اخبار اطلاعات و ارتباطاتاطلاعات و ارتباطات

چگونه از شکست پروژه های برنامه نویسی جلوگیری کنیم؟

لیمو HR

آیا اخیراً با پروژه های برنامه نویسی ای مواجه شده اید که به سرانجام نرسیده اند و با پیاده سازی آن ها با شکست مواجه شده است؟ آیا به دنبال راهکارهایی برای جلوگیری از شکست در این گونه پروژه های برنامه نویسی در آینده هستید؟ در این مقاله، به بررسی برخی از عواملی که موجب شکست پروژه های برنامه نویسی می شوند می پردازیم و راهکارهایی برای جلوگیری از آن ها ارائه خواهیم داد.

انتخاب نامناسب تکنولوژی

یکی از دلایل اصلی شکست پروژه های برنامه نویسی، انتخاب نامناسب تکنولوژی است. انتخاب تکنولوژی مناسب پروژه نیاز به بررسی نیازهای شما و کاربرانتان دارد. دقت کنید که سعی کنید در هنگام انتخاب تکنولوژی از تکنولوژی های روز دنیا استفاده نمایید تا اگر بعدا قصد توسعه وب سایت خود را داشتید، با مشکل مواجه نشوید. مشکلی که برخی از کارفرمایان با آن مواجه می شوند این است که تیم برنامه نویسی از تکنولوژی هایی استفاده می کند که کارفرما را به خود وابسته می کند و توسعه این پروژه صرفا توسط خود این تیم امکان پذیر است. سعی کنید از تکنولوژی های بروز و محبوب استفاده کنید تا به این مشکل برنخورید.

مدیریت ددلاین ها

شرکت های برنامه نویسی عموما به طور همزمان چندین پروژه را مدیریت می کنند. مدیریت همزمان چند پروژه به طوری که تمام آن ها طبق زمان بندی از پیش تعیین شده پیش بروند و ددلاین ها به صورت کامل رعایت شوند امری مهم است که رعایت نکردن آن موجب ایجاد ناراحتی بین کارفرما و مجری می شود. در هنگام انتخاب تیم برنامه نویسی حتما تاکید کافی را برروی زمان بندی پروژه ها داشته باشید و اگر ددلاین خیلی مهمی دارید، از پیش آن را به تیم برنامه نویسی اطلاع دهید.

پشتیبانی نامناسب

وجود یک تیم پشتیبانی قدرتمند و در دسترس نکته ای است که در هنگام بروز مشکلات خیال شما را راحت می کند. در بسیاری از موارد عدم وجود پشتیبانی مناسب سبب بروز نارضایتی شما از شرکت برنامه نویسی خود می شود. قبل از انتخاب شرکت مورد نظر، از نحوه پشتیبانی آن ها اطلاعات کافی را کسب نمایید.

عدم تست پروژه

تست های کافی و دقیق می تواند به شناسایی و رفع خطاها و باگ های نرم افزار یا سایت شما کمک کند. عدم انجام تست های کافی می تواند به انتشار نسخه های نامناسب سرویس منجر شود. وقتی پروژه ای بدون انجام تست تحویل کارفرما شود احتمال وجود باگ بسیار است و زمانی که شما هزینه قابل توجهی برای پیاده سازی سرویسی را متحمل شده اید و در پاسخ این هزینه، سرویسی با باگ های متعدد دریافت کرده باشید، طبیعتا این امر سبب ایجاد نارضایتی می شود.

در هنگام انتخاب شرکت طراحی سایت و برنامه نویسی این نکته را جویا شوید که آیا این شرکت تیم کارشناسان تست (QA) دارد یا خیر. همچنین این نکته را جویا شوید که این فرایند تست در این شرکت تا چه میزان اهمیت دارد؟ آیا فرایند تست اتوماتیک انجام می شود یا صرفا تست ها به صورت دستی انجام می شود و یا حتی در بدترین شرایط هیچ تستی انجام نمی شود؟

ضعف در تیم توسعه دهندگان

اگر برنامه نویسان یک شرکت از مهارت کافی برای پیاده سازی پروژه برخوردار نباشند، خروجی کار کیفیت مناسبی نخواهد داشت. در هنگام انتخاب شرکت مدنظر خود به سابقه برنامه نویسان آن و پروژه های پیاده سازی شده توسط آن تیم دقت نمایید.

راهکارهای شرکت برنامه نویسی آلتیمیت

شرکت طراحی سایت و برنامه نویسی آلتیمیت از جمعی از فارغ التحصیلان دانشگاه های برتر کشور تشکیل شده است که هر یک از این افراد سابقه کار در بزرگ ترین استارتاپ ها و شرکت های کشور را دارند. در آلتیمیت همواره سعی می کنیم تا از بروزترین زبان های برنامه نویسی و تکنولوژی جهت پیاده سازی پروژه ها استفاده کنیم و از مناسب ترین ابزار جهت مدیریت پروژه ها و تسک ها بهره ببریم.

همچنین اعتقاد داریم وقتی پروژه ای به کارفرما تحویل می شود باید حداقل باگ و ایراد ممکن را داشته باشد و فرایندهای تست را به کامل ترین صورت ممکن قبل از تحویل پروژه انجام می دهیم. شعار شرکت ما “Be the Best” است و همان طور که از شعار ما مشخص است کیفیت یکی از مهم ترین نکات برای تمام افراد شرکت آلتیمیت است. موارد ذکر شده به همراه یک پشتیبانی ۲۴/۷ واقعی کامل کننده این خدمات می باشند.

برای شروع همکاری می توانید از طریق تماس تلفنی با کارشناسان ما و یا تکمیل فرم «درخواست مشاوره» از طریق وب سایت، یک جلسه مشاوره کاملا رایگان با کارشناسان ما داشته باشید تا با خدمات ما بهتر آشنا شوید. خوشحال می شویم حتی در حد یک جلسه مشاوره افتخار هم صحبتی با شما را داشته باشیم.

تماس با ما

شرکت برنامه نویسی و طراحی سایت آلتیمیت
وب سایت: https://ultimateco.net
تلفن: ۰۲۱-۹۱۶۹۲۲۷۶

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *