نسل جدید کاتالوگ های هوشمند دیجیتال؛ بدون دخالت دست و قطع درخت

Dpaper، با تولید کاتالوگ هوشمند دیجیتال، برای اولین بار در ایران، به عنوان مهم‌ترین محصول خود، که نسل جدیدی از کاتالوگ‌ها به شمار می‌آیند

لیمو HR

پلتفرم کاغذ دیجیتال (Dpaper) با در اختیار داشتن راهکاری نوین و مهندسی‌شده در حوزه‌ی فضای دیجیتال و بسترسازی آنلاین، امکان بهره‌مندی هر کسب‌وکاری را که در پی رونق و توسعه‌ی بستر دیجیتال خود باشد، فراهم آورده است.

Dpaper، با تولید کاتالوگ هوشمند دیجیتال، برای اولین بار در ایران، به عنوان مهم‌ترین محصول خود، که نسل جدیدی از کاتالوگ‌ها به شمار می‌آیند، با کاهش تولید و مبادلات کاتالوگ‌های کاغذی (چاپی)، امکانی مؤثر را جهت رونق و تقویت بستر دیجیتال کسب‌وکارها و بهبود برندینگ آن‌ها فراهم آورده و همچنین به عنوان گامی مؤثر در جهت حفظ محیط زیست و پیشگیری از شیوع بیماری‌های ویروسی، نظیر کرونا محسوب می‌شود.

درباره کاتالوگ هوشمند دیجیتال

در دنیای امروزِ کسب‌وکارها، کاتالوگ‌های کاغذی با وجود قدمت بسیارشان، دارای مشکلات زیادی نیز هستند. از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به نابودی تدریجی محیط زیست برای تولید انبوه کاغذ، افزایش شیوع ویروس کرونا با توجه به مبادلات فیزیکی کاتالوگ‌های کاغذی (چاپی)، این­که سالانه حجم انبوهی از کاتالوگ‌های چاپی، کارت ویزیت‌ها و… که حتی با دقت خوانده هم نشده‌اند، دور ریخته می‌شوند، یا از آن مهم‌تر، این‌که پس از چاپ شدنشان، امکان ایجاد هیچ تغییری در آن‌ها نیست؛ اشاره نمود.

از طرف دیگر در استفاده از کاتالوگ دیجیتال (به صورت فایل pdf)، امکان دسترسی همزمان به صفحات متفاوت آن وجود ندارد یا به عنوان مثالی دیگر، طراحی و به‌روزرسانی وبسایت‌ها، به عنوان راهکاری در جهت بهبود کسب‌وکارهای آنلاین، وقت‌گیر و بعضاً بسیار پیچیده است.

پلتفرم کاغذ دیجیتال (Dpaper) با تولید کاتالوگ‌های هوشمند دیجیتال و با بهره‌مندی از امکانات متنوع، برای تمامی مشکلات فوق، راهکارهایی مناسب و کاربردی ارائه نموده است.

کاتالوگ‌های هوشمند دیجیتال، بدون محدودیت در بازدید، تعداد صفحه (با توجه به پلن‌های تعرفه‌ی Dpaper،­ برای هر تعداد صفحه‌ای که مورد نظر کسب‌وکارهاست) و تیراژ بوده، و همچنین دارای قابلیت به‌روزرسانی لحظه به لحظه می‌باشد که علاوه بر بهره‌مندی از امکانات کاتالوگ‌های معمولی (کاغذی و pdf)، قادرست با خلق تجربه‌ی فضایی جذاب و پویا برای مشتریان و همچنین با بهره‌مندی از امکانات متنوع‌تر فضای دیجیتال (مانند قراردادن ویدئو، فایل صوتی، انیمیشن، دسته‌بندی داینامیک، ثبت درخواست، امکان برقراری تماس سریع، امکان دریافت گزارش بازدید لحظه به لحظه، افزایش آمار بازدید در شبکه‌های اجتماعی، کاتالوگ ‌مارکتینگ و…) منجر به توسعه‌ی بستر دیجیتالی و بهبود برندینگ کسب‌وکارها گشته و دیگر این‌که موجب انتقالِ حسِ مثبت به مشتریان، درک عمیق‌ترشان از کسب‌وکار، و در نتیجه افزایش فروش نیز ­گردد.

این کاتالوگ‌ها، قابل نمایش در تمامی تلفن‌های همراه و مانیتورها بوده که با کاهش چشمگیر مبادلات کاغذی، موجب پیشگیری از شیوع بیماری‌های ویروسی نظیر کرونا، حفظ محیط زیست و پایین­ آمدن هزینه‌های مربوط به چاپ و توزیع کاغذ می‌گردد.

کاتالوگ هوشمند

اهمیت فضای مجازی

از دیرباز تاکنون، کسب‌وکارهای مختلف، برای معرفی محصولات و خدمات خود، از کاتالوگ‌های چاپی (کاغذی) استفاده می‌کرده‌اند، اما در عصر حاضر که تکنولوژی حرف اول را می‌زند، دیگر اهمیت فضای مجازی و دیجیتال بر کسی پوشیده نیست. بر همین اساس برای معرفی محصولات و خدمات، اکتفا نمودن به انتشار کاتالوگ‌های چاپی، کمی غیرواقعی و سهل‌انگارانه است.

طبق آخرین آمارهای رسمی مبنی بر شرایط و میزان استفاده از فضای مجازی در داخل کشور، قریب به ۷۴ میلیون کاربر ایرانی، به طور میانگین روزانه ۵ الی ۸ ساعت، از اینترنت بهره می‌برند و به عنوان مثال، چیزی بالغ بر ۸۸ درصد از این کاربران، تنها در شبکه‌های اجتماعی پربازدیدی چون اینستاگرام، و یا در پیام‌رسان‌هایی چون تلگرام و… حضور و فعالیت مستمر دارند.

با توسعه‌ی تکنولوژی، نرم‌افزارهای چندرسانه‌ای و یا وبسایت‌ها تا حدودی موفق شدند به عنوان جایگزینی مناسب برای این کاتالوگ‌های چاپی محسوب شوند، چرا که ظاهراً که قادرند منجر به کاهش هزینه‌های چاپ و کاهش دردسرهای ارسال کاتالوگ به مشتری گردند، اما واقعیت این است که با این همه، همچنان احساس نیاز مشتریان به بهره‌مندی از کاتالوگ‌های کاغذی به طور کامل از بین نرفته است. کاتالوگ هوشمند دیجیتال، در همین راستا و در جهت پاسخگویی به همین نیاز طراحی شده است.

کاتالوگ هوشمند

محیط زیست و بیماری کرونا

حیات ما انسان‌ها با تهدیدهای بسیار جدی محیطی زیستی مواجه شده است. از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به نابودی تدریجی محیط زیست برای تولید انبوه کاغذ اشاره نمود. این تولید انبوه، منجر به قطع بی‌رویه‌ی درختان، ایجاد گازهای سمی بسیار، مصرف بالای انرژی، تولید انبوه زباله‌های جامد و ایجاد حجم عظیمی از فاضلاب‌ها می‌گردد.

همچنین با پیدایش و فراگیری بیماری ویروسی کرونا، در سال جاری (سال ۲۰۲۰ میلادی)، کسب‌وکارهایی که بخش آنلاین نداشتند، به‌ شدت ضربه خوردند. از این رو در حال حاضر، کسب‌‌وکارها به‌ دنبال آن هستند که هرچه بیش‌تر بتوانند خدمات خود را آنلاین کنند؛ چرا که طبیعتاً مبادلات کاغذی ممکن است منجر به شیوع انتقال ویروس گردد.

تفاوت های اساسی کاتالوگ هوشمند با کاتالوگ دیجیتال (pdf)

مدت زمان قابل توجهی است که بسیاری از کسب‌وکارها علاوه بر چاپ و انتشار کاتالوگ‌های کاغذی، برای معرفی خدمات و محصولات خود از کاتالوگ‌های دیجیتال یا همان pdf بهره می‌برند. این نوع از کاتالوگ‌ها با وجود این‌که قادرند بسیاری از مشکلات کاتالوگ‌های کاغذی را برطرف ‌نمایند اما هنوز نتوانسته‌اند احساس نیاز مشتریان را به این کاتالوگ‌های سنتی، از بین ببرند.

مشکل اساسی کاتالوگ‌هایی که به صورت pdf، منتشر می‌شوند؛ سخت ورق زدن صفحات کاتالوگ یا بهتر بگوییم عدم دسترسی همزمان به چند صفحه در میان صفحات متعددِ کاتالوگ‌ها می­باشد. همچنین pdf ها نیاز به دانلود شدن دارند و امروزه با وجود حجم فایل‌های متعددی که در سیستم‌های رایانه و یا تلفن‌های همراه کاربران وجود دارد، مراجعه‌های چندباره به pdf های مربوطه مشکل است، ضمن این­که عمدتاً این pdf ها به خاطر وجود تعداد بالای عکس­های رنگی، حجم بالایی نیز دارند. این حجم بالا منجر به کاهش میل و رغبت کاربر برای دانلود فایل pdf مورد نظر می‌شود. به این مشکلات می‌توان، عدم امکان تغییر و به روزرسانی لحظه به لحظه را نیز افزود.

کاتالوگ هوشمند با بهره‌مندی از ابزارهای متنوع رسانه (ویدئو، فایل صوتی، آیکون، انیمیشن و…) که همگی در راستای فاکتورهای اساسی بازاریابی احساسی بوده، موجب انتقال حس مثبت به مشتریان و درک عمیق‌ترشان از اطلاعاتِ کسب‌وکارها می­شود. این امکانات قادرند، به عنوان ابزاری قدرتمند جهت توضیح و پرزنت خدمات و محصولات برای مشتریان محسوب گردد، که این خود، منجر به تقویت بستر دیجیتال کسب‌وکارها و بهبود برندینگ آن‌ها می‌شود.

این کاتالوگ‌های هوشمند، دارای راهکارهایی عملی برای حل مشکلات کاتالوگ‌ها به صورت pdf هستند. به عنوان مثال با ایجاد امکان لینک سازی داخلی، دیگر مشکل عدم دسترسی همزمان به چند صفحه، حل می‌شود، یا با ایجاد پنلی کاربردی و انعطاف‌پذیر، امکان ایجاد تغییرات لحظه به لحظه در کاتالوگ مهیا می‌گردد، امکانی که قاعدتاً pdf ها قادر به ایجاد آن نیستند.

کاتالوگ هوشمند

راه‌های ارسال کاتالوگ‌های هوشمند دیجیتال فارغ از پیامک، پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی، از طریق کد Ussd و همچنین QR Code منحصر به فرد نیز بوده و به علت لینک محور بودن از فضای آنلاین بهره می‌برد.

کاتالوگ‌های دیجیتال (pdf)، برای بهره‌مندی احتمالی از لینک‌سازی‌های داخلی، نیازمند اپلیکیشنی واسط می‌باشند، اما کاتالوگ‌های هوشمند دیجیتال، به دلیل همان آنلاین بودنشان، نیازی به این اپلیکیشن واسط ندارند.

در انتها حتی می‌توان به یکی دیگر از امکانات منحصر به فرد کاتالوگ‌های هوشمند دیجیتال، به نسبت کاتالوگ‌های چاپی یا pdf اشاره نمود؛ این­که حتی در صورت عدم دسترسی به اینترنت با برقراری امکان نصب وب اپلیکیشنِ کاتالوگ هوشمند، بهره‌مندی از تمامی امکانات کاتالوگ در حالت آفلاین نیز، میسر می‌گردد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۲ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *