اخبار استارتاپیاخبار اطلاعات و ارتباطاتاخبار هوش مصنوعی

گزارش دهمین جشنواره فناوری اطلاعات کشور

آماده پیاده سازی نقشه راه هوش مصنوعی در سازمان ها هستیم

لیمو HR

گروه فناوری اطلاعات شریف با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری، پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری دهمین جشنواره فناوری اطلاعات کشور IT WEEKEND 10″” را در محل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری برگزار کرد.

دهمین جشنواره فناوری اطلاعات کشور با سخنرانی نخبگان و افراد برجسته حوزه فناوری اطلاعات و حضور مخاطبان حوزه در ده دوره برگزار شده است و هدف مطرح کردن چالش های پیش روی نوآوران و ایجاد انگیزه برای راه اندازی کسب وکار های نوین را دنبال کرده است.

به گزارش اکوموتیو به نقل از روابط عمومی رویداد، در دهمین جشنواره فناوری اطلاعات، دکتر علی گلزاده مدیرعامل شرکت داده و اعتبارسنجی تجارت ایرانیان (داتا) به عنوان سخنران اصلی حضور داشت و به روند توسعه هوش مصنوعی پرداخت و نکات بنیادین پیاده سازی هوش مصنوعی در سازمان ها و شرکت های ایرانی را مرور کرد.

سخنرانی علی گلزاده در دهمین جشنواره فناوری اطلاعات کشور

گلزاده در سخنرانی خود در ردهمین جشنواره فناوری اطلاعات کشور مشاغلی همچون مدیر محصول هوش مصنوعی، مهندس پرامپت، متخصص یادگیری ماشین و مشاور هوش مصنوعی را مشاغل موثر سال های آتی توصیف کرد و گفت:« جی پی مورگان به عنوان یک بانک بزرگ در سال های اخیر با مهاجرت نیروهایش به شرکت های فناوری بزرگ مواجه شده است و نیروهای فنی این مجموعه بزرگ و اثرگذار به سمت شرکت های فناوری همچون آمازون، گوگل، مایکروسافت، متا و… رفته اند و آنجا جذب شده اند. این آمار نشانگر آن است که صنایع مختلف از جمله صنعت بانکداری نمی تواند در دنیای امروز، سودای یکه تازی داشته باشد و فارغ از تحولات سریع فناوری به بقا و کارآمدی خود ادامه دهد.»

مدیرعامل شرکت داتا، قدم اول پیاده سازی هوش مصنوعی در سازمان را ارزیابی بلوغ دانست و گفت: «ضرورت و پیش نیاز این کار، زیرساخت داده ای و سخت افزاری مناسب است که فقدان آن در بسیاری از مجموعه های ایرانی مشاهده می شود. نقشه راه هوش مصنوعی، با توجه به صنعت و کسب وکار خاص، مسیری را برای بلوغ مجموعه ها ترسیم می کند. ما در شرکت داتا، به سازمان های بزرگ ایرانی کمک می کنیم نقشه راه مشخص اجرایی و اختصاصی خودشان را برای بهره گیری از هوش مصنوعی داشته باشند. این نقشه راهها، پیاده سازی آنها و بررسی خروجی و نتیجه ها کاری است که ما خود را به آن متعهد می دانیم.»

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۱ Average: ۵]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *