اکوسیستم

با دیاگنوپلاس به ایده ات شتاب بده

دیاگنوپلاس شتاب دهنده استارت اپ های ایرانی

لیمو HR

عمر واژه شتابدهنده در ایران حدود یک دهه است، شتابدهنده ها در همین مدت اندک تحولی عظیم در فضای کسب و کار ایجاد نموده اند. اهمیت شتابدهنده به حدی است که بدون وجود آنها تصور فضای کسب‌وکارهای مدرن غیرممکن خواهد بود. در ایران طی چند سال اخیر شتابدهنده ‌ها زمینه‌ای را برای ایجاد کسب ‌وکارهای مؤثر فراهم نموده و به نحوی بر اقتصاد و فرهنگ جامعه تاثیرگذار بوده ‌اند.

در سال ۲۰۲۰، بخش شتابدهنده زیست فناوری ایالات متحده آمریکا رکورددار شد و به بالاترین سوددهی خود رسید. طبق داده ‌های مقدماتی Pitch book، بیش از ۲۶ میلیارد دلار سرمایه گذاری مخاطره آمیز به شرکت ‌های زیست فناوری مستقر در ایالات متحده در سال ۲۰۲۰ تعلق گرفت. این مبلغ در مقایسه با سال ۲۰۱۸ افزایش ۱۹ میلیاردی را نشان می دهد. این مثال خود می تواند نشان دهنده اهمیت وجود شتابدهنده ها در عرصه اقتصادی و رشد فناوری در حوزه علوم زیستی باشد.

اصلی ترین رسالت شتابدهنده، تقویت یک استارتاپ (شرکت نوپا) و تبدیل کردن آن به شرکتی است که بعد از خروج از حمایت شتابدهنده بتواند به تنهایی در بازار رقابت نموده و رشد کند و به همین دلیل فرایند شتابدهی امری مهم و حساس به شمار می رود. بررسی داده های جمع آوری شده توسط Seed-DB در رابطه با اثربخشی برنامه های شتابدهنده در دنیا نشان می دهد، شتابدهنده ها تا سال ۲۰۱۸ بیش از ۸۰۰۰ استارتاپ راه ‌اندازی و در مجموع ۸۲ میلیارد دلار سرمایه جذب کرده ‌اند. تخمین زده می شود که صدها عدد از این استارتاپ ها به ارزش بالای ۱ میلیارد دلار رسیده اند.

دیاگنوپلاس

دنیای امروز، دنیای کارآفرینان است. دنیای افراد خوش فکر با دیدگاه های منحصر به فرد، پرانرژی و با پشتکار زیاد و عزمی راسخ که می خواهند از طریق اجرایی کردن ایده های نوآورانه شان دنیا را به محلی بهتر از آنچه هست، تغییر دهند. به همان اندازه که وجود یک ایده ناب از اهمیت بالایی برخورداراست، نحوه اجرایی کردن آن نیز مهم و تعیین کننده است. نوآوری کاتالیزور کلیدی برای رشد اقتصادی است. برای اینکه یک ایده به عنوان یک نوآوری در نظر گرفته شود، باید دارای پتانسیل تجاری سازی باشد. یک برنامه شتابدهنده کسب و کار می تواند برای بررسی اینکه نوآوری شما دارای چنین پتانسیلی هست یا خیر، راه ایده آلی باشد. دیاگنوپلاس سکوی پرشی جهت رشد و توسعه استارتاپ شماست. هدف این شتابدهنده، حمایت از ایده ‌های نوآورانه و استارتاپ های فعال در حوزه های سنسور، بیوسنسور و کیت های تشخیص سریع، در کنار دانش‌ آموختگان و نخبگان دانشگاهی علاقه مند به کارآفرینی و تبدیل علم و تکنولوژی به ثروت می­باشد. تیم‌‌­های پذیرش شده در این مرکز از فضای کاریِ اشتراکی برخوردار می­شوند تا ایده های خود را در مسیری روشن و کارآمد پرورش داده و پروژه های خود را با تمرکز بیشتری توسعه دهند. مشاوره های تخصصی مربیان در دیاگنو پلاس چالش های پیشرو کارآفرینان را کاهش داده و مسیر تبدیل ایده به محصول را هموار می ‌سازد و بدین شکل سرعت رشد استارتاپ ها در تعامل با شبکه ی افراد موثر در حوزه های تخصصی آنها را افزایش می دهد. در دیاگنو پلاس شما مسیر را صحیح تر، سریع تر و کم خطر‌تر طی خواهید ‌کرد.

اطلاعات شما در زمینه حسگر، زیست حسگر و کیت های تشخیص سریع می تواند راهنمای خوبی باشد تا با دیاگنوپلاس و زمینه‌ های فعالیتش بیشتر آشنا شوید. سنسور (sensor) از کلمه sense گرفته ‌شده‌ است و در لغت به معنی حس کننده یا حسگر می باشد که می تواند کمیت هایی مانند دما و رطوبت، فشار، غلظت آنالیت ها و … را به سیگنال‌ های قابل شناسایی تبدیل کند. سنسورها یکی از پرکاربردترین تجهیزات اتوماسیون صنعتی می باشند که همانند حواس پنجگانه انسان برای دستگاه‌ ها عمل می‌ کنند. استفاده از حسگرها روشی برای شناسایی و تشخیص سریع و کم‌ هزینه است که برخی از آنها حتی در محلی خارج از آزمایشگاه و بدون نیاز به تجهیزات پیشرفته قابل استفاده هستند. به همین دلیل سنسورها در طی دهه های گذشته توسعه زیادی پیدا کرده‌ و تبدیل به یک زمینه تحقیقاتی و صنعتی بین رشته‌ ای شده اند. حسگرهای زیستی و یا بیوسنسور ها یکی از فناوری های نوظهور و بسیار ارزشمند در سال‌ های اخیر به شمار می‌ روند. توسعه بیوسنسور ها با ساخت الکترود اکسیژن در آمریکا برای اندازه گیری غلظت اکسیژن حل شده در خون آغاز شد. بازار بیوسنسور ها را می توان بر اساس نوع، محصول، تکنولوژی و کاربرد دسته بندی نمود. پیش بینی می شود که این بازار از ۲۱.۲ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹ به ۳۱.۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۴ با نرخ رشد سالیانه ترکیبی ۸.۳ درصد، رشد کند. افزایش تمایل به آزمایش تشخیص سریع و افزایش سرمایه گذاری های خصوصی و خطرپذیر برای حمایت از توسعه‌ محصولات جدید، همراه با رشد حمایت دولت، باعث افزایش پذیرش دستگاه هایPOC (محل مراقبت بیمار) شده است که شامل انواع مختلف بیوسنسور ها هستند و قادرند پارامتر‌ های مختلفی از جمله ضربان قلب و اکسیژن اشباع و آنالیت‌ ها… را شناسایی یا اندازه گیری کنند. تلاش های قابل توجهی برای پیشرفت‌ تکنولوژی بیوسنسور ها در ایران نیز صورت گرفته است. شرکت دانش بنیان فرین بهبود تشخیص که در سال ۱۳۹۶ فعالیت خود را آغاز نموده است، ازجمله شرکت‌ های فعال در حوزه حسگر، بیو حسگر و کیت‌ های تشخیص سریع است.

شتابدهنده دیاگنوپلاس

مزیت‌ های شتاب‌دهنده دیاگنو پلاس :

  1. شتابدهنده دیاگنو پلاس به شما این فرصت را می دهد که ایده خود را تأیید کنید و فرضیه های خود را آزمایش کنید، هر ‌ایده روشنی نمی واند موفقیت آمیز باشد. در واقعیت، بیشتر ایده ها به سختی برای تولید محصولات و ارائه خدمات جدید قابل طرح هستند. برنامه شتابدهنده به شما کمک می‌کند تا ارزیابی واضح و بی طرفانه‌ای از ایده خود داشته‌ باشید. یک برنامه خوب به شما کمک می کند تا تنظیمات و اصلاحات دوره ای‌ را که ممکن است مورد نیاز باشد بدون اتلاف زمان انجام دهید.
  2. بسیاری از کارآفرینان نوظهور که در نهایت به شتابدهنده‌ ها می پیوندند، دارای پیشینه تجاری نیستند و به زودی می آموزند که راه‌ اندازی و رشد یک کسب و کار جدید می تواند یک تلاش دلهره آور باشد.
    برنامه های شتابدهنده ‌‌این شکاف را با ارائه مربیان، داستان ‌های موفقیت آنها و کارشناسان موضوعی برای حمایت از شما و تجهیز شما به دانش و مهارت‌ هایی که برای اجرای ایده تان نیاز دارید، برطرف می کند. تجربه ارزشمند و توصیه هایی که به سختی توسط بنیان گذاران موفق به دست ‌آمده می تواند بر تیم هایی که به تازه گی در این مسیر قدم نهاده اند، اثری شگفت‌ انگیز داشته باشد. همانند آنچه که برای شرکت‌ هایی مثل جانسون و جانسون، کافه بازار و دیجی کالا اتفاق افتاد.
  3. برنامه های شتابدهنده همیشه با روز نمایش به پایان می رسند، جایی که پیشرفتی را که در طول برنامه داشته‌ اید به گروهی از کارشناسان صنعت و سرمایه گذاران بالقوه نشان می دهید. یادگیری نحوه ارائه به این نوع مخاطبان در تأمین بودجه در مراحل مختلف سفر استارتاپ شما حیاتی خواهد بود.

به یاد بیاوریم که افراد موفق در مسیر رشد خود، انتخاب‌ های آگاهانه ای داشته اند و همین وجه تمایز آنها با سایرین، در مسیر رسیدن به موفقیت بوده است. تنها در صورت افزایش تعداد انتخاب های آگاهانه در زندگی روزمره است که می توانیم هر روز نسبت به‌روز قبل عملکرد بهتری داشته‌ باشیم و به سمت اهداف و موفقیت های بیشتر حرکت کنیم. دانش آموختگان و نخبگان علاقه مند به همکاری با ما می توانند طرح های خود را در زمینه های فعالیت دیاگنو پلاس به آدرس ایمیل: registry@diagnoplus.ir ارسال نمایند همچنین برای اطلاعات بیشتر به سایت ما http://diagnoplus.ir/ مراجعه کنند و یا برای گرفتن اطلاعات بیشتر از طریق ایمیل: info@diagnoplus.ir با ما در ارتباط باشند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۳ Average: ۳.۳]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *