لیمو HR
اینفوگرافیکچندرسانه ای

معرفی اکوسیستم آتلانتا در آمریکا + اینفوگرافیک

ظرفیت‌های گسترده آتلانتا در حوزه‌های فینتک، هوش مصنوعی و تبلیغات

آتلانتا مرکز ایالت جورجیا در آمریکا دارای یک محیط مشارکتی قوی شامل بیست و شش دفتر مرکزی از فهرست شرکت‌های Fortune 1000، و تقریباً ۲۷۵،۰۰۰ دانشجوی مشغول به تحصیلات عالی است. امروزه آتلانتا به‌عنوان یکی از مهم‌ترین هاب‌های استارتاپی آمریکا شناخته می‌شود و نگاه کارآفرینان زیادی را به خود خیره کرده است.

زیربخش‌های قدرتمند اکوسیستم آتلانتا

Fintech

Fintech: این بخش، با در دست داشتن ۲۲% از تمام پول‌های سرمایه گذاران خطرپذیر، بیشترین سهم از سرمایه گذاری خطرپذیر در آتلانتا طی شش سال گذشته را داشته است. داستان‌های موفقیت، از یونیکورنی به نام Kabbage می‌گویند، که ۲۵۰ میلیون دلار در سال ۲۰۱۷ از Softbank گرفته و ۳.۵ بیلیون دلار به کسب و کارهای کوچک آمریکایی وام داده است؛ و از GreenSky، ارزشمندترین وام‌دهنده آنلاین در آمریکا به ارزش ۴.۵ بیلیون دلار و دومین یونیکورن باارزش Fintech آمریکا بعد از Stripe. آتلانتا خانه‌ی BitPay هم هست، پیشروی خدمات پرداخت بیت کوین، که مجموعاً ۶۲.۵ میلیون دلار سرمایه جذب کرد، و فقط در سال ۲۰۱۷ بیش از ۱ بیلیون دلار از پرداخت‌های بیت کوین درآمد داشت. دارایی‌های محلی صنعت مالی آتلانتا، با داشتن سه شرکت SunTrust، Invesco، Intercontinental Exchange سرمایه گذاری بازار ترکیبی بالغ بر ۷۵ بیلیون دلار داشته است، و بخش Fintech وسیع‌تری را شامل می‌شود که ۳۰،۰۰۰ فرد متخصص را در جورجیا به خدمت گرفته است.

AI, Big Data, and Analytics

AI, Big Data, and Analytics: آتلانتا با داشتن ۷۰ کالج و دانشگاه، ازجمله Georgia Tech -که فارغ‌التحصیلان مهندسی کامپیوتر آن در آمریکا در رتبه‌ی ۵ قرار دارند- از جریان وسیعی از استعدادهای این حوزه برخوردار است. برخی از این مدارس پیوند مستقیمی با هوش مصنوعی، ابرداده، و چالش‌های تحلیل‌گری دارند، مثل تسهیلات رقابت مستقل فن‌آوری جورجیا و آزمایشگاه تحلیل قانونی دانشگاه ایالت جورجیا.

خروجی‌های قابل‌ذکر آتلانتا از این قرارند: گروه Rainmaker، شرکت تحلیل‌گر املاک و هتل‌داری که در سال ۲۰۱۷ در ازای ۳۰۰ میلیون دلار به مالکیت RealPage  درآمد؛ و Nexidia، ارائه‌دهنده‌ی راهکار ابرداده که در سال ۲۰۱۶ به مبلغ ۱۳۵ میلیون دلار توسط NICE خریداری شد.

Adtech

Adtech: آتلانتا در جمع ۱۵ زیست بوم برتر سرمایه گذاری Adtech و در میان ۱۰۰ زیست بومی قرار دارد که ما در سطح جهان ارزیابی کردیم. وقتی سطوح جهانی سرمایه گذاری Adtech از سال ۲۰۱۵ افت کرد، سرمایه گذاری خطرپذیر Adtech در آتلانتا به‌طور مداوم از ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷ رشد داشت، با تقریباً ۵۷ میلیون دلار سرمایه گذاری در ۲۰۱۷. پنج درصد از سرمایه گذاری خطرپذیر در آتلانتا، از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷ به شرکت‌های Adtech اختصاص داشته است. خروجی‌های قابل‌ذکر از سال ۲۰۱۲ از این قرارند: Pardot که به قیمت تقریبی ۱۰۰ میلیون دلار به ExactTarget فروخته شد (و سپس ExactTarget به Salesforce)؛ Silverpop، که در ازای تقریباً ۲۷۰ میلیون دلار توسط IBM خریداری شد؛ و Virtue که به ارزش بیش از ۳۰۰ میلیون دلار به مالکیت Oracle درآمد.

«آتلانتا تمام خصوصیات لازم برای قطب برتر فن‌آوری شدن را دارد. ۷۰ کالج و دانشگاه آن، ذخیره‌ای غنی از استعداد هستند، و درعین‌حال وجود تعداد زیادی از شرکت‌های بزرگ، مجموعه‌ای غنی از مشتریان B2B و کانال‌های B2B  فراهم می‌سازد. کارآفرینان از یک شبکه‌ی حمایتی قوی بهره‌مند می‌شوند ازجمله حال‌وهوای تجاری دوستانه و کسب و کار عملی کم‌هزینه، که با هم ترکیب شده و آتلانتا را به بهترین راز سربه‌مهر برای شروع و توسعه‌ی یک شرکت تبدیل می‌کنند.» جنیفر شِرِر، معاون نوآوری و کارآفرینی در دبیرخانه‌ی کلان‌شهر آتلانتا

«آتلانتا تعدادی از مهم‌ترین پلت‌فرم‌های بازاریابی دیجیتال را تولید کرده است، ازجمله MailChimp، Pardot، SalesLoft، Terminus، و CallRail بدون احتساب بیش از ۱۰۰ استارت آپ دیگری که امروز مشغول به کارند. آتلانتا با داشتن حجم عظیم شرکت‌هایی در این رده، و هزاران انسان باتجربه، هم‌چنان یکی از بازارهای برتر دنیا برای نرم‌افزار بازاریابی دیجیتال خواهد بود.» دیوید کامینگز، مدیرعامل دهکده‌ی فن‌آوری آتلانتا

«استارت‌آپ‌هایی که Tech Square Ventures در آنها سرمایه گذاری می‌کند، بیش از پیش به شکلی از هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی، یا تحلیل داده استفاده می‌کنند.  شرکت‌های پیشرو در حوزه‌ی داده مثل فینتک، لجستیک، و امنیت اطلاعات، در انتهای این خیابان قرار دارند. این را با استعداد و نوآوری حاصل از فن‌آوری جورجیا و آتلانتا ترکیب کنید تا به مکانی عالی برای سرمایه گذاری ما و ساختن شرکت‌های کارآفرینان برسید.» بلیک پتون

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *