ایده های استارتاپی

معرفی ۷ نرم افزار ارائه‌ رایگان با قابلیت های حرفه ای

برای آنهایی که از دیدن همان قالب‌های قدیمی PowerPoint خسته شده‌اند و طرفدار Keynote هم نیستند، چه گزینه‌های دیگری وجود دارد؟

لیمو HR

داشتن ایده های فوق‌العاده، دانستن واقعیاتی که می‌خواهید انتقال دهید و Pitch deck موفقی که با آن بودجه بگیرید، می‌توانند نقش بسیار مهمی در ادامه مسیر  برایتان داشته باشند. صرف‌نظر از مرحله‌ی پیشرفت شرکتتان، بخش اعظمی از موفقیت شما به چند اسلاید ناقابل وابسته است.

معرفی بهترین نرم افزار ارائه

رؤسای استارتاپ های امروزی علاوه بر درک مفاهیم و داشتن تیمی فوق‌العاده و جمع آوری داده‌های مناسب برای گنجاندن آنها در ارائه‌ی خود، باید قادر به ساختن ارائه‌ای ساده و جذاب باشند که دل سرمایه‌گذاران را ببرد، به‌علاوه باید بتوانند ارائه‌ی خود را با سناریوهای مختلف اجرا کنند.

معرفی ۷ نرم افزار ارائه

شاید لازم باشد فایل ارائه‌ی خود را در اینترنت بگذارید، آن را روی دستگاه موبایل نمایش دهید یا به صورت زنده و شخصاً به یک گروه از سرمایه‌گذاران بزرگ ارائه دهید. بنابراین، برای آنهایی که از دیدن همان قالب‌های قدیمی PowerPoint خسته شده‌اند و طرفدار Keynote هم نیستند، چه گزینه‌های دیگری وجود دارد؟

با در نظر داشتن مطالب فوق، درحال‌حاضر ابزارهای فراوانی وجود دارد که می‌توانید از آنها برای جمع بندی ارائه‌ی خود بهره بگیرید. در ادامه به معرفی ۷ نرم افزار ارائه رایگان و نرم افزار ارائه آنلاین که فعلاً به صورت رایگان در دسترس عموم قرار دارند می‌پردازیم.

  1. Google Slides

نرم افزار ارائه Google Slides

شاید آن‌هایی که به دنبال یک راهکار ارائه‌‌ ارزان‌قیمت و ساده برای ساخت و به اشتراک گذاشتن هستند، به چیزی بیشتر از دیدن ابزارهای رایگان گوگل خود نیاز نداشته باشند.

Google Slides یک نرم افزار ارائه مطلب است که یک ابزار ساده‌‌شده‌ مبتنی بر وب به سبک PowerPoint ارائه می‌دهد که می‌تواند برای ساختن و به اشتراک گذاشتن سریع ارائه‌ها مورد استفاده قرار گیرد. این راهکار ابزاری فوق‌العاده برای همکاری با دیگر مؤسسان و مشاوران، و هم‌چنین به اشتراک‌گذاری آسان‌تر ازطریق ایمیل یا مستقیماً به صورت برخط ارائه می‌دهد.

گزینه‌های استایل این نرم افزار ارائه قطعاً نسبت به PowerPoint محدودترند اما اگر آن را درست راه‌اندازی کنید به برخی قابلیت‌های دیگر دست خواهید یافت. یکی از مزایای فوق‌العاده‌ی این ابزار، توانایی بارگذاری و ویرایش فایل‌های PowerPoint و در ادامه بارگیری و تبدیل دوباره و به اشتراک‌گذاری آن‌ها در قالب PowerPoint درصورت تمایل است.

Google Slides  قبلاً به عنوان Google Presentations شناخته می‌شد. این برنامه یک نرم افزار ارائه درس رایگان است و تقریباً تمام قابلیت‌های یک برنامه ارائه سنتی مانند Microsoft PowerPoint را در بر می‌گیرد. Google Slides مزایای ذخیره‌سازی ابری را ارائه می‌دهد، به این معنی که اسناد کاربران به طور خودکار ذخیره می‌شوند و حتی اگر هارد دیسک یا SSD آن‌ها خراب شود، ممکن است اطلاعات آن‌‌ها بازیابی شوند.

ویژگی های google slides

  • امکان درج تصاویر، متن فرمت شده، انیمیشن و رسانه‌های دیگر.
  •  استفاده از انواع قالب‌ها
  • امکان انتقال ویرایش بین اسلایدها.
  •  ویرایش مشترک برای اشتراک‌گذاری بین رایانه‌ها، دستگاه‌ها و سایر کاربران
  1. Canva

نرم افزار ارائه Canva

Canva به‌عنوان یک ابزار ساده برای ایجاد تصاویر رسانه‌های اجتماعی، آگهی‌ها و طراحی اقلام چاپی، توجه زیادی را به خود جلب کرده است. هم‌چنین می‌توان از آن جهت ایجاد ارائه‌های سبک اسلایدی یا کوتاه استفاده کرد. Canva، نرم افزار ارائه کنفرانس، چند الگوی ارائه جذاب هم دارد و به‌خاطر قابلیت ایجاد فیلترهای منسجم معروف شده است.

علت سیر نزولی Canva به عقیده‌ی برخی کاربران، عملکرد نامطمئن، اندازه‌ی بزرگ فایل‌ها، و ویژگی‌هایی است که از نسخه‌ی رایگان آن به نسخه‌ی پولی و نسخه‌های حرفه‌ایش منتقل شده‌اند. قبل از استفاده آن را امتحان کرده و حساب این را هم بکنید که شاید مجبور شوید برای ارتقای برنامه، هزینه کنید.

نرم افزار ارائه مطلب

در Canva  هزاران قالب رایگان و حرفه‌ای طراحی شده است که می‌توان آن‌ها را تنها با چند کلیک سفارشی کرد. به سادگی عکس‌های خود را در Canva آپلود کنید، آن‌ها را در قالب انتخابی خود قرار دهید و فایل را در رایانه خود ذخیره کنید.

دسته‌بندی قالب‌های canva شامل پس‌زمینه، پوستر، ارائه، آگهی، کارت، اینفوگرافیک، کارت ویزیت، پست اینستاگرام، رزومه، دعوت‌نامه، جلد کتاب، منوها، سربرگ، خبرنامه، کلاژ عکس، بلیط، فاکتورها، کارت‌های دستور غذا و… است.

از برش و صاف کردن اولیه تا افزودن بافت و تصحیح رنگ، ویژگی‌های  Canva هستند که ویرایش عکس‌ها را ساده می‌کند.

  1. Prezi

نرم افزار ارائه Prezi

Prezi در سال ۲۰۱۸ درمیان بهترین نرم افزار ارائه‌ مطلب قرار گرفت. شما با پرداخت فقط ۷ دلار به صورت ماهیانه به یک ابزار پویا و منحصربه‌فرد برای اشتراک‌گذاری ارائه‌‌هایتان دسترسی خواهید داشت. نسخه‌ی گران‌تر آن که از امکانات بیشتری برخوردار است، ماهی ۵۹ دلار برایتان آب خواهد خورد. این ابزار برای آن‌هایی که به داستان‌گویی علاقه دارند، فوق‌العاده است. فقط حواستان باشد زیادی درگیر  ظاهر ارائه‌تان نشوید طوری که از رساندن اصل مطلب باز بمانید.

Prezi  یک پلت‌فرم و نرم افزار ارائه است که از سه ابزار اصلی ویدیو، طراحی و ارائه تشکیل شده است. با ابزار ارائه، ارائه‌های نسل بعدی را با یک مسیر غیر خطی و یک روش ارائه محاوره‌ای ایجاد خواهید کرد. ابزار ویدیو پرزی رابطی است که در آن می‌توانید با استفاده از Zoom، یا هر ابزار کنفرانس ویدیویی دیگری که انتخاب می‌کنید، ارائه‌های Prezi خود را به صورت زنده روی صفحه در جلسات آنلاین خود بیاورید. Prezi Design  یک ابزار طراحی گرافیکی است که در آن می‌توانید آیکون‌ها، تصاویر، اینفوگرافیک‌ها، نقشه‌ها، نمودارها و موارد دیگر ایجاد کنید. سپس می‌توانید از آن‌ها در ارائه‌های Prezi خود استفاده کنید.

اگر می‌خواهید ارائه‌های تعاملی و جذاب ایجاد کنید،Prezi  برای شما ساخته شده است. پرزی تکامل یک پاورپوینت کسل‌کننده و یکنواخت است که در آن مخاطب می‌تواند با محتوا ارتباط برقرار کند.

نرم افزار ارائه رایگان

Prezi  طیف گسترده‌ای از قالب‌ها را ارائه می‌دهد که به شما کمک می‌کنند پروژه خود را شروع کنید. بنابراین حتی اگر شما یک طراح نیستید، این ابزار مبتنی بر وب برای شما ساخته شده است. در چند سال اخیر این ابزار در مدارس، دانشگاه‌ها و مشاغل رایج شده است. اگر می‌خواهید در صدر کلاس خود باشید، رئیس خود را تحت تأثیر قرار دهید یا فروش خود را سه برابر کنید، پرزی راه موفقیت است. با استفاده از Prezi ایده‌های شما به یاد ماندنی‌تر و جذاب‌تر خواهند شد.

چرا از Prezi استفاده کنیم؟

ممکن است به این فکر کنید که چه چیزی پرزی را منحصر به فرد می‌کند. ویژگی مهم این ابزار، رایگان بودن آن است. ارتقاهایی وجود دارد که برای استفاده از آن‌ها باید مبلغی را پرداخت کنید اما همه چیزهایی که برای ایجاد و اشتراک‌گذاری یک Prezi مؤثر نیاز دارید، به‌ صورت رایگان در دسترس است. یکی دیگر از دلایل فوق‌العاده برای استفاده از Prezi این است که دیگر با مشکل سازگاری مواجه نخواهید شد زیرا Prezi یک برنامه مبتنی بر وب و نرم افزار ارائه آنلاین است. می‌توانید کتابخانه Prezi خود را هر کجا که بروید بارگیری کنید. به این معنی که Prezi شما همیشه یکسان به نظر می‌رسد، مهم نیست که در چه رایانه‌ای آن را مشاهده می‌کنید.

  1. Saleshandy

نرم افزار ارائه Saleshandy

Saleshandy یکی از ابزارهای موجود در Quora برای کسانی است که می‌خواهند ببینند پس از به اشتراک‌گذاری ارائه‌ی اسلایدی‌شان چه اتفاقی برای آن می‌افتد.

اگر از آن نوع کارآفرینانی هستید که شب‌ها بیدار مانده و درازکش به inbox خود خیره می‌شوید تا ببینید پاسخی می‌رسد یا نه، یا از آن افرادی هستید که می‌خواهید از هر راهی برای بهبود ارائه‌ی اسلایدی خود استفاده کنید، حتماً سری به این ابزار بزنید.

معرفی 7 نرم افزار ارائه‌ رایگان

ازجمله قابلیت‌های این نرم افزار ارائه می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • دریافت اعلان‌های فوری درصورت دیده شدن ارائه‌ی اسلایدیتان
  • ردگیری مکان‌های بینندگان ارائه
  • قرار دادن یک تاریخ انقضا بر روی لینک‌های به اشتراک‌گذاری شده تا ارائه‌ی شما تا ابد در سایت نماند
  • دریافتن اینکه یک سرمایه‌گذار چند مرتبه آن را باز می‌کند و روی کدام اسلایدها وقت می‌گذارد
  • گرفتن اطلاعات جزئی بیننده
  • تجزیه‌ی نسخه‌های آزمایشی ارائه‌ی اسلایدیتان
  • دانستن اینکه در کجای ارائه‌تان سرمایه‌گذاران احتمالی را از دست می‌دهید.

  1. Docsend

نرم افزار ارائه Docsend

DocSend نرم افزار ارائه‌ دیگری است که مثل SaleHandy اطلاعات جزئی درمورد بینندگان ارائه را در اختیار استارتاپ‌ها قرار می‌دهد.  DocSend یک بازبینی برخط نیز فراهم می‌کند تا هرگز نیازی نباشد نگران دانلود فایل‌هایتان باشید، هم‌چنین نشست‌های صوتی برخط و ابزارهای به اشتراک‌گذاری صفحه نمایش را برای ارائه‌ی مجازی در اختیارتان قرار می‌دهد.

مزایای کلیدی استفاده از DocSend

امکان ردیابی اینکه چه کسی سند شما را باز می‌کند و چقدر زمان صرف هر صفحه می‌کند.

  • از اسناد خود با ویژگی‌های امنیتی مانند تأیید ایمیل و فهرست مجاز بینندگان می‌توانید محافظت کنید.
  • با استفاده از اتاق معاملات مجازی، می‌توانید چندین سند را با یک پیوند به اشتراک بگذارید.
  • از هر کجا به راحتی ارائه دهید.
  • برای جلوگیری از انتشار ناخواسته، می‌توانید واترمارک به اسناد اضافه کنید.
  1. Haiku Deck

نرم افزار ارائه Haiku Deck

Haiku Deck به شدت در حال معروف شدن است به طوری که ارزشش را دارد نسخه‌ی رایگانش را امتحان کنید. ویژگی‌های این نرم افزار ساخت ارائه حرفه ای شامل تصاویر رایگان و باکیفیت، پشتیبانی از اپل، قابلیت در خود جای دادن فیلم‌های یوتیوب و قابلیت افزودن روایت صوتی و ضبط فیلم برای ارائه‌ی مجازی است.

  1. Slidebean

نرم افزار ارائه Slidebean

Slidebean یکی از شناخته‌شده‌ترین جایگزین‌های PowerPoint در استارتاپ‌هاست. این نرم افزار ارائه مطلب دید فوق‌العاده‌ای نسبت به مجموعه الگوهای موجود ارائه داده و به نظر می‌رسد با اکوسیستم استارتاپی هماهنگ باشد. البته برخی افراد کمی نسبت به تمرکز بیش‌ از حد این سایت روی Upspelling خرده می‌گیرند، به طوری که عنوان می‌کنند محصول این شرکت به اندازه‌ای که قرار بوده یوزر فرندلی باشد، نیست.

دانلود PDF مقاله

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۳ Average: ۵]
منبع
forbes
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *