اکوسیستم

حمایت ۱۰۰۰ میلیارد ریالی از توسعه فناوری و تولید اشتراکی در مرکز هم‌آفرینی نیوا

نخستین توافق‌نامه بین صندوق پژوهش و فناوری البرز و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای توسعه و احداث مراکز توسعه و تولید، به ارزش 1000 میلیارد ریال منعقد شد.

به گزارش فارس و به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، مرکز توسعه قراردادی وینوا در مرکز هم‌آفرینی شهید سلیمانی با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهوری و رییس جهاد دانشگاهی افتتاح شد.

روح‌الله دهقانی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهوری، در این مراسم با اشاره به نقش بخش خصوصی در رونق طرح‌های تولیدی و دانش‌بنیان گفت: در این میان، صندوق پژوهش و فناوری استان البرز جزء معدود صندوق‌های مبتنی بر بخش خصوصی واقعی است که به طور عملی و اجرایی توسعه اقتصاد دانش‌بنیان را در دستور کار قرار داده است.

دهقانی افزود: مایه افتخار است که عده‌ای از مال خود برای آینده فرزندان این کشور می‌گذرند. سرمایه‌گذاری در فناوری و نوآوری، می‌بایست به عنوان یک ضرورت فرهنگی ترویج پیدا کند. این مرکز با سهم بسیار اندک معاونت علمی، در زمان بسیار کم و در زمانه‌ای که عده‌ای ترجیح می‌دهند سرمایه خود را در حوزه‌های دیگری سرمایه‌گذاری کنند، در حوزه دانش‌بنیان سرمایه‌گذاری کرد کا این امر از یک نگاه دوراندیشانه نشئت می‌گیرد و شایسته تقدیر است.

رئیس بنیاد ملی نخبگان با اشاره به این‌که حمایت از کارآفرینی، تولید و نوآوری، در راستای ارزش‌های دینی و معنوی است، افزود: در این شب که مصادف با میلاد منجی عالم بشریت است، افتتاح این مرکز نیز دارای معنایی مقدس و بارقه‌هایی از نور امید و پیشرفت است. هیچ کاری به اندازه ایجاد اشتغال و زمینه‌سازی برای کسب روزی حلال توسط جوانان مقدس نبوده و در دین آسمانی که بخش عمده‌ای از عبادت در آن کار کردن و تلاش است. در دین مبین اسلام، اشتغال و تولید، به عنوان یک عبادت ارزش‌گذاری شده و مورد تأکید قرار گرفته است.

وی افزود: مراکز هم آفرینی بر پایه دارایی‌های فکری و ارزش‌های نامشهود شکل‌گرفته‌اند. جهان به سمت و سویی حرکت کرده که دارایی‌های مشهود جای خود را به دارایی‌های نامشهود داده‌اند و در نمونه‌های موفق کسب و کارهای ثروت‌آفرین دنیا، بخش قابل توجهی از سرمایه‌ها به دارایی‌های فکری اختصاص دارد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری ادامه داد: در دوره کنونی توسعه زیرساخت، خریداری تجهیزات و ایجاد زیرساخت‌ها صرفه اقتصادی ندارد. بسیاری از تجهیزات صنعتی باید حداقل بیست ساعت در روز کار کنند تا توجیه اقتصادی داشته باشند. مراکز هم‌آفرینی فرصت‌هایی هستند و فرصتی فراهم می‌سازند تا صاحبان فناوری و نوآوری بتواند در یک مرکز مشترک تولید را به صورت اشتراکی انجام دهند.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری ادامه داد: تعامل و همکاری سه مجموعه صندوق پژوهش و فناوری البرز، جهاد دانشگاهی و پژوهشگاه رویان، سازمانی پرافتخار و ارزشمند است که حجم قابل توجهی از افتخارات آن، پنهان بوده و متواضعانه و کم‌تر رسانه‌ای می شود. مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی باید شکوفا و به ظرفیتی برای ایجاد اشتغال گسترده در این زیست بوم یکصد هکتاری تبدیل شود ما نیز آمادگی داریم تا از تحول این زیرساخت عظیم به فضای مساعد اشتغال و ارزش‌آفرینی جوانان استان البرز تبدیل شود.

حمایت ۱۰۰۰میلیارد ریالی از توسعه فناوری

در این مراسم ۳ تفاهم‌نامه و موافقت‌نامه با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری، رئیس جهاد دانشگاهی و رئیس پژوهشگاه رویان به امضا رسید.

نخستین توافق‌نامه بین صندوق پژوهش و فناوری البرز و معاونت علمی برای توسعه و احداث مراکز توسعه و تولید قراردادی به ارزش ۱۰۰۰ میلیارد ریال در منعقد شد. تفاهم‌نامه دوم بین معاونت علمی و صندوق پژوهش فناوری در خصوص تجاری‌سازی یافته‌های پژوهشی در مراکز نوآوری امضا شد.

افتتاح مرکز توسعه قراردادی

مرکز توسعه قراردادی در مساحت ۷۴۰۰ متر مربع با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و صندوق پژوهش و فناوری غیر دولتی استان البرز، به بهره برداری رسیده است. در این مرکز، فعالان فناوری‌های برق و الکترونیک، نفت، بالادستی و پایین دستی گاز پتروشیمی، صنعت غذا، ساختمان فعالیت می‌کند. این مجموعه در کم‌تر از هفت ماه به همت و همکاری دست‌اندرکاران و سهام‌داران بخش خصوصی به سرانجام رسیده است.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *