اخبار استارتاپیاخبار غذااخبار کشاورزی

کراپ وان بزرگترین مزرعه عمودی جهان را در دبی افتتاح کرد

لیمو HR

هولدینگ کراپ وان و کترینگ پرواز امارات کراپ وان امارات را افتتاح کردند. به گفته آنها این مرکز بزرگترین مزرعه عمودی جهان است.

این مرکز بیش از ۳۰,۰۰۰ متر مربعی در دبی در نزدیکی فرودگاه بین المللی آل مکتوم واقع شده است. ظرفیت تولید بیش از ۹۰۰ تن سبزیجات در سال را دارد و در حال حاضر، بزرگترین مزرعه عمودی جهان است.

این تاسیسات در سال ۲۰۱۸ شروع به کار کرد، زمانی که کراپ وان، یک شرکت کشاورزی عمودی سرپوشیده، و پرواز امارات، شرکت هواپیمایی امارات، یک سرمایه گذاری مشترک ۴۰ میلیون دلاری برای ساخت امارات کراپ وان امضا کردند. عمده این سرمایه از طریق وام تامین شده است.

ویژگی های کراپ وان، بزرگترین مزرعه عمودی جهان.

این مزرعه که ECO 1 نامیده می شود، ۹۵ درصد آب کمتری نسبت به محصولات کشت شده در مزارع سنتی مصرف می کند. طبق ادعای شرکت های مالک آن، خروجی آن سه تن در روز تضمین شده است. مسافران امارات و سایر خطوط هوایی می توانند در پروازهای خود از این ماه از سبزی های برگ دار که شامل کاهو، آرگولا، سبزیجات مخلوط سالاد و اسفناج است، استفاده کنند.

افراد محلی در امارات متحده عربی می توانند این محصول را از فروشگاه های تحت برند بوستانیکا خریداری کنند. سبزی ها نیازی به شستشوی اولیه ندارند و بدون آفت کش ها، علف کش ها یا مواد شیمیایی رشد می کنند.

کریگ راتاجیک، مدیر عامل شرکت کراپ وان، در بیانیه‌ای کتبی گفت: «ما مفتخریم که بهترین فناوری کراپ وان را در کنار شریک سرمایه‌گذاری مشترک خود به این مرکز تولید مواد غذایی نوآورانه می‌آوریم.»

ECO 1 به چالش های رو به رشد زنجیره تامین و مسائل امنیت غذایی می پردازد، در حالی که میلیون ها مصرف کننده جدید را با مزایای محصولات کشاورزی عمودی آشنا می کند. این ماموریت ما پرورش آینده ای پایدار برای پاسخگویی به تقاضای جهانی برای غذای تازه و محلی است و این مزرعه جدید تجلی این تعهد است. این تأسیسات جدید به عنوان الگویی برای آنچه در سراسر جهان ممکن است عمل می کند.»

این دومین مزرعه عمودی کراپ وان پس از تاسیسات شاخص آن در ماساچوست آمریکا است.

کراپ وان امارات به مزارع عمودی در حال ساخت در سراسر جهان می پیوندد. در ماه مه، Bowery Farms مزرعه عمودی خود را در پنسیلوانیا افتتاح کرد. اگرچه به صورت رسمی اندازه ای برای تاسیسات ارائه نکرد، اما احتمال می رود حدود ۱۴,۰۰۰ متر مربع مساحت داشته باشد. در اوایل سال جاری، Upward Farms در حال برنامه‌ریزی یک مزرعه عمودی به مساحت ۲۳,۰۰۰ متر مربع، همچنین در پنسیلوانیا بود که قرار بود در اواسط سال ۲۰۲۳ افتتاح شود.

 

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *