اکوسیستم

نقشه جامع اکوسیستم فینتک ایران منتشر شد

نسخه 1/21 نقشه اکوسیستم فین تک توسط مجموعه ثروت ستارگان منتشر شد.

تعیین اندازه دقیق بخش خدمات مالی جهان، کار دشواری است زیرا آماری از اندازه بازار مالی همه کشورها در دسترس نیست و از طرف دیگر تعریف دامنه صنایعی که می تواند در بخش خدمات مالی دسته بندی گردد، آسان نمیباشد. با این وجود آماری که از سوی OECD منتشر شده، نشان می دهد ۲۰% از کل تولید ناخالص داخلی کشورهای توسعه یافته در بخش خدمات مالی است و در سال ۲۰۲۰، از منظر مجموع تولید ناخالص داخلی جهان، به بیش از ۱۰۰ تریلیون دلار می رسیم که اگر بپذیریم بیشترین سهم از تولید ناخالص داخلی جهان را همین کشورهای توسعه یافته دارند آنگاه میزان ارزش جهانی بازار خدمات مالی در حدود ۲۰ تریلیون دلار تخمین زده می شود.

این صنعت همواره در طول تاریخ از اهمیت استراتژیکی برخوردار بوده و هست. چرا که هیچ کالایی فروخته نمی شود، هیچ کارخانه جدیدی تاسیس نمی‌شود، هیچ سرمایه گذاری انجام نمی‌شود و به عبارتی هیچ آجری روی آجر گذاشته نمی‌شود، مگر اینکه یکی از بانک‌ها، بیمه‌ها، صرافی‌ها، لیزینگ‌ها، سبدگردانان، کارگزاران، شرکت‌های تامین سرمایه یا سایر نهادهای مالی بسترساز آن باشند. صنعت مالی، یکی از مهمترین زیرساخت‌های نرم یک نظام اقتصادی است.

در ادامه می‌توانید نسخه با کیفیت نقشه جامع اکوسیستم فین تک ایران را که از شش بخش نهاهای قانون گذاری و نظارتی، سرمایه گذاران خطرپذیر، شتاب دهنده ها، انجمن ها و تسهیلگران، رسانه ها و رویدادها و استارتاپ ها تشکیل شده است و به تازگی توسط مجموعه ثروت ستارگان منتشر شده است مشاهده نمایید.

همچنین چنانچه استارتاپ شما در این نقشه وجود ندارد با ما در میان بگذارید.

اکوسیستم فین تک ایران

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۳ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

۲ دیدگاه

  1. سلام مرسی از کار خوبی که تهیه کردید، گزارش خیلی زیبا و کاربردیه، فقط ممنون میشم لطف کنید، شرکت سرمایه گذاری خطر پذیر vcboom رو هم به لیست شرکتهای سرمایه گذار اضافه کنید. با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *