اخبار استارتاپی

سهم ۱۵ درصدی خواربار فروشان از کسب و کار های نوین

صفر فرهمند جم رئیس اتحادیه خواربار فروشان: اتحادیه خواربار فروشان توانسته حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد فعالیت خود را در فضای دیجیتال و مابقی را توسط کسب و کار سنتی اداره کند.

لیمو HR
صفر فرهمند جم رئیس اتحادیه خواربار فروشان در خصوص تاثیر کسب و کار دیجیتال در حوزه‌ی کاری آن‌ها گفت: کسب و کار‌های دیجیتال فعال در این صنف که به صورت رسمی کار می‌کنند از وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوز فعالیت دارند، اما در این میان شبکه‌هایی مشغول به کار هستند که فعالیت آن‌ها بدون هیچ مجوز کاری و غیر قانونی است، که لطمه‌ی زیادی به کسبه‌ها می‌زند.
وی افزود: در این میان کسبه‌هایی که به صورت خرده فروشی و سنتی فعالیت می‌کنند، بیش‌تر از سایرین لطمه می‌بینند.
رئیس اتحادیه خواربار فروشان با اشاره به این‌که آمار تعطیلالی واحد‌های صنفی در حال افزایش است، تصریح کرد: در ۵ ماه گذشته میانگین حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر یا عدم فعالیت خود را اعلام کرده اند و یا مغازه‌های خود را واگذار کرده و ابطال پروانه‌ی کسب کرده اند.
فرهمند جم عنوان کرد: باید به این نکته توجه کنیم که کسب و کار دیجیتال مزایا و معایبی را به همراه هم دارد که به دلیل جدید بودن آن در فضای کسب و کار معایبش به مرور زمان مشخص می‌شود که از نمونه آن می‌توان به خروج واحد‌های صنفی اشاره کرد.
وی خاطر نشان کرد: برخی اتحادیه‌ها به صورت مستقیم وارد جرگه‌ی کسب و کار دیجیتال شده اند، اما اتحادیه‌ی ما تاکنون توانسته حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد فعالیت خود را در فضای دیجیتال و مابقی را توسط کسب و کار سنتی اداره کند.
رئیس اتحادیه خواربار فروشان اظهار کرد: نقش فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای در فروش کالا در فضای دیجیتال بالا است که با تعدد آن‌ها سهم کسب و کار‌های دیجیتال افزایش می‌یابد.
فرهمند جم سامان‌دهی شبکه‌های فروش را مهم‌ترین نکته برای مدیریت کسب و کار دیجیتال و کسب و کار سنتی دانست و گفت: از آن‌جایی که اتاق اصناف مسئول کلیه‌ی خرده فروشی‌ها و اصناف مختلف است باید ایجاد شبکه‌های دیجیتال نیز با تایید این بخش و پیشنهاد آن‌ها صورت گیرد، در غیر این صورت شاهد تضعیف و در نهایت تعطیلی شبکه‌ی توزیع سنتی هستیم.
وی در ادامه عنوان کرد: اصناف ظرف مدت یک سال گذشته تلاش خود را برای به روز شدن و استفاده از تکنولوژی برای عقب نماندن از بازار انجام می‌دهد، اما به دلیل احتمال ادغام اتحادیه‌ها اقدامات جدی صورت نگرفته است.
رئیس اتحادیه خواربار فروشان در پایان خاطر نشان کرد: لزوم استفاده از کسب و کار‌های دیجیتال در دنیای امروز بر همگان روشن است، اما پیش از آن باید بستر‌های لازم در زمینه‌ی مالیات، بیمه، عوارض و سایر موارد تهیه شود.
به طور قطع برای بررسی دقیق، نکات مثبت و منفی در کنار هم باید مورد ارزیابی قرار گیرد تا در نهایت با تصمیمی آگاهانه دست به انتخاب برای آینده بازار و نوع فروش در آن زد.
به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *