اخبار استارتاپی

استارتاپهای بیمه ای به ترکیه میروند

شبکه نوآفرینی پلنت طی فراخوانی حمایت خود از استارتاپهای منتخب حوزه اینشورتک در نمایشگاه بین المللی ترکیه را اعلام کرد.

لیمو HR

شبکه نوآفرینی پلنت که از آن به عنوان اولین مرکز نوآوری حوزه بیمه در اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور یاد میشود، طی یک فراخوان حمایت خود از استارتاپهای منتخب حوزه اینشورتک در نمایشگاه بین المللی ترکیه را اعلام کرد.

طی این فراخوان ده تیم جهت ارائه به داوران انتخاب شدند که با انصراف ۴ تیم، تیمهای آپولو، هشتگ بیمه، همسا، کاربلد، بیمه آکادمی و اینشورماتیک به ارائه پرداختند. پس از رای داوران تیم های آپولو، هشتگ بیمه و اینشورماتیک به عنوان سه تیم منتخب، از ۱۲ الی ۱۴ اسفندماه در نمایشگاه آنتالیا ترکیه با حمایت بیمه سامان و پلنت شرکت خواهند کرد.

طی این رویداد غرفه اختصاصی، فرصت مذاکرات B2B ، تسهیلگری برای عقد قرارداد با شرکتهای بین المللی و کسب درآمد ارزی در اختیار اینشورتک استارز ایران قرار میگیرد.

هانیه کارخانه، هم بنیانگذار هشتگ بیمه در خصوص گفت: «پلنت فرصت خاصی را در اختیار استارتاپهای اینشورتک قرار داد، ما طی دو سفر قبلی خود به امارات و ارمنستان و بررسی بازار کشورهای همسایه به این نتیجه رسیدیم که ترکیه هم بازار خوبی است، با توجه به این که توسعه بازار سلامت و نیاز به بیمه های درمانی، تکنولوژی میتواند خدمات بیمه ای جذاب تری ارائه کند. ما از این فرصت استفاده کردیم و امیدواریم بتوانیم در نمایشگاه ترکیه موفق عمل کنیم».

بردیا جوادی، بنیانگذار استارتاپ آپولو در ادامه افزود: «نکته مهمی که در این رویداد اتفاق افتاد این بود که پلنت طی فراخوان خود این فرصت را در اختیار همه استارتاپهای اینشورتک قرار داد تا اینشورتک استارز ایران مشخص شوند. آپولو در طی فعالیت خود توانسته با ده درصد از شرکتهای بیمه ای قرارداد داشته باشد و طی برنامه توسعه خود در فاز ثبت خسارت قراردادی انعقاد کرده که طی آن تا ۱۲درصد از پورتفوی خسارت به خود اختصاص دهد. ما سال گذشته در حال توسعه محصول بودیم اما امسال برنامه توسعه بازار را داریم و این رویداد میتواند ما را به اهدافمان نزدیکتر کند».

محمد آقابابایی، هم بنیانگذار اینشورماتیک تیم برگزیده دیگر نیز اضافه کرد: «با توجه به بازارهای ما که کشورهای منطقه مناست و بازار ترکیه به عنوان هاب اینشورتک منطقه مطرح است میتواند به ما کمک شایانی کند».

به گفته ایمان ارسطو، مدیرعامل پلنت، این شرکت تمامی هزینه‌های سفر و حضور در نمایشگاه سه استارتاپ منتخبی که در فرآیند پذیرش طرح شرکت کنند و فرآیند داوری را با موفقیت پشت سر بگذارند پرداخت خواهد کرد. همچنین پلنت ضمن عقد قرارداد همکاری با تیم‌های منتخب، فرصت عرضه محصولات و خدمات این استارتاپ‌ها در بازار ترکیه را فراهم می‌نماید.

بیمه

در پایان، حمیدرضا قدبیگی از داوران رویداد، مدیرعامل شتابدهنده آروان تک و فعال حوزه اینشورتک ضمن اشاره به جلسات میتاپس یا همان نشستهای اینشورتکی که اولین دوره آن پنجشنبه ۲۸ بهمن ماه در صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد گفت: «این نشستها با هدف گسترش شبکه دوستان و هم افزایی و انتقال تجربه بین مدیران اینشورتکی کشور شکل گرفته است. محتوای این نشستها در سه دسته معرفی سرویسها و رویکردها، معرفی فعالیتهای تاثیرگذاران اینشورتک و بررسی مشکلات اینشورتک قرار است زین پس به صورت دوره ای برگزار شود».

وی ضمن اشاره به نقش دولت و تاثیرگذاری بر حاکمیت افزود: «در اینجا دو موضوع اساسی مطرح میشود، اول رگولاتوری و قانونگذاری و رفع مشکلات قانونگذاری و دوم وظیفه دولت در توسعه فناوری و زیرساختها برای ایجاد بستری برای فعالیت بخش خصوصی است».

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *