اخبار استارتاپیاخبار اطلاعات و ارتباطاتاخبار انرژی و محیط زیستاخبار غذا

برگزاری نخستین جشنواره ریسرچ پیچ تهران

نخستین جشنواره ریسرچ پیچ تهران به میزبانی پارک علم و فناوری دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد

لیمو HR

نخستین دوره جشنواره ریسرچ پیچ تهران در روز چهارشنبه با حضور جمعی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی ، اساتید، اعضای هیات علمی دانشگاه های کشور و پژوهشگران فعال مراکز تحقیقاتی کشوردر دانشگاه تربیت مدرس تهران با محورهای اصلی سلامت و تجهیزات پزشکی، برق، الکترونیک و رباتیک، فناوری اطلاعات و ارتباطات و هوش مصنوعی، صنایع غذایی و کشاورزی، آب،انرژی و محیط زیست و معدن و صنایع معدنی برگزار گردید.

سجاد عباسی فشمی، سرپرست اداره کل ترویج و توسعه خوشه های نوآوری پارک فناوری پردیس و دبیر اجرایی نمایشگاه اینوتکس، هدف این رویداد را گردهمایی فعالین مختلف حوزه فناوری، دبیر نخستین جشنواره ریسرچ پیچ تهران، هدف این رویداد را گردهمایی فعالین مختلف حوزه فناوری و نوآوری دانست.

وی افزود: «تاکنون حدود ۱۷۰ طرح از استان های مختلف به دست دبیرخانه این رویداد رسیده است. ۵۰ طرح از استان تهران ارسال گردید که به علت محدودیت زمان برای ارائه حضوری از ۱۹ تیم دعوت به عمل آمده و اولویت های پژوهشی این رویداد براساس درخواست سازمانها و صنایع مختلف تعیین گردیده است.»

سخنرانی سجاد عباسی فشمی در نخستین جشنواره ریسرچ پیچ تهران

عباسی فشمی درباره حمایت از انعقاد قراردادهای پژوهشی بین تیم ها و سازمانها توضیح داد: در قدم اول جلسات حضوری ای بین سازمانها و پژوهشگران برگزار خواهد گردید و پارک پردیس در یک طرح حمایتی حدود ۷۰ درصد از قراردادهای بین صنعت و هریک از پژوهشگران را با هدف رسیدن به مرحله تجاری سازی پوشش خواهد داد.

در ادامه نخستین جشنواره ریسرچ پیچ تهران ۱۴ تیم در حوزه های سلامت و تجهیزات پزشکی، برق، الکترونیک و رباتیک، فناوری اطلاعات و ارتباطات و هوش مصنوعی، صنایع غذایی و کشاورزی، آب،انرژی و محیط زیست و معدن و صنایع معدنی به ارائه پژوهش های خود برای داوران پرداختند و به سوالات مطرح شده توسط داوران پاسخ دادند.

برگزیدگان نخستین جشنواره ریسرچ پیچ تهران

در پایان نخستین جشنواره ریسرچ پیچ تهران، محققان زیر به عنوان برگزیدگان رویداد انتخاب شدند.

  • فاطمه اسکندری در حوزه آب، انرژی و محیط زیست با طرح شبیه سازی بررسی آزمایشگاهی عملکرد حرارتی کوره بدون شعله
  • در فناوری اطلاعات و ارتباطات و هوش مصنوعی محمد صادق ترکمن با رساله طراحی سازه های ساختمانی با هوش مصنوعی
  • فاطمه نوری کوهانی در حوزه صنایع غذایی و کشاورزی با طرح آنزیم و صنعت
  • علیرضا عابدی با طرح استحصال رودیوم از پساب محلول آبکاری طلا و تولید مجدد آن در حوزه معدن و صنایع معدنی
  • دکتر محمدعلی نظری با طرح شناسایی نشانگر زیستی اختلال یادگیری از روی سیگنال مغزی با استفاده از یادگیری ماشین در حوزه سلامت و تجهیزات پزشکی

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۲ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *