اخبار استارتاپیاخبار نفت، گاز و پتروشیمیاخبار هوش مصنوعی

امضای تفاهم نامه دیجیتالی شدن چاه های نفتی

تفاهم نامه دیجیتالی شدن چاه های نفتی میان معاونت علمی و شرکت بهره برداری نفت و گاز شرق به امضا رسید.

لیمو HR

توافق نامه ی دیجیتالی شدن چاه های نفتی همکاری مشترک با هدف بهبود بهره وری تاسیسات نفتی با استفاده از هوش مصنوعی میان معاونت علمی و شرکت بهره برداری نفت و گاز شرق و شرکت پیمانکار این پروژه به امضا رسید.

هدف از امضای این تفاهم نامه، توسعه فناوری دیجیتالی شدن چاه های نفتی با هدف افزایش بهره وری و پایداری تولید است. این توافق نامه با پیاده سازی این طرح هوشمند سازی در منطقه عملیاتی خانگیران و خطوط لوله شرکت بهره برداری نفت و گاز شرق، از سوی اکبر زمانیان دبیر توسعه اتقصاد دانش بنیان انرژی معاونت علمی و فرشید خیبری مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز شرق و مدیرعامل شرکت بهپویان امین منتظر به امضا رسید.

از جمله بندهای مورتف تفاهم در این طرح، ارائه راهکار جامع پیاده سازی سیستم هوشمند در تاسیسات نفتی، بهبود پایداری تولید، ارتقا بهره بردرای با هوشمند سازی تاسیسات نفتی، افزایش تاب آوری تاسیسات، بهبود جایگاه علمی کشور در هوش مصنوعی و کاهش مصرفی انرژی چاه ها است.

در این توافق نامه معاونت علمی متهد به تسهیل اجرای طرح، تسهیل صدور مجوز و فراهم کردن امکان صدور ضمانتنامه و تسهیل فرایند های بانکی برای توسعه بازار این محصول پس از اتمام توسعه آن شده است.

شرکت نفت و گاز شرق، متعهد به تامین بودجه مورد نیاز برای پروژه دیجیتالی شدن چاه های نفتی شده است.

گفتنی است سرمایه گذاری در توسعه فناوری های پیشرفته مرتبط با کاوش و استخراج نفت با حمایت معاونت علمی توسعه چشمگیر یافته است. قرار داد مذکور ادامه ی سرمایه گذاری جدی معاونت علمی در فناوری های مرتبط با صنایع الکترونیک و نفت است.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *