اکوسیستم

رونمایی از دیجی کالا نکست در رویداد نوآوری باز برای کسب و کارها

برگزاری رویدادهای تخصصی نوآوری باز در دستور کار پرابلم

لیمو HR

نخستین رویداد نوآوری باز برای کسب و کارها با عنوان روز نوآوری باز (O.I.Day) توسط پلتفرم نوآوری باز پرابلم و با هدف معرفی مفهوم نوآوری باز به اکوسیستم کارآفرینی ایران، برگزار شد.

این رویداد که بیست و ششم مهرماه در باشگاه کارآفرینی تیوان برگزار می‌شد، میزبان شرکت‌های بزرگ، متخصصان نوآوری و استارتاپ‌هایی بود که برای شبکه‌سازی و استفاده از دانش سخنرانان رویداد گرد هم آمده بودند.

در نخستین بخش از رویداد، مهندس آرش برجی خانی، مدیرعامل پلتفرم نوآوری باز پرابلم به تشریح اهداف رویداد پرداخت و بخشی از موفقیت‌های پرابلم در به کارگیری نوآوری باز در حل مشکلات سازمان‌ها و شرکت‌ها را مرور کرد. وی برگزاری رویدادهایی را که به طور تخصصی در حوزه‌های مختلف به بررسی چالش‌ها و فرصت‌های نوآوری باز بپردازند را، گام بعدی پرابلم برای توسعه فرهنگ استفاده از نوآوری باز دانست.

پس از مهندس برجی‌خانی، دکتر میرسامان پیشوایی که سابقه مطالعات گسترده در حوزه نوآوری باز را در کارنامه دارد و هم اکنون به عنوان عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت فعالیت ‌می‌کند، به بررسی سیر تحول رویکرد شرکت‌ها نسبت به نوآوری باز پرداخت. وی همچنین به معرفی برخی تکنولوژی‌های تحول آفرین نظیر چاپ سه‌بعدی پرداخت و به لزوم توجه شرکت‌ها به نوآوری‌های شکل گرفته در این فناوری‌ها اشاره کرد.

دکتر روح الله رحمانی مدیر نوآوری دیجی‌کالا

در سومین بخش رویداد، دکتر روح الله رحمانی، مدیر نوآوری دیجی‌کالا، تجربیات ارزشمندش در حوزه نوآوری را با مخاطبان به اشتراک گذاشت. رحمانی که در شرکت‌هایی همچون مایکروسافت و آمازون فعالیت داشته، از راهکارهای دیجی‌کالا برای بهره‌مندی از مزایای نوآوری باز رونمایی کرد. طبق گفته‎های ایشان دیجی‌کالا نکست بازوی سرمایه گذاری و حمایت این شرکت از استارت آپ ها خواهد بود و بر روی حوزه های لجستیک، تجارت الکترونیک و فناوری های مرتبط با کلود متمرکز خواهد شد. در این چارچوب استارتاپ ها این امکان را خواهند داشت که از امکانات و زیرساخت های موجود در دیجیکالا برای توسعه کسب و کار خود خصوصا در حوزه کلود بهره مند شوند. از دیگر برنامه‌های دیجی‌کالا که مورد اشاره رحمانی قرار گرفت، برنامه‌ داده کاوی باز است که به محققان این امکان را می دهد که به دیتا ست های شرکت دیجیکالا که شامل مواردی نظیر رفتار کاربران و اطلاعات محصولات‌ است، دسترسی داشته باشند و به طور رایگان از آن استفاده کنند.

سخنرانی‎ روح الله رحمانی و معرفی فرصت‌های ایجاد شده در دیجی کالا نویدبخش اتفاقات خوب در حوزه نوآوری بود و امیدی که در دل شرکت‌کنندگان رویداد زنده کرد بود به وضوح در فرصت شبکه‌سازی‌ای که پس از سخنرانی رحمانی ایجاد شده بود قابل مشاهده بود.

در قسمت دوم رویداد، نخستین فردی که بر روی صحنه رفت، مهندس مهرداد حیدری بود که تجربه‌اش در حل مشکل بازاریابی شرکت نفت پارس را که در تعامل با پلتفرم نوآوری باز پرابلم اتفاق افتاده بود با حضار به اشتراک گذاشت.

کاوه یزدی فرد مدیر نوآوری شهری پروژه تهران هوشمند

در آخرین سخنرانی رویداد هم که مورد توجه مخاطبان قرار گرفت، کاوه یزدی فرد، مدیر نوآوری شهری پروژه تهران هوشمند با ارائه‌ای جذاب، لزوم ایجاد یک اجتماع برای گسترش، ترویج و تسهیل نوآوری باز را مطرح کرد و برخی تجربیات شکل گرفته در ایجاد اجتماع مدنظر را که در پایتخت‌های برتر جهان اتفاق افتاده بود، مرور کرد.

رویداد O.I.Day که به همت پلتفرم نوآوری باز پرابلم برگزار می‌شود از این پس به صورت سریالی دنبال خواهد شد و در هر رویداد یکی از حوزه‌های مستعد به طور تخصصی برای بهره‌مندی از نوآوری باز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *