اخبار استارتاپی

فراخوان‌های برنامه نوآفرین آغاز شد

برنامه نوآفرین: حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی از گروه های تحقیقاتی در موضوع فناوری‌های پیشرفته، نوظهور و اولویت‌دار

لیمو HR

برنامه نوآفرین، برنامه مشترک صندوق نوآوری و شکوفایی و مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان در راستای حمایت از توسعه علمی و فناوری در موضوع فناوری‌های پیشرفته، نوظهور و اولویت‌دار می‌باشد.

چشم‌انداز این برنامه فرآهم‌آوری بستر حمایتی عادلانه برای گروه‌های تحقیقاتی و اعضاء هیئت علمی دارای ایده‌های کاربردی و عملیاتی به منظور توسعه فناوری‌های راهبردی و با هدف تجاری‌سازی محصولات نوآورانه بر پایه آنهاست. حمایت این برنامه به طرح‌هایی تعلق می‌گیرد که در بازه میان ایده کاربردی (سطح آمادگی فناوری ۲) و محصول اولیه یا MVP قرار دارند و واجد شرط اکتساب فناوری شناخته می‌شوند.

در این برنامه صندوق نوآوری و شکوفایی تا سقف ۵ میلیارد ریال از تیم‌های فناور حمایت مالی انجام خواهد داد و این حمایت منوط به مشارکت یک شرکت یا شتاب‌دهنده دانش‌بنیان در اکتساب فناوری طرح خواهد بود. انتخاب شرکت و شتاب‌دهنده دانش‌بنیان نیز بعد از تایید طرح و از طریق فراخوان عمومی صورت خواهد پذیرفت.

حمایت مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان در این برنامه شامل حمایت مالی از تیم‌های فناور، برگزاری دوره‌های اعتبارسنجی و جذب مشارکت شرکت‌ها و شتاب‌دهنده‌های دانش‌بنیان می‌باشد.

نوآفرین هم‌اکنون با دو فراخوان فعال در حوزه اپتیک و کوانتوم و سلول‌های بازساختی پزشکی تا ۱۵ آذر به جذب طرح در این دو حوزه می‌پردازد.

اعضای هیئت‌علمی، مخترعان و فناوران، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان نخبه و همچنین محققان و پژوهشگران می‌توانند از طریق وب‌گاه Noafarintech.ir در این فراخوان شرکت کنند.

مراحل ثبت ایده:

علاقمندان برای شرکت در فراخوان‌های مربوطه کافی است که ابتدا در سایت نوآفرین ثبت‌نام کرده و با ورود به صفحه فراخوان و کلیک بر روی گزینه ثبت پروپوزال در همین صفحه، اطلاعات مورد نیاز را در پرسشنامه، وارد کنند. طرح‌های ارسالی مورد ارزیابی قرار گرفته و در صورت تأیید اولیه، جلسه ارزیابی تخصصی طرح با حضور داوران و مسئول ستاد مربوطه برگزار خواهد شد.

  • طرح‌های ارسالی فراخوان‌ها در دو مرحله غربالگری(ارزیابی اولیه) و داوری کامل برگزار خواهد شد.
  • در صورت تأیید طرح در جلسه ارزیابی و بر اساس نتیجه جلسه، میزان حمایت از طرح مشخص خواهد شد.
  • گفتنی است ثبت طرح به منزله پذیرش طرح و ورود به جلسه ارزیابی نخواهد بود.
  • فرم‌های پروپوزال اولیه که از طریق پست الکترونیک و سایر روش‌ها ارسال شوند، مورد بررسی قرار نخواهند گرفت.

همچنین دبیرخانه این فراخوان مستقر در مرکز راهبردی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان بوده و شماره تماس ارتباط با دبیرخانه این برنامه ۰۲۱-۸۸۴۸۶۷۶۴ و ۰۹۰۲۵۵۵۵۴۳۹ می‌باشد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۲ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *