معرفی اکوسیستم آتلانتا در آمریکا + اینفوگرافیک
ظرفیتهای گسترده آتلانتا در حوزههای فینتک، هوش مصنوعی و تبلیغات
آتلانتا مرکز ایالت جورجیا در آمریکا دارای یک محیط مشارکتی قوی شامل بیست و شش دفتر مرکزی از فهرست شرکتهای Fortune 1000، و تقریباً 275،000 دانشجوی مشغول به تحصیلات عالی است. امروزه آتلانتا بهعنوان یکی از مهمترین هابهای استارتاپی آمریکا شناخته میشود و نگاه کارآفرینان زیادی را به خود خیره کرده است.
زیربخشهای قدرتمند اکوسیستم آتلانتا
Fintech: این بخش، با در دست داشتن 22% از تمام پولهای سرمایه گذاران خطرپذیر، بیشترین سهم از سرمایه گذاری خطرپذیر در آتلانتا طی شش سال گذشته را داشته است. داستانهای موفقیت، از یونیکورنی به نام Kabbage میگویند، که 250 میلیون دلار در سال 2017 از Softbank گرفته و 3.5 بیلیون دلار به کسب و کارهای کوچک آمریکایی وام داده است؛ و از GreenSky، ارزشمندترین وامدهنده آنلاین در آمریکا به ارزش 4.5 بیلیون دلار و دومین یونیکورن باارزش Fintech آمریکا بعد از Stripe. آتلانتا خانهی BitPay هم هست، پیشروی خدمات پرداخت بیت کوین، که مجموعاً 62.5 میلیون دلار سرمایه جذب کرد، و فقط در سال 2017 بیش از 1 بیلیون دلار از پرداختهای بیت کوین درآمد داشت. داراییهای محلی صنعت مالی آتلانتا، با داشتن سه شرکت SunTrust، Invesco، Intercontinental Exchange سرمایه گذاری بازار ترکیبی بالغ بر 75 بیلیون دلار داشته است، و بخش Fintech وسیعتری را شامل میشود که 30،000 فرد متخصص را در جورجیا به خدمت گرفته است.
AI, Big Data, and Analytics: آتلانتا با داشتن 70 کالج و دانشگاه، ازجمله Georgia Tech -که فارغالتحصیلان مهندسی کامپیوتر آن در آمریکا در رتبهی 5 قرار دارند- از جریان وسیعی از استعدادهای این حوزه برخوردار است. برخی از این مدارس پیوند مستقیمی با هوش مصنوعی، ابرداده، و چالشهای تحلیلگری دارند، مثل تسهیلات رقابت مستقل فنآوری جورجیا و آزمایشگاه تحلیل قانونی دانشگاه ایالت جورجیا.
خروجیهای قابلذکر آتلانتا از این قرارند: گروه Rainmaker، شرکت تحلیلگر املاک و هتلداری که در سال 2017 در ازای 300 میلیون دلار به مالکیت RealPage درآمد؛ و Nexidia، ارائهدهندهی راهکار ابرداده که در سال 2016 به مبلغ 135 میلیون دلار توسط NICE خریداری شد.
Adtech: آتلانتا در جمع 15 زیست بوم برتر سرمایه گذاری Adtech و در میان 100 زیست بومی قرار دارد که ما در سطح جهان ارزیابی کردیم. وقتی سطوح جهانی سرمایه گذاری Adtech از سال 2015 افت کرد، سرمایه گذاری خطرپذیر Adtech در آتلانتا بهطور مداوم از 2012 تا 2017 رشد داشت، با تقریباً 57 میلیون دلار سرمایه گذاری در 2017. پنج درصد از سرمایه گذاری خطرپذیر در آتلانتا، از سال 2012 تا 2017 به شرکتهای Adtech اختصاص داشته است. خروجیهای قابلذکر از سال 2012 از این قرارند: Pardot که به قیمت تقریبی 100 میلیون دلار به ExactTarget فروخته شد (و سپس ExactTarget به Salesforce)؛ Silverpop، که در ازای تقریباً 270 میلیون دلار توسط IBM خریداری شد؛ و Virtue که به ارزش بیش از 300 میلیون دلار به مالکیت Oracle درآمد.
«آتلانتا تمام خصوصیات لازم برای قطب برتر فنآوری شدن را دارد. 70 کالج و دانشگاه آن، ذخیرهای غنی از استعداد هستند، و درعینحال وجود تعداد زیادی از شرکتهای بزرگ، مجموعهای غنی از مشتریان B2B و کانالهای B2B فراهم میسازد. کارآفرینان از یک شبکهی حمایتی قوی بهرهمند میشوند ازجمله حالوهوای تجاری دوستانه و کسب و کار عملی کمهزینه، که با هم ترکیب شده و آتلانتا را به بهترین راز سربهمهر برای شروع و توسعهی یک شرکت تبدیل میکنند.» جنیفر شِرِر، معاون نوآوری و کارآفرینی در دبیرخانهی کلانشهر آتلانتا
«آتلانتا تعدادی از مهمترین پلتفرمهای بازاریابی دیجیتال را تولید کرده است، ازجمله MailChimp، Pardot، SalesLoft، Terminus، و CallRail بدون احتساب بیش از 100 استارت آپ دیگری که امروز مشغول به کارند. آتلانتا با داشتن حجم عظیم شرکتهایی در این رده، و هزاران انسان باتجربه، همچنان یکی از بازارهای برتر دنیا برای نرمافزار بازاریابی دیجیتال خواهد بود.» دیوید کامینگز، مدیرعامل دهکدهی فنآوری آتلانتا
«استارتآپهایی که Tech Square Ventures در آنها سرمایه گذاری میکند، بیش از پیش به شکلی از هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی، یا تحلیل داده استفاده میکنند. شرکتهای پیشرو در حوزهی داده مثل فینتک، لجستیک، و امنیت اطلاعات، در انتهای این خیابان قرار دارند. این را با استعداد و نوآوری حاصل از فنآوری جورجیا و آتلانتا ترکیب کنید تا به مکانی عالی برای سرمایه گذاری ما و ساختن شرکتهای کارآفرینان برسید.» بلیک پتون