اخبار استارتاپی

برگزاری رویداد توسعه فناوری در صنعت برق

نخستین رویداد توسعه فناوری در صنعت برق با هدف معرفی بخشی از نیازمندی‌های صنعت برق کشور در حوزه‌های تولید، انتقال و توزیع برگزار می شود.

لیمو HR

زینب حمید زاده، دستیار معاون عملی و فناوری رئیس جمهوری در توسعه زیست بوم نوآوری حوزه انرژی گفت: یکی از محورهای نخستین رویداد توسعه فناوری در صنعت برق ، حل مسئله پیک سایی است.

وی گفت: شبکه برق کشور، بعضاً در بازه زمانی گرم سال به دلیل افزایش بار مصرف، دچار برخی مشکلات می‌شود، وزارت نیرو و مجموعه توانیر خواستار این مسئله است که این مشکل با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان و فناور از بعد راهکارهای کاهش مصرف در بخش‌های خانگی حل شود.

حمید زاده افزود: در جلسات متعددی که با مجموعه متولیان وزارت نیرو و خصوصا شرکت توانیر و ساتکاب داشتیم، مقرر شد که این همکاری محدود به مسئله پیک‌سایی نباشد و شرکت‌های دانش بنیان و فناور، بر روی تمام نیازهای این بخش بزرگ دولتی متمرکز شوند و برای این نیازها، پاسخ‌های فناورانه ارائه دهند.

مشاور معاون علمی و فناوری گفت: بر اساس این سوابق کاری و اشتراکات، یک تفاهم نامه میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت نیرو، منعقد شد و دو طرف متعهد شدند تا با استفاده از پتانسیل شرکت‌های دانش بنیان و فناور و ظرفیت بخش خصوصی در زمینه صنعت برق کشور یک تحول فناورانه ایجاد کنند.

حمیدزاده افزود: نخستین رویداد صنعت برق کشور ماحصل این تلاش‌ها است و در آن از شرکت‌های دانش بنیان، شرکت‌های فناور، محققان، استارتاپ ها، شتابدهنده ها و هر علاقه‌مند این حوزه دعوت شده است تا با حضور در این رویداد، توانمندی‌های خود را عرضه کنند و با آخرین دستاوردهای ساخت داخل از نزدیک آشنا شوند. همچنین از پیمانکاران صنعت برق، مدیران زیرمجموعه‌های تصمیم ساز وزارت نیرو و سرمایه گذاران این حوزه نیز دعوت شده تا نیازهای خود را ارائه کنند و برای رفع آن از مخاطبین نخبه صنعت برق استفاده نمایند.

وی در توضیح بخش‌های مختلف نخستین رویداد توسعه فناوری در صنعت برق، بیان کرد: رویداد نخست «توسعه فناوری در صنعت برق» با هدف پاسخگویی به نیازهای فناورانه صنعت برق کشور با استفاده از توانمندی و ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان و فناور برگزار می‌شود. ایجاد همکاری تجاری بین این شرکت‌ها و مجموعه‌های بزرگ صنعتی حوزه برق، یکی دیگر از اهداف محوری این رویداد است.

به گفته حمید زاده، هدف اصلی این رویداد عقد قرارداد و ایجاد همکاری بین شرکت‌های دانش بنیان و فناور و مجموعه شرکت‌های دولتی وزارت نیرو است تا با کمک فناوری داخلی، بتوان برای نیازهای موجود پاسخ‌های درخور و مناسب فراهم کرد.

دستیار توسعه زیست بوم نوآوری حوزه انرژی، اضافه کرد: در این گردهم‌آیی ۲ روزه که در تاریخ ۵ و ۶ اسفند ماه ۱۳۹۸ در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار می شود، بخشی از نیازمندی‌های صنعت برق کشور در حوزه‌های تولید، انتقال و توزیع معرفی خواهند شد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
منبع
مهر
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *