اخبار استارتاپی

فراخوان شصت و دومین سال جایزه البرز

لیمو HR

شصت و دومین سال جایزه البرز در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ برگزار می شود. این جایزه هر ساله به نخبگان، پژوهشگران، دانش جویان، دانش آموزان و ممتازین حوزه های علمیه اعطا می شود.

بنیاد فرهنگی البرز در سال ۱۳۴۲ شمسی با هدف کمک به اشاعه فرهنگ کشور و تجلیل از مقام علمی دانشمندان و پژوهندگان برتر ایرانی و تشویق دانشجویان و دانش‌آموزان برگزیده و نوجوانان با استعداد ایرانی، از طریق اعطای «جایزه البرز» به همت زنده‌یاد حسینعلی البرز تأسیس و وقف شده که طی بیش از نیم قرن، چندین هزار نفر از نخبگان برتر علمی کشور را شناسایی و حمایت کرده و در قالب همایش‌های ملی و با حضور مقامات علمی و مسئولین کشوری تشویق کرده است.

در راستای تحقق نیت واقف، در سال ۱۴۰۳ و به مناسبت تقارن با شصت و دومین سال تأسیس بنیاد فرهنگی البرز، همایش ملی جایزه البرز ۱۴۰۳ در بخش نخبگان، با هدف تکریم اهالی علم و تجلیل از دانشمندان، فناوران، دانشگاهیان و حوزویان برتر سراسر کشور، طی مراسمی در اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ برگزار می شود.

در فراخوان این دوره، دانشمندان جوان، فناوران، طلاب علوم دینی و دانشجویان می‌توانند از یکم آذرماه سال جاری تا پایان همین ماه با مراجعه به سایت جایزه البرز (بخش جایزه نخبگان)، نسبت به دریافت و مطالعه شیوه‌نامه جایزه البرز ۱۴۰۳ در هر بخش مبادرت ورزند و در صورت واجد شرایط بودن، در سامانه جایزه البرز ثبت‌نام و بارگذاری مدارک کنند.

زمان آغاز ثبت‌نام در این رقابت علمی و سراسری، از ابتدای آذر ماه ۱۴۰۲ به مدت یک‌ماه تعیین شده است و طبق اعلام بنیاد فرهنگی البزر، این زمان به هیچ عنوان تمدید نشده و رأس تاریخ ۳۰/۰۹/۱۴۰۲ ، سایت بسته خواهد شد. با پایان مهلت یک ماهه ثبت‌نام، آیین داوری و انتخاب نهایی از میان افراد واجد شرایط به تفکیک توسط هیئت انتخاب جایزه البرز برگزار می‌شود و با انتخاب برندگان نهایی از ایشان با اعطای گواهی جایزه البرز همراه با جوایز نقدی تجلیل به عمل می‌آید.

دانشجویان داوطلب در تمامی رشته‌ها شامل فنی و مهندسی، علوم پایه، علوم انسانی، هنر، کشاورزی و علوم پزشکی، از سراسر کشور در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی‌ارشد، دکتری عمومی، دکتری تخصصی و دکتری تخصصی بالینی از دانشگاه‌های دولتی، غیرانتفاعی و پژوهشگاه‌های تابعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛ همچنین دانشگاه‌های آزاد اسلامی، پیام نور، فنی و حرفه‌ای، علمی و کاربردی و فرهنگیان، در صورت واجد شرایط بودن می‌توانند در این رقابت شرکت کنند.

همچنین مخترعان، فناوران و تمامی شرکت¬های دانش¬بنیان داوطلب، می‌توانند در صورت واجد شرایط بودن در این رویداد شرکت کنند. دبیرخانه جایزه البرز در نظر دارد به منظور بررسی و انتخاب شایسته طرح‌هایی که حدنصاب اولیه امتیازات را در فراخوان فناور برتر جایزه البرز ۱۴۰۳ کسب نموده‌اند، رویدادی را ترتیب دهد تا این افراد و گروه‌ها، ضمن شرکت حضوری در این رویداد و فرایند داوری نهایی، بتوانند طرح‌های خود را نیز در معرض دید سرمایه‌گذاران، فعالان و علاقمندان حوزه علم و فناوری قرار دهند. طرح¬های برتر، در پایان رویداد فناوران البرز که در نیمه دوم دی ماه سال جاری برگزار می¬گردد، از سوی داوران جهت اعطای جایزه فناور برتر در مراسم شصت و دومین سال جایزه البرز انتخاب می¬گردند.

در بخش «دانشمند جوان برتر» نیز اساتید هیئت علمی دانشگاه‌ها از سراسر کشور در بازه سنی زیر ۴۰ سال نیز می توانند در گروه‌های علمی فنی و مهندسی، علوم پایه، علوم انسانی، هنر، کشاورزی و علوم پزشکی، با مطالعه شیوه نامه این بخش و در صورت داشتن شرایط، برای کسب جایزه نوبل ایرانی، در سامانه جایزه البرز ثبت نام و سوابق علمی خود را ارسال نمایند.

همایش ملی شصت و دومین سال جایزه البرز به همت «بنیاد فرهنگی البرز» و با همراهی «سازمان اوقاف و امور خیریه»، «بنیاد ملی نخبگان»، «وزارت علوم، تحقیقات و فناوری»، «وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی»، «مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور» و «رسانه ملی» برگزار می‌شود.

پوستر شصت و دومین سال جایزه البرز
پوستر شصت و دومین سال جایزه البرز
به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *