اخبار استارتاپیاخبار سرمایه گذاری خطرپذیراخبار فین تک

افتتاح بازار نوآفرین در بورس

بازار نوآفرین با هدف گسترش حضور شرکت های نوآور در بورس تهران افتتاح شد.

لیمو HR

با هدف گسترش حضور شرکت های نوآور در بورس تهران، بازار نوآفرین در بورس تهران افتتاح شد.

به گزارش اکوموتیو به نقل از معاونت علمی، بازار نوافرین جدیدترین بازار فرابوس ایران با حضور معاون علمی رئیس جمهور و رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار افتتاح شد.

تمرکز بازار نوآفرین بر روی شرکت های نوآور، فناور و صنایع جدید است. این بازار دو تابلوی «رشد» و «نوآور» را دارد. شرکت های حاضر در این بازارها از تمام مزایای شرکت های حاضر در بازارهای اول و دوم بورس مثل معاوفیت مالیاتی، تامین مالی و … برخوردار می شوند.

هم اکنون ۱۰ شرکت درخواست حضور در بازار نوآفرین در بورس تهران را داده اند و از این تعداد، سه شرکت پذیرش شده اند. ۳۰ شرکت نیز نامزد حضور در تابلوی رشد هستند.

شرایط حضور شرکت ها در بازار نوآفرین در بورس

به گفته مدیرعامل فرابورس ایران، شرکت های حاضر در این بازار باید شرکت های خلاق، فناور و دانش بنیان (دارای مجوز مناسب) باشند. علاوه بر آن، این شرکت ها باید حداقل ۱۰ میلیارد تومان سرمایه ثبت شده داشته و حاکمیت شرکتی مناسب داشته باشند. آخرین صورت های مالی این شرکت ها نیز باید بر اساس استانداردهای مناسب تهیه شده باشد.

برای حضور در تابلوی رشد نیز شرکت ها حداقل ۱۰ و حداکثر ۵۰۰ میلیارد تومان حقوق صاحبان سهام داشته و چشم انداز مناسبی نیز از سودآوری ارائه کنند. شرکت هایی که واجد شرایطی مثل نوآوری و نوین بودن در صنعت هستند، اما شرایط حضور در تابلوی دانش بنیان را ندارند، در این تابلو پذیرش می شوند.

گفتنی است معاونت علمی علاوه بر امکان حضور شرکت های نوآور در بورس، با استفاده از اهرم معافیت مالیاتی نیز به دنبال گسترش سرمایه گذاری در حوزه های فناورانه است.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *