مقالات ارز دیجیتال

چگونه در صرافی ارز دیجیتال ایرانیکارت احراز هویت کنیم؟

لیمو HR

در سال ۲۰۲۱ بیش از ۸.۶ میلیارد دلار کلاهبرداری و پولشویی در بازار ارز‌های دیجیتال اتفاق افتاده است. فعالین این بازار برای جلوگیری از این‌گونه جرایم کار‌هایی انجام داده اند. یکی از این کار‌ها راه‌اندازی سیستم‌های احراز هویت است. معمولا در صرافی‌های ایرانی احراز هویت کاربران الزامی است. در این مقاله به دلایل احراز هویت پرداختیم و قصد داریم به سوال چگونه در صرافی ایرانیکارت احراز هویت کنیم؟ پاسخ دهیم. تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

چرا باید در صرافی های ایرانی احراز هویت کنیم؟

هر جایی که پول باشد، جرم و خطا هم بسیار است. بازار‌های ارز‌های دیجیتال هم از این موضوع مستثنی نیستند. به‌خصوص که ارز‌های دیجیتال قابل پیگیری نیستند و غیرمتمرکز هستند. احراز هویت در صرافی‌های ایرانی دلایل متعددی دارد که به آن‌ها می‌پردازیم. عمده‌ی این دلایل مربوط به جرایم مالی این بازار هستند. قابل ذکر است که در این بازار پول‌هایی با مبالغ بسیار زیاد جا به جا می‌شوند.

پولشویی یکی از مهم‌ترین دلایلی است که باید در صرافی‌ ارز دیجیتال ایرانی و خارجی احراز هویت کنیم. تا کنون مبلغ زیادی با ارز‌های دیجیتال پولشویی صورت گرفته است. احراز هویت تا حدود زیادی از این پولشویی‌ها جلوگیری می‌کند. بسیاری از مجرمین پول‌هایی را که کلاهبرداری کردند از طریق اجاره حساب‌های افراد دیگر وارد سیستم بانکی کشور می‌کنند. ارز‌های دیجیتال هم می‌توانند ابزاری برای این مجرمین باشند.

خرید ارز دیجیتال بدون احراز هویت تنها باعث بالا رفتن ریسک از دست دادن سرمایه شما می‌شود. در مقابل احراز هویت باعث اعتماد و شفافیت می‌شود. یکی از مزیت‌های ارز‌های دیجیتال غیرمتمرکز بودن آن‌ها و غیرقابل رهگیری بودن آن‌هاست؛ اما این مزیت در زمان‌هایی می‌تواند یک عیب هم شناخته شود. سیستم‌های احراز هویت صرافی‌های ارز دیجیتال مجرمان را از سرمایه‌گذاران به دور نگه می‌دارد. صرافی‌ها با این کار اعتماد سرمایه‌گذاران و معامله‌گران را جلب می‌کنند.

برخی از افراد که قصد فرار مالیاتی دارند، پول‌های خود را تبدیل به ارز‌های دیجیتال می‌کنند. یکی دیگر از دلایل احراز هویت جلوگیری از فرار مالیاتی است. با این کار افراد شناخته می‌شود و نمی‌توانند سازمان امور مالیاتی را دور بزنند؛ همچنین مشمول مالیات می‌شوند.

مراحل احراز هویت در صرافی ایرانیکارت

به‌طور کلی احراز هویت در صرافی ایرانیکارت دارای پنج مرحله یا سطح است. برای خرید و فروش ارز‌های دیجیتال در صرافی ایرانیکارت باید تمامی پنج سطح را انجام دهید.

سطح یک: تاریخ تولد و کارت ملی

پس اینکه ثبت‌نام را در وبسایت ایرانیکارت انجام دادید، نوبت به احراز هویت می‌رسد. زمانی که وارد حساب کاربری خود می‌شود باید بر روی دکمه ارتقا کاربر که با کادر قرمز مشخص شده است، کلیک کنید.

ایرانیکارت

سپس باید تاریخ تولدتان را وارد کنید.

ایرانیکارت

پس از اینکه تاریخ تولد خود را وارد کردید، نوبت به شماره ملی می‌رسد. کد ملی خود را وارد کنید و تصویر آن را هم آپلود کنید.

ایرانیکارت

سطح دو:‌ اطلاعات بانکی

برای تبدیل به سطح باید اطلاعات بانکی وارد کنید. در این مرحله باید شماره کارت و شماره شبا خودتان را وارد کنید.

ایرانیکارت

سطح سه:‌سلفی همراه تعهدنامه

در سطح سه احراز هویت، شما باید یک تصویر سلفی از خود به همراه تعهدنامه آپلود کنید. توجه کنید که شرایط تصویر سلفی با شرایط نوشته شده مطابق باشد؛ همچنین تعهدنامه را با دست خط خود بنویسید و امضا کنید.

ایرانیکارت

فراموش نکنید که در این مرحله باید سریال پشت کارت ملی خودتان را هم وارد کنید.

ایرانیکارت

سطح چهار: ویدیو

پس از اینکه تصویر سلفی را بارگذاری کردید، باید یک ویدیو راستی آزمایی از خود ضبط کرده و آپلود کنید. توجه کنید که باید متن نوشته شده را بازگو کنید و ویدیو را ضبط کنید.

ایرانیکارت

سطح پنج: آدرس و تلفن ثابت

آخرین مرحله احراز هویت در صرافی ایرانیکارت ، ثبت کردن آدرس و تایید شماره تلفن ثابت است. در این مرحله باید کدی که در زمان تماس با تلفن ثابت اعلام می‌شود را وارد کنید.

ایرانیکارت

احراز هویت شما به پایان رسید و می‌توانید اقدام به خرید و فروش ارز‌های دیجیتال کنید.

سخن آخر

به‌طور کلی احراز هویت در صرافی‌ها باعث افزایش امنیت و ثبات بازار کریپتو می‌شوند. در این مقاله به دلایل احراز هویت در صرافی‌های ایرانی پرداختیم. در نهایت به سوال چگونه در صرافی ایرانیکارت احراز هویت کنیم؟ پاسخ دادیم و احراز هویت در صرافی ایرانیکارت را به شما آموزش دادیم. اگر استراتژی معاملاتی ارز دیجیتال خود را مشخص کرده‌اید و قصد معامله ارز‌های دیجیتال را دارید، ما به شما صرافی ایرانیکارت را معرفی می‌کنیم.

همان‌طور که مشاهده کردید ثبت‌نام و احراز هویت این صرافی بسیار سریع است و تنها ۱۵ دقیقه از شما زمان می‌گیرد. علاوه بر آن شما به بیش از ۷۰۰ ارز دیجیتال دسترسی دارید. این بدان معنی است که شما انتخاب‌های زیادی برای معامله و سرمایه‌گذاری دارید. صرافی ایرانیکارت بر خلاف بسیاری از صرافی‌های ارز دیجیتال، کارمزد معامله دریافت نمی‌کند. شما برای خرید یا فروش ارز‌های دیجیتال هیچ کارمزدی پرداخت نمی‌کنید.

ایرانیکارت پشتیبانی ۲۴ ساعته دارد. شما هر زمانی که دچار مشکل در معامله یا غیره شوید می‌توانید از پشتیبانی صرافی ایرانیکارت استفاده کنید.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۲ Average: ۳]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *