ایده های استارتاپیمقالات هوش مصنوعی

۱۰ ایده استارتاپی با موضوع هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۳

لیمو HR

هوش مصنوعی روز به روز رشد می‌کند و تقریبا به همه حوزه‌ها وارد شده است. کاهش بار کاری و افزایش بهره‌وری، هدف از توسعه هوش مصنوعی بیان می‌شود. جریان پیشرفت هوش مصنوعی آنقدر سریع است که اگر به فکر راه‌اندازی کسب و کاری جدید هستید، بهتر است از همین حالا به هوش مصنوعی گوشه چشمی داشته باشید تا استارتاپتان به سرعت رشد کند و به سوددهی برسد.

ما در این مقاله تلاش کرده‌ایم تا ۱۰ ایده استارتاپی با موضوع هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۳ را با شما به اشتراک بگذاریم. برای آشنایی بیشتر با این ایده‌ها، تا انتهای این مطلب با ما در اکوموتیو همراه باشید.

هوش مصنوعی

استارتاپ‌های مبتنی بر مراقبت‌های بهداشتی

چند سالی می‌شود که هوش مصنوعی راه خود را به صنعت پزشکی و مراقبت‌های بهداشتی باز کرده است و شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌های زیادی در این حوزه فعال شده‌اند.

هوش مصنوعی توان تشخیصی بی‌نظیری دارد و می‌تواند بر وضعیت بیماران نظارت کند و میزان وخامت حال آن‌ها را تخمین بزند. حتی اخیرا توان هوش مصنوعی در پیش‌بینی بیماری هم به یکی از جذاب‌ترین ترندهای صنعت پزشکی تبدیل شده است.

هوش مصنوعی کمک می‌کند تا بیماران از بستری شدن در بیمارستان بی‌نیاز شوند و به جای آن در خانه تحت مراقبت قرار بگیرند. می‌توان از این فناوری در افزایش طول عمر بیماران بهره گرفت و جان بسیاری از افراد در معرض خطر را نجات داد.

اگر دوست دارید به حوزه بهداشت و درمان ورود کنید، باید بدانید آینده این صنعت در دست استارتاپ‌هایی است که از هوش مصنوعی برای تشخیص بیماری‌ها یا پایش وضعیت بیماران کمک می‌گیرند.

استارتاپ‌های مبتنی بر مراقبت‌های بهداشتی

استارتاپ‌های مرتبط با انرژی

در سال‌های اخیر که هزینه انرژی به شکل قابل توجهی افزایش پیدا کرده است، کمک به صرفه‌جویی در مصرف آن می‌تواند یکی از بهترین ایده‌های استارتاپی با موضوع هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۳ باشد.

شما می‌توانید برنامه‌ای برای هوش مصنوعی بسازید که با کمک آن یاد بگیرد و بتواند الگوی مصرف را پیش‌بینی کند. این برنامه می‌تواند کمک بزرگی برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی در واحدهای صنعتی باشد.

اگر درباره بازدهی مالی چنین استارتاپی شک و تردید دارید باید بگوییم که بسیاری از مشاغل تولیدی در حال حاضر به دنبال چنین راه‌هایی برای کاهش مصرف انرژی خود هستند و از خدمات چنین استارتاپ‌هایی استقبال خواهند کرد.

هوش مصنوعی با طی کردن فرایند یادگیری الگوریتم محاسبه میزان انرژی مصرفی و هزینه آن، می‌تواند ضایعات تولید را کاهش دهد و همچنین میزان انرژی مصرفی تا انتهای ماه را پیش‌بینی کند. به این ترتیب واحدهای تولیدی قادر خواهند بود در لحظه متوجه میزان هزینه انرژی شوند و در صورت لزوم با اتخاذ روش‌هایی خاص مصرف مازاد انرژی را کاهش دهند.

استارتاپ‌های مرتبط با انرژی

استارتاپ‌های مرتبط با آموزش هوش مصنوعی

حوزه آموزش علی الخصوص آموزش از راه دور، بعد از همه‌گیری کووید ۱۹ به یکی از پرطرفدارترین و موردتوجه‌ترین حوزه‌های فعالیت استارتاپی تبدیل شد. بعد از الزامی شدن آموزش از راه دور در نتیجه قرنطینه‌های کرونا، خلاهای این زمینه خود را به شکل برجسته‌ای نشان داد و همه متوجه شدند که تا چه اندازه در این زمینه ضعف وجود دارد.

امروزه استارتاپ‌های فعال در حوزه آموزش از پررونق‌ترین مشاغل محسوب می‌شوند و چه ایده‌ای بهتر از ورود به حوزه آموزش الکترونیک؟

ماشین‌ها می‌توانند سریع‌تر از انسان بخوانند و ایرادات فنی را تصحیح کنند. این قابلیت هوش مصنوعی می‌تواند آن را به دستیار آموزشی کم‌نظیری تبدیل کند که قابلیت تفسیر متون و پیشرفت سریع دارد.

بسیاری از شرکت‌های فعال در زمینه AI به معلمین کودکان استثنایی کمک می‌کنند تا با کمک هوش مصنوعی، به فرایند یادگیری در این کودکان سرعت ببخشند. ایده‌هایی از این دست در جهان امروز که به لزوم آموزش بیش از پیش توجه می‌کند، بسیار کاربردی خواهد بود.

استارتاپ‌های مرتبط با آموزش هوش مصنوعی

استفاده از هوش مصنوعی در صنعت معماری و طراحی داخلی

بی‌تعارف، معماری و طراحی داخلی یکی از صنایع پول‌ساز جهان است و ورود به این حوزه می‌تواند سرمایه‌ای فوق‌العاده برای کسب و کارتان تولید کند.

هوش مصنوعی می‌تواند جای معمار و طراح داخلی حاذق را بگیرد و هزینه طراحی پلان ساختمان یا دکوراسیون داخلی را به شکل چشمگیری کاهش دهد.

استفاده از هوش مصنوعی که بتواند جای معمار را بگیرد و به مشتریان در تدوین نقشه ساختمان کمک کند، می‌تواند استارتاپ شما را به سرعت به پول و سود هنگفت برساند.

استفاده از هوش مصنوعی در صنعت معماری و طراحی داخلی

استفاده از هوش مصنوعی در جستجوی محتوای صوتی

قبول دارم! با هژمونی گوگل، حرف زدن از موتورهای جستجو بیشتر شبیه به رویایی دور و دراز به نظر می‌رسد که پول و سرمایه اولیه را به باد خواهد داد.

اما با رونق گرفتن بازار محتوای صوتی مانند پادکست در سال‌های اخیر، طراحی موتور جستجویی که با کمک هوش مصنوعی قادر باشد در تمام محتوای صوتی جستجو انجام دهد و آن را برای مخاطب پیدا کند، می‌تواند ایده مناسبی برای استارتاپ‌های بلندپرواز باشد.

اگر به دنبال هدفی بلندپروازانه و با ابعاد وسیع بین‌المللی هستید، می‌توانید به این ایده هم فکر کنید.

استفاده از هوش مصنوعی در جستجوی محتوای صوتی

هوش مصنوعی و بازاریابی

تقریبا هیچ حوزه‌ای وجود ندارد که نتوان از هوش مصنوعی در آن کمک گرفت. بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ هم از اولین حوزه‌هایی محسوب می‌شوند که هوش مصنوعی وارد آن شد و به کمک متخصصین آن شتافت.

بنابراین اگر به دنبال یکی از بی‌دردسرترین ایده‌های استارتاپی با موضوع هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۳ هستید، خوب است که به حوزه بازاریابی فکر کنید.

هوش مصنوعی با توان تحلیل و آنالیز بالا می‌تواند به سرعت داده‌ها را تجزیه کند و با ارائه مجموعه مهارت‌های موردنیاز بازاریابی، هم هزینه فرایند تدوین استراتژی و هم اجرای آن را کاهش دهد و به آن سرعت ببخشد.

هوش مصنوعی و بازاریابی

استفاده از هوش مصنوعی در اتوماسیون استخدام الکترونیکی

باید مدیر باشید تا بدانید فرایند پیدا کردن و استخدام فرد مناسب برای کسب و کار تا چه اندازه زمان‌بر، سخت و طاقت‌فرسا است.

این فرایند پیچیده به چندین مرحله مصاحبه و سنجش نیاز دارد و باز هم در انتها نمی‌توان تضمین کرد که فرد مناسب برای کار پیدا شده است.

هوش مصنوعی می‌تواند به سرعت رزومه‌ها را بررسی کند و این پروسه فرسایشی را بر عهده بگیرد. همچنین تطبیق مدارک با ادعای متقاضیان و صحت‌سنجی آن‌ها کاریست که هوش مصنوعی می‌تواند با سرعت و دقت بالایی از پس آن بر بیاید و استفاده از این فناوری، کمک بزرگی به تسریع فرایند استخدام می‌کند.

اگر بتوانید استارتاپی راه‌اندازی کنید که با این فناوری به کمک کسب و کارها بیاید، سود و رونقتان تضمینی خواهد بود. نرم‌افزارهای هوشمند استخدام، متقاضیان زیادی دارد و به این ترتیب می‌توان بهره‌گیری از نرم‌افزارهای هوشمند در استخدام را ایده مناسبی برای استارتاپ‌های جدید دانست.

اتوماسیون استخدام الکترونیکی

توسعه دستیار و مشاور فروش هوشمند

نبود ساز و کاری مشخص برای جواب دادن به سوالات و ابهامات مشتریان در وبسایت‌های فروشگاهی یکی از مهم‌ترین چالش‌های کاربران و همین طور فروشگاه‌ها محسوب می‌شود.

همان طور که فروشگاه‌های فیزیکی به فروشندگانی نیاز دارند تا در صورت لزوم مشتریان را راهنمایی کنند، وبسایت‌های فروش هم به چنین فروشندگانی نیاز خواهند داشت و چه فروشنده‌ای بهتر از هوش مصنوعی؟

هوش مصنوعی می‌تواند به کاربران کمک کند تا کالای موردنیازشان را پیدا کنند یا درصورت لزوم به ابهاماتشان پاسخ دهد.

استارتاپی که بتواند چنین برنامه هوشمندی طراحی کند، قطعا با استقبال طیف وسیعی از فروشگاه‌های اینترنتی مواجه خواهد شد و می‌تواند در مدت کمی به سودآوری برسد. به همین دلیل تصور می‌کنیم که دستیار فروش هوشمند یکی از بهترین و پول‌سازترین ایده‌های استارتاپی با موضوع هوش مصنوعی در سال ۲۰۲۳ محسوب می‌شود.

مشاور فروش هوشمند

کمک گرفتن از هوش مصنوعی در حوزه امنیت سایبری

حملات اینترنتی هکرها می‌تواند همیشه امنیت کاربران را در معرض تهدید قرار دهد و یکی از مهم‌ترین نگرانی‌های هر کسب و کار دیجیتال محسوب می‌شود. هوش مصنوعی می‌تواند با شناسایی خطرات بالقوه و بالفعل حریم دیجیتال، دستیار مناسبی برای تیم امنیت پایگاه‌های اینترنتی باشد.

هوش مصنوعی می‌تواند با رصد دائمی پایگاه داده، ایجاد خلا امنیتی را به تیم مسئول هشدار دهد یا حتی فراتر از آن، به صورت مستقل خلا ایجاد شده را حل کند و یا در صورت بروز حمله، استراتژی مناسب را در پیش بگیرد.

به همین دلیل راه‌اندازی استارتاپی با توسعه هوش مصنوعی به عنوان دستیار امنیتی می‌تواند ایده مناسبی برای سال‌های آینده باشد.

هوش مصنوعی در حوزه امنیت سایبری

مدیریت مالی با کمک هوش مصنوعی

امروزه اپلیکیشن‌های زیادی برای مدیریت مالی در گوشی‌های هوشمند همراه ساخته شده‌اند. با ورود هوش مصنوعی به این حوزه، می‌توان به صورت چشمگیری این اپلیکیشن‌ها را متحول کرد و بازدهی آن‌ها را به حداکثر رساند.

فرض کنید نرم‌افزاری با کمک هوش مصنوعی قادر به تجزیه و تحلیل وضعیت مالی کاربر و حتی ارائه پیشنهاد برای سرمایه‌گذاری و خرید و فروش باشد. فکر می‌کنید چنین ایده‌ای در دنیای خرید و فروش ارزهای دیجیتال  تا چه اندازه مورد استقبال کاربران قرار بگیرد؟

هوش مصنوعی قدرت تحلیل بالایی دارد و می‌تواند با کمترین ریسک ممکن، روندها را پیش‌بینی کند. به این ترتیب کاربران قادر خواهند شد که با کمک هوش مصنوعی سرمایه خود را به سادگی مدیریت کنند و آن را با کم‌ترین خطر افزایش دهند.

ایده استارتاپی با موضوع هوش مصنوعی در حوزه مدیریت مالی هم از آن ایده‌هایی است که می‌توانید به صورت جدی به آن فکر کنید.

 

و در پایان

هوش مصنوعی رفته‌رفته به یکی از جدی‌ترین پدیده‌های دنیای کسب و کار تبدیل می‌شود. چه بخواهیم و چه نخواهیم با توسعه این پدیده، بسیاری از مشاغل کم‌کم رنگ خواهند باخت و هوش مصنوعی جای آن‌ها را خواهد گرفت.

به همین دلیل همراهی با موج به جای مقاومت در برابر آن، بهترین استراتژی برای مواجهه با این جریان محسوب می‌شود. کافیست نیروهای متخصص در یک حوزه را دور هم جمع کنید و با تجمیع دانش آن‌ها و دانش متخصصین هوش مصنوعی و قدم گذاشتن در دنیای شگفت‌انگیز ماشین لرنینگ، از این جریان به سودهای کلان برسید. فراموش نکنید که تخصص، خلاقیت و پشتکار رمز موفقیت شما خواهد بود و در صورت ترکیب این سه عنصر، موفقیتتان حتمی است.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱۰ Average: ۴.۲]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *