اخبار استارتاپیاخبار اطلاعات و ارتباطات

امضای توافق نامه توسعه فناوری تجهیزات رادیویی نسل جدید ( توافق نامه ترنج)

توسعه تجهیزات رادیویی نسل جدید با همکاری همراه اول، وزارت ارتباطات و معاونت علمی

لیمو HR

توافق نامه توسعه فناوری تجهیزات رادیویی نسل جدید (ترنج) در نمایشگاه تلکام ۲۰۲۳ به امضا رسید.

به گزارش اکوموتیو به نقل از معاونت علمی، توافق نامه ترنج میان ستاد توسعه فناوری های اتصال پذیری و ارتباطات معاونت علمی و شرکت ارتباطات سیار ایران و وزارت ارتباطات به ارزش ۳۰۰ میلیارد ریال (هر طرف ۱۰۰ میلیارد ریال) به امضا رسید. مخاطب اصلی این توافق نامه، شرکت‌های دانش‌بنیان و هسته‌های پژوهشی هستند. هدف توافق نامه ترنج رسیدن به محصول قابل تجاری سازی است.

در ادامه نیز سه توافق نامه با موضوع دریافت خدمات ارزیابی و نظارت فنی بر پروژه های توسعه فناوری ستاد توسعه فناوری های اتصال پذیری معاونت علمی، حمایت از پایان نامه های تحصیلات تکمیلی و نهایتا تجهیز آزمایشگاه تست ارتباطات نسل پنجم به ارزش ۷۰ میلیارد ریال میان ستاد توسعه فناوری های اتصال پذیری و ارتباطات و پژوهشگاه ارتباطات به امضا رسید.

توافق نامه سه جانبه حمایت از تحقیق و پژوهش کاربردی دانشگاهی در قالب دوره‌های پسادکتری و طرح های پژوهشی در موضوعات توسعه سرویس‌های هسته شبکه و لایه دسترسی رادیویی میان ستاد توسعه فناوری های اتصال پذیری، بنیاد ملی علم ایران و مرکز تحقیق و توسعه همراه اول به ارزش ۲۴۰ میلیارد ریال (۶۰ میلیارد ریال ستاد توسعه فناوری های اتصال پذیری، ۶۰ میلیارد ریال همراه اول و ۱۲۰ میلیارد ریال بنیاد ملی علم) به امضا رسید.

در پایان رویداد امضای توافق نامه ترنج از فراخوان نوآفرین برای حمایت از هسته های نوپا با هدف ایجاد کسب و کارهای حوزه‌های مرتبط با فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات با حمایت بتا سقف ۲۰۰ میلیارد ریال (از معاونت علمی و صندوق نوآوری و شکوفایی) رونمایی شد.

گفتنی است که با وجود امضای توافق نامه ترنج و سایر توافق نامه های توسعه ای، اپراتورهای کشور نسبت به قیمت خدمات ارتباطی و عدم توانایی خود در تحقیق و توسعه گلایه دارند. شرکت مخابرات ایران و همراه اول، همگی از امضا کنندگان نامه ای برای درخواست افزایش دو برابری قیمت اینترنت بوده اند.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *