رستوران چینی لنگ‌کی (Leng Kee) تنها رستوران در پاتایا است که غذای دریایی و خوراک چینی سرو می‌کند و در ۲۴ ساعت شبانه‌روز باز است. سال‌ها از تاسیس این رستوران گذشته است و نه‌تنها محبوبیت بالایی بین چینی‌ها به دست آورده، بلکه در میان همه مسافران تایلند به یکی از جاهای دیدنی پاتایا شهرت یافته است. به همین دلیل بیشتر کسانی که به پاتایا سفر می‌کنند، حداقل برای یک وعده غذایی به رستوران چینی لنگ‌کی سر می‌زنند.

ساحل جامتین

Jomtien Beach از جاهای دیدنی پاتایا محسوب می‌شود که ۶ کیلومتر از خط ساحلی این شهر را در بر گرفته و فقط ۴ کیلومتر با شهر فاصله دارد. با اینکه هتل‌ها و ساختمان‌های بلندی در این ناحیه ساخته شده‌اند، ولی ساحل همچنان آرامش بکر خود را حفظ کرده است. ساحل جامتین در میان مسافران و محلی‌ها محبوبیت زیادی دارد. این مکان تفریحی، رستوران‌ها و کافه‌های فراوانی را در بر گرفته و تفریحات دریایی مثل موج‌سواری، جت‌اسکی و … را به مسافران عرضه می‌کند.

کوه بودا

اگر به تصاویر این مجموعه نگاه کرده باشید، احتمالا عکس طلایی بودا را دیده‌اید که بر روی کوه حک شده است. وجود همین حکاکی باعث شده تا کوه بودا جزو مهم‌ترین اماکن دیدنی پاتایا به شمار رود؛ چرا که بزرگ‌ترین تصویر حکاکی شده روی سنگ در جهان است. بودای سنگ‌تراشی‌شده، با استفاده از لیزر و در ابعاد ۱۰۹  در ۷۰ متر حکاکی شده است.

مینی سیام

مینی سیام پارکی نزدیک به مرکز پاتایا است و در آن ماکت‌هایی از آثار تاریخی مشهوری قرار گرفته که دیدنشان خالی از لطف نیست. در واقع در این پارک که از جاذبه های دیدنی پاتایا به حساب می‌آید، بیش از ۱۰۰ ماکت از آثار تاریخی و باستانی دنیا در مقیاس ۱ به ۲۵ را خواهید دید. در مینی سیام پاتایا آثاری از جمله معابد معروف این کشور مثل معبد بودا زمردین، برج ایفل، مجسمه آزادی، برج پیزا و تخت جمشید دیده می‌شود که دیدن آن‌ها در این ابعاد، جالب توجه است.

سفر به پاتایا با تورهای آژانس مسافرتی هورام گشت

سفر به پاتایا برای افرادی که هدفشان از سفر، تجربۀ چیزی بیشتر از هتل‌های شیک است، مقصد مناسبی است. سفر به شهرهای آسیایی مثل تور پاتایا به دلیل فرهنگ خاص و سبک زندگی متفاوت بومیان، تجربه‌ای تکرارنشدنی خواهد بود. پاتایا علاوه‌بر طبیعت جذاب، امکانات بی‌نظیر و مجموعه‌های مدرنی دارد. همین مسئله موجب می‌شود تا سفر به این شهر برای همۀ افراد با هر سن و سلیقه‌ای، لذت‌بخش و شیرین باشد. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم از آژانس هورام گشت تور پاتایا را بخرید.

شرکت خدمات مسافرت هوایی و گردشگری هورام گشت در سال ۱۴۰۰ شروع به کار کرد و بهترین تورهای داخلی و خارجی را با کیفیت و خدمات مطلوب به فروش می‌رساند تا یک مسافرت شگفت‌انگیز و به‌یادماندنی را تجربه کنید. برای اطلاع از قیمت و امکانات تورها به سایت www.hooramgasht.com مراجعه کنید یا با شماره تلفن ۰۲۱۴۳۰۰۰۰۶۴ تماس بگیرید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۲ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *