لیمو HR
اینفوگرافیکچندرسانه ای

معرفی اکوسیستم فرانکفورت در آلمان + اینفوگرافیک

ظرفیت‌های گسترده فرانکفورت در حوزه‌های فناوری مالی، هوش مصنوعی و امنیت سایبری

فرانکفورت با داشتن دفاتر بانک مرکزی اروپا، و بیش از ۷۰،۰۰۰ کارمند در مؤسسات خدمات مالی، مرکز مالی اتحادیه اروپا محسوب می شود. شکوفایی Brexit و موقعیت محوری فرانکفورت در اروپا، در کنار قیمت‌ مسکن و هزینه های زندگی که هنوز در این شهر چندان بالا نیست، این منطقه را به‌ مکان جذاب و فوق العاده ای برای کارآفرینان و استارتاپ هایی تبدیل کرده است که می خواهند در نهایت کارشان را به دیگر کشورهای اروپایی گسترش دهند.

زیربخش‌های قدرتمند اکوسیستم فرانکفورت

FintechFintech: تعجبی ندارد که قوی‌ترین زیربخش استارتاپی فرانکفورت فناوری مالی است. بیش از ۵۰% سرمایه گذاری خطرپذیر محلی بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷ به استارتاپ‌های فناوری مالی اختصاص یافته است. تقریباً تمام دفاتر مرکزی آلمانی یا جهانی بانک‌ها و مؤسسات مالی مهم دنیا، در این شهر مستقر بوده و اکثر آنها برنامه‌هایی متناسب با نیازهای فناوری‌ مالی و فناوری‌ بیمه به راه انداخته‌اند. ازجمله Digitalfabrik متعلق به دویچ بانک، برنامه‌ای که از رشد پروژه‌های بانکداری دیجیتال حمایت می‌کند؛ یا مرکز رشد Commerzbank.

بزرگترین خروجی فناوری مالی آلمان در طول تاریخ تقریباً سه سال قبل در فرانکفورت رخ داد. ۳۶۰T، شرکت تجاری Forex، به مبلغ حدود ۸۰۰ میلیون دلار توسط دویچ بورس که بازار سهام فراکفورت را اداره می‌کند خریداری شد. این شرکت نمونه شاخصی از فناوری مالی فرانکفورت است که نشان می‌دهد خروجی‌های بزرگ در این شهر امکان‌ دارد.

AI, Big Data & Analytics AI, Big Data & Analytics: فرانکفورت از داشتن چندین دانشگاه طراز اول مثل دانشگاه فنی دارمشتات یا دانشگاه گوته فرانکفورت به خود می‌بالد، بسیاری از این مراکز برنامه‌های خاصی در ارتباط با ابرداده و آنالیز دارند. یکی از این برنامه‌ها، دوره‌های آموزش عمومی برای محاسبه داده و آنالیز توسط استارتاپ هاست. نمونه‌های شاخص استارتاپی در فضای هوش مصنوعی از این قرارند: Arago، شرکتی که به کسب و کارها کمک می‌کند فرآیندهای IT خود را از طریق اتوماسیون هوشمند، خودکار سازند و توانسته ۵۵ میلیون دلار جذب سرمایه داشته باشد. Savedroid شرکت دیگری است که برای دخل و خرج کاربرانش یک اپلیکیشن به کمک هوش مصنوعی تولید کرده است.

CybersecurityCybersecurity: هرچند امنیت سایبری به بزرگی بخش فناوری مالی محلی نیست اما به تازگی شکوفا شده است. Acellere، شرکت سازنده نرم‌افزار آنالیز است که خطاهای کدنویسی را به حداقل رسانده و به اولویت‌بندی کارها کمک می‌کند. این شرکت اعلام کرده که ژانویه گذشته در دور سرمایه گذاری سری A، دو و نیم میلیون دلار جذب سرمایه داشته است. نمونه موفق دیگر، شرکت راستی‌آزمایی دیجیتال به نام Authada است که خروجی دانشگاه فنی دارمشتات محسوب می‌شود.

«منطقه فرانکفورت ترکیبی است از یک زیرساخت محکم (دیجیتال)، نوع درستی از استعداد، پژوهش و آموزشی که جهانیان به آن اذعان دارند، و یک دهه تجربه شرکت‌های ریشه‌دار. طرح جامع فناوری مالی و استارتاپ منطقه فرانکفورت که توسط TechQuartier ارائه شده، اقدامات خاصی را درجهت تقویت تولید ایده‌ها، کسب و کارها و ابداعات آینده تعریف می‌کند. دولت ایالتی هِسِن همراه با شرکای صنعتی، علمی و سیاسی خود، از پیاده‌سازی این طرح جامع حمایت می‌کند.» تارک الوزیر، وزیر اقتصاد، انرژی، حمل و نقل و توسعه منطقه‌ای هسن

«زیست بوم فرانکفورت با سرعت بسیار سریعی در حال پیشرفت است. طی دو سال گذشته، دانشگاه‌ها، شرکت‌ها و رهبران سیاسی نیروهایشان را با هم ترکیب کرده‌اند تا همکاری نزدیکی به سمت هدفی مشترک داشته باشند: یعنی تبدیل کردن فرانکفورت به یک قطب استارتاپی. فرمول جادویی فرانکفورت پایگاه عظیم استعداد آن در کنار یک زیرساخت مستحکم، تعداد زیادی شرکت چندملیتی و یک بازار محلی است که ۵.۵ میلیون سکنه دارد. فرانکفورت به‌خصوص با داشتن استارتاپ های خوش‌آتیه متنوع،  ازلحاظ زیربخش‌های فناوری مالی، امنیت سایبری و ابرداده، از جایگاهی پیشرو برخوردار است.» توماس فانک و سباستین شافر، از مدیران TechQuartier

«فرانکفورت تعداد نسبتاً زیادی استارتاپ در بخش B2B دارد. این مسئله باعث نزدیک شدن بخش فناوری مالی به رگولاتورها و بانک‌ها با هدف شراکت شده است. زیست بوم فرانکفورت، با دسترسی داشتن به سرمایه گذاران و نیروی کار زبده، بهترین شرایط را برای راه‌اندازی و رشد کسب و کار فناوری مالی فراهم می‌سازد. ما فناوری‌های مالی را نه به عنوان رقیب که به‌عنوان شرکایی می‌بینیم که نوآوری را به کسب و کارمان وارد می‌کنند.» سوئین مولمان، رئیس راهبرد دیجیتال و نوآوری، ING-DiBa

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *