رپرتاژ

راهنمای کامل نحوه دریافت خسارت آنلاین بیمه بدنه و شخص ثالث

لیمو HR

معمولا خیلی از بیمه‌شده زمانی که نیاز به استفاده از بیمه‌نامه خود پیدا می‌کنند، مراجعه حضوری به شعب پرداخت خسارت شرکت‌های بیمه برایشان آزادهنده است. مشغله‌های کاری و ترافیک‌های سنگین خیابان‌ها از یک‌طرف و طولانی بودن و پیچیدگی‌های مراحل دریافت خسارت بیمه بدنه یا شخص ثالث، برای خیلی‌ها کلافه‌کننده است. برای همین هست که در بیشتر مواقع کمترین میزان رضایت مردم از شرکت بیمه‌شان در زمان دریافت خسارت ثبت می‌شود! چون یا پیگیری مراحل دریافت خسارت وقت زیادی از آن‌ها گرفته و یا حتی میزان خسارت پرداخت شده توسط شرکت بیمه راضی‌کننده نبوده است. مخصوصا در دروه کرونا امکان مراجعه‌های حضوری چدین‌باره به شعبه‌های پرداخت خسارت سخت‌تر هم شده است.

اما خبر خوب اینکه اپلیکیشن‌ها و وب‌سایت‌هایی هستند که با ثبت‌نام و عضویت در آن‌ها، نه‌تنها به‌راحتی می‌توانید بیمه‌نامه بدنه و شخص ثالث مناسب و خوش‌قیمتی را تهیه کنید، که برای تشکیل پرونده دریافت خسارت در زمان بروز حادثه هم دیگر نیازی به مراجعه حضوری به مراکز پرداخت خسارت نخواهید داشت. بیشتر شرکت‌های بیمه هم برای ارائه خدمات بهتر امکان پرداخت سیار یا آنلاین خسارت را برای مشتریان خود فراهم کرده‌اند. البته فعلا پرداخت خسارت آنلاین برای بیمه‌های ماشین مثل بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث انجام می‌شود. آن هم فقط برای خسارت‌های مالی. یعنی برای دریافت خسارت‌های جانی تشکیل پرونده و بررسی میزان خسارت باید به‌صورت حضوری انجام شود.

پرداخت خسارت آنلاین در سریع‌ترین زمان ممکن

برای دریافت خسارت آنلاین بیمه بدنه و شخص ثالث، بیمه‌گذار نیازی به مراجعه حضوری به نمایندگی‌های و شعب دریافت خسارت بیمه‌گر خود ندارد. فرقی هم نمی‌کند که مقصر حادثه باشد یا زیان‌دیده، درهرصورت می‌تواند از خدمات خسارت آنلاین استفاده کند. در پرداخت خسارت آنلاین، تمام مراحل تشکیل پرونده مثل ارسال مدارک، ارزیابی خسارت و واریز مبلغ تعیین‌شده کاملا اینترنتی انجام می‌شود. به‌همین دلیل پرداخت خسارت به بیمه‌شده در سریع‌ترین زمان ممکن صورت می‌گیرد. همچنین در تمام مراحل دریافت خسارت و از همان لحظه وقوع تصادف می‌توانید از پشتیبانی و راهنمایی‌های کارشناسان بیمه استفاده کنید.

جهت راهنمایی کامل چگونگی دریافت خسارت بیمه شخص ثالث، لینک زیر را مطالعه کنید:

دریافت خسارت بیمه شخص ثالث

نحوه دریافت خسارت آنلاین بیمه بدنه و شخص ثالث

برای استفاده از پرداخت خسارت آنلاین باید شرایط زیر را داشته باشید:

  • بیمه خود را از اپلیکیشن یا وب‌سایتی تهیه کرده باشید که امکان پرداخت خسارت آنلاین دارد (مثل ازکی)
  • شرکت بیمه طرف قرارداتان جزو طرح پرداخت خسارت آنلاین باشد

مبلغ خسارت کمتر از ۱۶ میلیون و خودرو متعارف باشد (کمتر از ۳۲۰ میلیون تومان)

بیمه بدنه و شخص ثالث

در این‌صورت باید به سایت یا اپلیکیشن مورد نظر مراجعه کنید و وارد بخش «پرداخت خسارت آنلاین» شوید. در این بخش درخواست خسارت آنلاین خود را ثبت می‌کنید و مدارک مورد نیاز را به‌همراه اطلاعات تکمیلی حادثه و اطلاعات افراد زیان‌دیده به‌صورت آنلاین برای کارشناسان بیمه مجموعه ارسال می‌کنید. حالا دیگر روند دریافت خسارت شما و تعیین  زمان مراجعه حضوری برای بازدید از ماشین از طرف این کارشناسان پیگیری می‌شود. نهایتا هم اگر تمامی مدارک لازم را ارسال کرده باشید، پس از تایید بیمه‌نامه و ارزیابی میزان آسیب‌دیدگی ماشین، مبلغ تعیین‌شده بابت خسارت در کمتر از ۲۴ ساعت به شماره حساب فرد زیان‌دیده واریز می‌شود (با استفاده از شماره شبا).

دریافت خسارت آنلاین بیمه بدنه

در پرداخت آنلاین خسارت‌های بیمه‌نامه‌های بدنه، پس از ثبت درخواست معمولا لینکی برای بیمه‌شده فرستاده می‌شود و او باید از طریق آن عکس‌هایی از ماشین آسیب‌دیده برای کارشناسان بیمه ارسال کند. مهم است که حتما آسیب وارد شده به ماشین در عکس‌ها مشخص باشد.  سایر مدارک لازم برای دریافت آنلاین خسارت بیمه بدنه هم عبارتند از:

  • عکس پشت و روی گواهینامه
  • عکس کروکی و گزارش افسر راهنمایی رانندگی (اختیاری و در صورت موجود بودن)

دریافت خسارت آنلاین بیمه شخص ثالث

اگر می‌خواهید برای بیمه شخص ثالث ماشین به‌صورت  آنلاین ثبت درخواست خسارت داشته باشید، باید تصویر مدارک زیر را در قسمت دریافت خسارت آنلاین آپلود کنید:

  • عکس پشت و روی گواهینامه مقصر و زیان دیده
  • عکس پشت و روی کارت ماشین فرد مقابل
  • عکس کروکی و گزارش افسر راهنمایی‌ورانندگی (اختیاری و در صورت موجود بودن)

تشکیل یک پرونده برای ارزیابی و دریافت خسارت بیمه بدنه و ثالث به‌طور متوسط ۳ روز زمان می‌برد. اگر به‌دلیل مشغله‌های کاری زیاد نمی‌توانید چنین وقتی را برای انجام کارهای دریافت خسارت از بیمه‌نامه خود بگذارید، می‌توانید با خرید بیمه‌نامه‌های خود از اپلیکیشن وب‌ سایت azki.com، در زمان حادثه کارهای دریافت خسارت را کاملان آنلاین انجام بدهید. نکته مهم اینکه ازکی بابت ارائه خدمات دریافت خسارت آنلاین، هیچ کارمزد یا هزینه‌ای از شما دریافت نمی‌کند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *