اخبار فین تک

نگاهی به روش‌های پرداخت بین‌المللی در ایران

لیمو HR

اگر صاحب کسب و کار باشید و تمایل داشته باشید به بازارهای بین‌المللی ورود کنید؛ یا اینکه تمایل به خرید خدمات از بیرون از مرزهای ایران داشته باشید، با دغدغه روش‌های پرداخت‌های ارزی و همچنین نقل و انتقال‌های ارزی آشنا هستید. خدمات مالی بین‌المللی در سطح جهان معمولا یا پرداخت ارزی هستند یا نقل و انتقال ارزی. برای هرکدام از این دو خدمات می‌توانید از تهران پیمنت (Tehran Payment) استفاده کنید.

پرداخت

بررسی راه‌های موجود پرداخت ارزی

گفتیم در ایران پرداخت‌های ارزی و نقل و انتقالات ارزی با محدودیت‌هایی مواجه است که صاحبان کسب و کار و همچنین خریداران خدمات لازم است از قبل با روش‌های مناسب پرداخت‌های ارزی در کشورمان آشنا باشند. در حال حاضر دو راه معمول برای پرداخت ارزی در ایران وجود دارد:

  1. استفاده از خدمات صرافی‌ها
  2. استفاده از خدمات پرداخت آنلاین ارزی

خدمات صرافی‌ها برای پرداخت ارزی

صرافی‌ها و خدماتی که آن‌ها ارائه می‌دهند، روشی سنتی برای پرداخت‌های ارزی و نقل و انتقالات ارزی محسوب می‌شود. برای استفاده از خدمات صرافی‌ها لازم است به صورت حضوری به صرافی مراجعه کرده و سفارش خود را ثبت کنید. انتقال ارز در صرافی‌ها هزینه‌بَر است و کارمزدهای بالایی دریافت می‌کنند. به همین خاطر بهتر است صرافی‌ها را به عنوان گزینه جایگزین درنظر بگیرید و ابتدا به مراکز خدمات پرداخت آنلاین ارزی مراجعه کنید.

خدمات پلتفرم‌های پرداخت آنلاین ارزی

مراکز ارائه دهنده خدمات پرداخت آنلاین ارزی ، همانطور که از اسمش پیداست خدمات خود را به صورت آنلاین ارائه می‌دهند. نرخ کارمزدها در پلتفرم‌های پرداخت ارزی نسبت به کارمزدی که صرافی‌ها دریافت می‌کنند، پایین‌تر است و مدت زمان کمتری برای انجام سفارشتان صرف می‌شود. ضمن این‌که هنگام استفاده از پلتفرم‌های خدمات پرداخت ارزی، نیازی به مراجعه حضوری به مرکز ندارید و تنها با استفاده از سیستم‌های آنلاین ثبت سفارش، می‌توانید سفارش پرداخت ارزی یا نقل و انقال ارزی خود را ثبت کنید.

پرداخت

کدام روش پرداخت آنلاین ارزی بهتر است؟

تا اینجا گفتیم که استفاده از خدمات پلتفرم‌های پرداخت آنلاین ارزی از نظر صرف هزینه، زمان و انرژی به‌صرفه‌تر است. سوال این است که خود پلتفرم‌های پرداخت آنلاین ارزی از چه روش‌هایی سفارش‌های شما را انجام می‌دهند؟ برای اینکه تخمین بهتری از گستره پرداخت‌های ارزی داشته باشید به تعدادی از خدماتی که این مراکز ارائه می‌دهند، اشاره می‌کنیم: پرداخت هزینه اپلیکیشن فی دانشگاه، پرداخت هزینه‌های سفارت‌ها، پرداخت هزینه‌های ثبت نام در آزمون‌های بین‌المللی (مانند آیلتس خارج از کشور، تافل، دولینگو، GRE و IMAT)، نقل و انتقالات ارزی با پی پال و غیره.

 

پرداخت ارزی با کارت‌های اعتباری

شاید بی‌راه نباشد اگر بهترین روش پرداخت ارز را پرداخت از طریق کارت‌های اعتباری بین‌المللی معرفی کنیم. پرداخت با مسترکارت و پرداخت با ویزا کارت دو روش مناسب و معتبر است که اگرچه امکان ثبت نام در این دو پلتفرم برای ایرانیان وجود ندارد، اما پلتفرم‌های واسطه خدمات پرداخت ارزی مانند تهران پیمنت، عموم پرداخت‌های ارزی شما را با استفاده از این دو کردیت کارت انجام می‌دهند. دیگر فرقی نمی‌کند سفارشتان مربوط به هزینه‌های دانشگاه و مهاجرت باشد یا سفارش پرداخت هزینه سفارت؛ برای خرید کالا و خدمات از یک وبسایت خارج از ایران اقدام می‌کنید یا در آزمونی معتبر و بین‌المللی شرکت می‌کنید. چنانچه وبسایت موردنظرتان پرداخت با مسترکارت و پرداخت با ویزا کارت را فراهم کرده باشد ما در تهران پیمنت به سادگی سفارش شما را در کمتر از ۳ ساعت انجام می‌دهیم.

 

پرداخت ارزی با کیف پول الکترونیکی

روش دیگری که برای پرداخت‌های ارزی و نقل و انتقالات ارزی وجود دارد، استفاده از کیف پول‌های الکترونیکی است. حتما شما هم نام کیف پول‌های الکترونیکی مانند پی پال را شنیده‌اید. از کیف پول‌های الکترونیکی برای پرداخت‌های ارزی و همچنین تراکنش‌های بین‌المللی استفاده می‌شود. البته باز کردن حساب در کیف پول‌های الکترونیکی مانند پی پال برای ایرانیان ممکن نیست و از طریق پلتفرم‌های پرداخت آنلاین ارزی که خدمات پی پال را ارائه می‌دهند، به عنوان واسطه می‌توانید استفاده کنید.

 

پرداخت ارزی با گیفت کارت

گیفت کارت‌ها به خودی خود راهی برای پرداخت‌ها و نقل و انتقال‌های ارزی به شمار نمی‌روند اما این کارت‌ها یک ویژگی مهم دارند. گیفت کارت یک کارت اعتباری معتبر است که پیش از اینکه آن را سفارش دهید،‌ به اندازه موردنیازتان شارژ می‌شود تا برای سرویس مدنظر بتوانید از آن استفاده کنید. امروزه گیفت‌کارت‌های متنوعی وجود دارد که هر یک مناسب استفاده از خدمات مشخصی است. به عنوان مثال، گیفت کارت اسپاتیفای (Spotify) مناسب شارژ کردن حساب اسپاتیفای شماست و در هر نقطه از دنیا که باشید با استفاده از گیفت کارت اسپاتیفای می‌توانید حساب خود را شارژ کنید. خرید گیفت کارت‌های مختلف را هم می‌توانید از پلتفرم‌های خدمات پرداخت آنلاین ارزی مانند تهران پیمنت انجام دهید. با استفاده از لینک زیر می‌توانید به لینک خرید گیفت کارت اسپاتیفای از تهران پیمنت دسترسی داشته باشید:https://www.tehranpayment.com/payment/giftcard-spotify

تهران پیمنت؛ پیشتاز در پرداخت ارزی در ایران

حالا که در ایران دسترسی به پی پال، مسترکارت و ویزا کارت محدود است، برای پرداخت‌ها و نقل و انتقالات ارزی خود چکار می‌کنید؟ پیشنهاد ما استفاده از پلتفرم‌های معتبر خدمات پرداخت ارزی آنلاین است که به عنوان واسطه سفارش پرداخت شما را انجام می‌دهند. البته هنگام انتخاب پلتفرم مناسب باید نکاتی را در نظر بگیرید تا تجربه دلچسبی از پرداخت با ویزا کارت یا پرداخت با مسترکارت داشته باشید.

نکته اول مربوط به گستره خدماتی است که پلتفرم ارائه می‌دهد. گاهی همزمان که هزینه ثبت نام آزمون زبان خود را پرداخت می‌کنید، نیاز به رزرو وقت سفارت هم دارید. یا هنگامی که هزینه ثبت نام خوابگاه خود را از طریق مرکز خدمات پرداخت آنلاین می‌پردازید، لازم است هزینه تعیین وقت سفارت خود را نیز پرداخت کنید. بنابراین پیشنهاد ما استفاده از مرکزی است که تمامی خدمات موردنظر شما را ارائه می‌دهد. البته این موضوع از این منظر هم قابل بررسی است که در هر مرکز پرداخت آنلاین ارزی، نیاز به احراز هویت دارید و با یکبار احراز هویت می‌توانید انواع مختلفی از پرداختی‌ها را سفارش دهید.

نکته دوم مربوط به محدودیت زمانی است که گاهی با آن مواجه می‌شوید. گاهی برای پرداخت هزینه اپلیکیشن فی دانشگاه یا برای پرداخت هزینه ثبت نام آزمون تافل و رزرو صندلی در روز مشخص محدودیت زمانی دارید و بهتر است مرکزی را برای پرداخت‌های ارزی خود انتخاب کنید که تعهد می‌دهد سفارشتان را در بازه مشخص زمانی انجام دهد. در تهران پیمنت سفارش‌های پرداخت ارزی شما زیر ۳ ساعت انجام می‌شود.

سومین نکته را هم می توانیم به موضوع کارمزد اختصاص بدهیم. امروزه تبدیل ریال به ارزهای بین‌المللی مبلغ قابل توجهی است و چه بهتر که پرداخت خود را از طریق مرکزی انجام بدهید که حداقل کارمزد را از شما دریافت می‌کند. باتوجه به نکات گفته شده می‌توانید تهران پیمنت را گزینه مناسبی برای پرداخت‌های ارزی خود در نظر بگیرید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *