اخبار زیست فناوریاخبار سلامتکسب و کارهای سلامت

ارتودنسی شفاف تولید ایران برای دندان های ایرانی

طراحی و ساخت ارتودنسی در استارتاپ ژیکال

لیمو HR

استارتاپ ژیکال، یکی از استارتاپ های زیرمجموعه کارخانه نوآوری آمپر موفق به طراحی و تولید ارتودنسی شفاف شده است. این استارتاپ به همراه خود محصول ارتودنسی، وب اپلیکیشن تخصصی هوشمند نیز برای پزشک و بیمار عرضه کرده است.

تفاوت ارتودنسی شفاف و سنتی

در اتودنسی های سنتی، بیمار باید ماهی یک بار به پزشک مراجعه کند و حرکات فک و دندان با سیم‌های موجود، چک شود. ارتودنسی‌های شفاف از لایه‌های مهندسی ‌شده‌ای برای کنترل حرکات دندان‌های بیمار، تشکیل شده است. عدم نیاز به مراجعه مرتب به دندان پزشک، برتری این روش از ارتودنسی است و تا سال های آتی به طور کامل ارتودنسی های قدیمی را جایگزین خواهد کرد.

در ارتودنسی شفاف به دلیل استفاده از لایه های ویسکو الاستیک (لایه های تخصصی کنترل حرکت فک) نیازی به مراجعه مرتب به دندان پزشک نیست. این ورق ها با کمک پرینتر سه بعدی تولید می شوند. با توجه به خاصیت فیزیکی این مواد، به صورت آهسته و پیوسته حرکت دندان ها انجام می شود.

این نکته باعث کاهش تورم لثه، التهاب و درد در لثه ها و دندان ها می شود. ارتودنسی شفاف می تواند زمان لازم برای جابجایی دندان را نیز کاهش دهد.

برتری دندان پزشکی از راه دور

تیم ژیکال و ارتودنسی شفاف تولید ایران

فاطمه محمدی، ابوالفضل ذاکری و حسین حبیب زادگان هم بنیان گذاران ژیکال هستند. فاطمه محمدی هم بنیان گذار استارتاپ ژیکال در مورد قابلیت درمان از راه دور ارتدنسی شفاف با استفاده از وب اپلیکیشن معتد است:« درمان از راه دور یکی دیگر از ویژگی‌های این محصول است که فقط با نصب یک وب‌اپلیکیشن روی گوشی موبایل پزشک مرتبط، تمام اطلاعات بیمار با مراجعه اول، ثبت الکترونیک می‌شود. در همین راستا برای بیمار هم کاربری ایجاد می‌شود و بیمار می‌تواند تمام فرآیند درمان و همچنین قالب‌گیری و ساخت ارتودنسی‌ها را روی اپلیکیشن دنبال کند. به کمک این اپلیکیشن می توان تعداد ویزیت توسط دندانپزشک رو تا یک سوم کاهش داد.»

فاطمه محمدی در مورد مصرف آزمایشی محصول استارتاپ ژیکال گفت:« تاکنون حدود ۱۰ دندانپزشک به‌صورت آزمایشی از این وب‌اپلیکیشن و محصول جدید استفاده کرده‌اند؛ البته تولید انبوه نیاز به زمان بیشتری دارد.»

 محمدی درباره مزیت‌های فناورانه ارتودنسی شفاف گفت:« دو مزیت فناورانه در تولید این ارتودنسی‌های شفاف، به‌کار رفته است.  براساس همان چیزی که در دنیا در تولید ارتودنسی‌های شفاف یا “الاینر” به‌کار می‌رود، دو فرآیند ازُت‌سازی و هوشمند‌سازی برای تولید این بسیار تاثیرگذار است.»

مشتریان اصلی این محصول از دید محمدی جوانان و نوجوانان هستند. او در این مورد ادامه داد:« قشر جوان و نوجوان جامعه که زیبایی دندان‌ها به‌خصوص هنگام صحبت‌کردن یا سخنرانی‌کردن، برای‌شان مهم است، مخاطب اصلی ارتودنسی‌های شفاف هستند.»

در انتها محمدی ضمن تشکر از دکتر حمیدرضا صمدی بنیان‌گذار کارخانه نوآوری آمپر برای به وجود آوردن ادبیات نو و جدیدی در حوزه کارآفرینی فارغ التحصیلان دانشگاهی گفت: از آقای دکتر صمدی و آقای پرویز کرمی مدیرعامل کارخانه نوآوری آمپر کمال تشکر را دارم که در تمام طول مسیر رشد ایده تا محصول در کنار استارت آپ ما بودند و چتر حمایت خود را بر سر تیم ما داشتند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۲ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *