اخبار استارتاپی

مرکز نوآوری زرین‌پال با نام زی‌تک آغاز به فعالیت کرد

لیمو HR

به گزارش روابط عمومی زرین‌پال، در فاصله چند روز با روز ملی فناوری اطلاعات در تیر ماه ۱۴۰۲، زرین‌پال با معرفی و رونمایی از مرکز نوآوری زرین با نام «زی‌تِک»، با هدف رویش و حمایت از طرح‌های خلاقانه و دانش‌محور و با شعار سرمایه گذاری در نسل بعدی استارت‌آپ‌ها و کارآفرینان، آغازگر مسیری تازه در حوزه سرمایه‌گذاری و توانمندسازی استارتاپ‌ها است.

 

در حال حاضر شش استارتاپ در زی‌تک در حال فعالیت هستند و یک استارتاپ دیگر در حال سپری کردن مراحل نهایی برای پیوستن به زی‌تک است. استارتاپ‌های زرین اکسپرس، نئو زرین، زرین کراود، زرین لند و آکادمی زرین برخی از همین پورتفولیو هستند.

سرمایه‌گذاری زی‌تک با تمرکز بر حوزه‌هایی چون فینتک، سیستم‌های ابری، تجارت الکترونیک، هوش مصنوعی و بلاک‌چین در حال انجام است. علاقه‌مندان به حضور در چرخه‌های سرمایه‌گذاری زی‌تک می‌توانند به سایت زی‌تِک به آدرس http://zarintech.com مراجعه کنند.

در این رویداد که مدیریت برگزاری و اجرای آن را آرش سروری بر عهده داشت، مصطفی امیری مدیرعامل زرین‌پال با اشاره به ضرورت پویای در فضای اکوسیستم استارتاپی و توانمندسازی تیم‌های جوان استارتاپی در دوره‌ای که انگیزه دادن و امید دادن به جوان‌ها ممکن است فقط حرف به نظر برسد، تلاش داریم به واسطه زی‌تک، حرف‌های را تبدیل به فضای مناسب رشد و توانمند شدن تیم‌های جوان استارتاپی کنیم.

مصطفی امیری مدیرعامل زرین‌پال

مرتضی دانش مدیرعامل زی‌تِک در صحبت‌های خودش به صورت مستقیم از درد و رنجی که در این سال‌ها گریبانگیر فضای تکنولوژی ایران شده است، گفت؛ یعنی مهاجرت مدیران و نخبگان صنعت تکنولوژی ایران. مرتضی دانش با اشاره به اینکه در این سال‌ها تلاش‌های زیادی برای احیای امید و اثربخشی در تیم‌های جوان استارتاپی داشته است، گفت: «زی‌تک آخرین تلاش من در این مسیر است و رسالتی که برای خودم تعریف کرده‌ام و امیدوارم که بتوانم در این مسیر به اهداف خود برسم و اگر موانع خارجی همانند اتفاقات اخیر تکرار شود من را برای پیوستن به جمع دوستان خوبم که امروز از ایران رفته‌اند، نزدیک و نزدیک‌تر خواهد کرد.»

مرتضی دانش مدیرعامل زی‌تِک

در بخش دیگری از رویداد یک پنل گفتگو با حضور علی امیری رئیس هیئت مدیره زرین‌پال، رضا زرنوخی عضو هیئت مدیره علی‌بابا، محمدرضا سبحان مدیر باشگاه کارآفرینی تیوان و کاوه گودرزی مدیرعامل شتابدهنده جهش برگزار شد.

در این گفتگو به وضعیت فعلی ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری بر روی کسب‌وکارهای متوسط کوچک در ایران اشاره شد و همچنین آینده‌ای که می‌توان در این مسیر پر چالش متصور بود.

 

در بخش پایانی و پرسش و پاسخ با خبرنگاران، موضوع اصلی حول محل فعالیت زی‌تک بود، این که آیا متمرکز نبودن تیم‌ها در یک مکان مشخص به صورت حضوری آیا پاسخگوی نیازهای تیم‌های فعال در زی‌تک است یا خیر؟ که در جواب به این پرسش اساسی، مرتضی دانش مدیرعامل زی‌تک با اشاره به بنچ‌مارک‌های جهانی صورت گرفته و مدلی که تا امروز با تیم‌های حاضر و فعال در زی‌تک پیاده‌سازی شده است، تمام نیازهای تیم‌های فعال در زی‌تک پوشش داده شده و است و ظرفیت بزرگی برای تیم‌ها و افرادی فراهم شده است که در تهران ساکن نیستند. همچنین که به زودی برای استقرار تیم‌ها به صورت حضوری، دفتر زی‌تک نیز افتتاح می‌شود.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۴ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *