اخبار کارآفرینی اجتماعیکارآفرینی اجتماعی

برگزاری رقابت دانشجویی نوآوری اجتماعی

لیمو HR

رقابت دانشجویی نوآوری اجتماعی در چهار محور کسب و کار، خدمات و خدمت رسانی، محصول و پیشنهاد سیاستی برگزار می شود و علاقه مندان می توانند طرح های خود را تا تاریخ ۱۵ بهمن در وبسایت رقابت ثبت کنند.

شیوه و مدل رقابت دانشجویی نوآوری اجتماعی

اساس برگزاری رقابت دانشجویی نوآوری اجتماعی برمبنای راه حل های اجتماعی ارائه شده برای مسائل و معضلات کشوری است. دانشجویان در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد می توانند راه حل ها و طرح های خود را برای شرکت در رویداد در سایت رقابت دانشجویی نوآوری اجتماعی به آدرس stu.janaprize.ir پس از ثبت اطلاعات فردی و مرتبط با طرح ارسال نمایند.

به علاوه محورهای شرکت در رقابت دانشجویی جایزه نوآوری اجتماعی به شرح زیر است:

• کسب و کار

منظور از محور کسب و‌کار این است که ایده ‌ی افراد ضمن حل یک معضل اجتماعی، دارای یک جریان درآمدی و کسب و کار پایدار باشد. (صاحبین کسب و کار و یا صاحبین ایده های کسب و کاری با رویکرد حل معضل اجتماعی میتوانند در این بخش شرکت نمایند. افرادی که دارای طرح های کسب و کاری با رویکرد اجتماعی هستند باید مدل درآمدی مشخص و قابل قبولی داشته باشند.)

• خدمات و خدمت رسانی

این محور از رویداد بر موضوع خدمت و خدمت رسانی به قشر یا اقشاری از جامعه درراستای حل یک معضل اجتماعی و یا تسهیل فرایندهای مختلف برای اقشار جامعه اقداماتی انجام شده است.

• محصول

ساخت یک وسیله با ماهیت فیزیکی که معضلی از جامعه آسیب پذیر حل می کند مثل ساخت وسیله های کمکی برای نابینایان ( در این بخش، وجود یک محصول ساخته شده الزامی است)

• پیشنهاد سیاستی

راه حل های متناسب با نهادهای سیاست‌گذاری جهت حل یک یا چند معضل اجتماعی. پیشنهاد قابل استفاده برای نهادهای حاکمیتی یا کلان ملی برای بهبود یا تغییر سیاست‌های عملیاتی در این بخش قرار می‌گیرد.

از بین طرح های ارائه شده، توسط هیات داوران طرح ها بر اساس چند شاخص مانند : شناخت درست مسئله، نوآوری در راه حل ، قابل اجرایی بودن و پایدار بودن ارزیابی می شوند. در این مرحله هر طرح براساس شاخص های ارزیابی حائز اهمیت مرتبط با محور مربوطه, ارزیابی و داوری شده و طرح هایی که دارای شرایط لازم بوده به مرحله ی اصلی رقابت راه خواهند یافت تا شرکت کنندگان از طرح خود دفاع کرده و در رقابت اصلی شرکت نمایند.
به علاوه طرح های اجرا شده و یا به صورت تیمی دارای امتیاز مثبت است.

اکوموتیو به عنوان حامی رسانه ای، رقابت دانشجویی نوآوری اجتماعی را همراهی می‌کند.

رقابت دانشجویی نوآوری اجتماعی جانا

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *