رپرتاژ

راهنمای سفر یک روزه به کردان کرج، خوش آب و هوا

لیمو HR

منطقه ییلاقی و خوش آب و هوای کردان کرج، مقصد سفرهای یک روزه بسیاری از ساکنین شهرهای تهران و کرج است. این منطقه وسیع، بخش‌های زیادی از شهرستان ساوجبلاغ در غرب کرج را در بر می‌گیرد که قسمتی در سوی کوه و قسمت دیگر در سمت دشت هستند و همه آنها دارای ویلاهای خوش منظره، با آب و هوایی خوش هستند.

کردان دارای چندین و چند روستا و شهرک ویلایی است که با خاک حاصلخیز، باغ‌های میوه، کوهستان مناسب برای کوهنوردی و پاراگلایدر، چندین رودخانه پرآب و مناطق دیدنی تاریخی، گردشگران بسیاری را به سمت خود می‌کشاند. راهنمای سفر یک روزه به کردان کرج، خوش آب و هوا را بخوانید تا برای رفتن به این منطقه دیدنی اطلاعات لازم را داشته باشید.

به کدام منطقه کرج کردان می‌گویند؟

کردان روستایی از توابع شهر کوهسار یا چندار است که در حوزه استحفاظی شهرستان ساوجبلاغ در استان البرز قرار دارد. امروزه این روستای خوش آب و هوا در نزدیکی کرج به همراه روستاها و شهرک‌های ویلایی اطراف، به عنوان منطقه کردان شناخته می‎شوند. کردان دارای دو بخش شمالی و جنوبی است. کردان شمالی در شمال اتوبان کرج قزوین و در سمت کوهستان است که روستاهای خوش آب و هوای زیادی در این منطقه وجود دارد. در کردان شمالی می‌توان روستاهای کردان، تالیان، برغان، آغشت، هرجاب، کوهسار، خورین،آجین دوجین، ورده، ولیان و کوهسار را یافت که همگی از مناطق ییلاقی با آب و هوای خوش هستند.

بخش جنوبی کردان در سوی دیگر اتوبان کرج قزوین قرار دارد که با شهرک‌های ویلایی‌اش، برای مسافران یک روزه به کردان کرج بسیار مناسب است. در کردان جنوبی مناطق وسیع تهراندشت، چهارباغ و سهیلیه قرار دارند که دارای شهرک‌ها و روستاهای زیادی هستند. در هر دو سوی کردان ویلاهای زیادی وجود دارد و با اجاره ویلا در کردان می‌توان برنامه‌ریزی سفر یک روزه را انجام داد.

کردان جایی مناسب برای جشن های دوستانه و خانوادگی

روستای کردان در سال ۱۳۶۶ بدل به محلی امن شد که تهرانی‌ها برای فرار از موشک‌های صدام به آن پناه می‌بردند. این منطقه خوش آب و هوا به تدریج معروف شد و امروزه بدل به جایی برای خوش گذرانی شده است. بسیاری از افراد برای برپایی جشن های عروسی و مراسم دوستانه و خانوادگی به باغ ویلاهای کردان می‌روند.

در کردان انواع ویلاهای بزرگ و کوچک که درون باغ هستند و یا تنها حیاط بزرگی دارند، ویلاهایی دارای استخرهای آب گرم، استخرهای سرپوشیده و روباز، با امکانات متنوعی وجود دارد. اگر شما در جستجوی اجاره ویلا برای تولد هستید، می‌توانید کردان را به عنوان یک مکان لوکس و دنج برای مهمانی خود برگزینید.

کردان جایی مناسب برای جشن های دوستانه و خانوادگی

طبیعت کردان را بشناسیم

کردان طبیعت زییایی دارد. یک منطقه کوهستانی با رودهای خروشان و درختان سر به فلک کشیده، در کنار یک دشت وسیع و پر دار و درخت چیزی است که در طبیعت کردان یافت می‌شود. کردان دارای باغ‌های میوه فراوانی است که شما می‌توانید در سفر یک روزه تابستان از آنها گیلاس، زردآلو و توت بخرید. باغ درختان گردو نیز در منطقه کردان وجود دارد که برای خرید گردوهای تازه و باکیفیت بسیار خوب هستند.

می‎توان گفت که آب و هوای کردان چیزی از شمال کم ندارد. اگر برای اجاره ویلاهای شمال از جاباما اقدام کرده‌اید، خوب است بدانید که کردان می‌تواند مقصد سفر بعدی یک روزه شما باشد تا بتوانید با طی مسافت کم، به مکانی خوش آب و هوا رفته و در یک ویلای خوش منظره اقامت کنید.

آیا مناطق کردان شمالی را می‌شناسید؟

کردان شمالی که در ناحیه شمالی اتوبان کرج قزوین است، روستاها و مناطق سرسبز زیادی دارد. آغشت یکی از این مناطق است که علاوه بر طبیعت بی‌نظیر و ویلاهای لوکس، دارای قلعه‌ای بسیار دیدنی است. می‎‌گویند ساکنین نخستین آغشت، گبرها بوده‌اند و این روستا دارای تاریخی غنی است. روستای برغان یا باغبان‌کلاچی، یکی از روستاهای دنج و بکر در کردان است که می‌توان از انشعاب جاده کوهستانی آتشگاه کرج و یا از مسیر کردان به آن رسید. این منطقه‌ زیبا و تاریخی دارای تکیه‌ای است که همه ساله در آن تعزیه اجرا می‎شود. آلوی برغان خیلی معروف است و می‌تواند سوغاتی شما از سفر یک روزه به این منطقه از کردان باشد.

بانو صحرا محله‌ای است که هم نام پل تاریخی بانو صحرا بوده و علاوه بر ویلاهای فراوان، این پل قدیمی یک اثر باستانی متعلق به دوران صفویه است را در خود جای داده است. هرجاب خلوت‌ترین روستا در کردان شمالی است که در آن باغ‌های میوه زیادی وجود دارد؛ باغ‌هایی که در هر فصل رختی نو به تن کرده و رنگی تازه می‎گیرند.. جلنگدار در نزدیکی آغشت یک روستای پر دار و درخت با درختان سر به فلک کشیده‌ و قدیمی گردو است.

شهرها و شهرک های کردان جنوبی

طاووسیه، افشاریه و صفایه سه منطقه ویلایی دیگر در کردان جنوبی هستند که در مسیر جاده قدیم کرج به سمت قزوین قرار دارند. علاوه بر این تهراندشت یکی از معروف‌ترین مناطق در کردان جنوبی است که چندین شهرک‌ ویلایی در آن ساخته شده است. شهرک‌ جهان ویلا یا مسعودیه با فاصله ۲۵ کیلومتری از کرج و ۷۵ کیلومتری از تهران، یکی از این شهرک‌ها است که درختان چنار زیبایی در اطراف ویلاهای آن، روییده است.

روستای سرخاب که رود سرخاب در آن جریان دارد، یکی دیگر از مناطق تهراندشت است که چندین شهرک دارد و شهرک ویلایی کارینا از همه معروف‎تر است. خیابان اصلی این شهرک تهران نام دارد و ویلاهای آن دوبلکس و تریپلکس هستند.

چه شهرک هایی در سهیلیه وجود دارد؟

یکی دیگر از بخش‌های کردان جنوبی منطقه خوش آب‌ و هوای سهیلیه است که مقصدی مناسب برای سفر یک روزه به کردان به شمار می‌آید. سهیلیه دارای شهرک‌های زعفرانیه، کوروش و اقبالیه است و چون محیطی پرآب با خاک خوب است، جایی برای پرورش گل و کاشت نهال شده است. زعفرانیه یکی از مناطق گران در کردان جنوبی است.

سهیلیه دارای چند روستا نیز هست که از آنها می‌توان به لشگرآباد، آغچه حصار، سنقرآباد و رامجین اشاره کرد. روستای لشگرآباد یکی از مناطقی است که روز به روز بر جمعیت آن افزوده می‎شود و این امر، نشان از آبادی و سرسبزی آن دارد. زمستان‌ها در بسیاری از روستاهای کردان با سفیدپوش شدن درختان، جلوه ویژه‌ای دارند.

چه شهرک هایی در سهیلیه وجود دارد؟

سفر یک روزه و جاهای دیدنی کردان

روستای کردان یک مکان تاریخی هزار ساله است که می‎توان به دو مکان باستانی در آن رفت و از آنها بازدید کرد. یکی پل بانو صحرا است که در محله بانوصحرا در کردان شمالی و در فاصله دو کیلومتری روستای کردان قرار دارد، دیگری نیز برج مقبره متعلق به دوران سلجوقیان است که به امامزاده حسین، از نوادگان امام سجاد تعلق دارد. در این برج امامزاده حسین و در ساختمان کوچک کناری آن بی بی سکینه دفن شده‌اند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *