ابزارهای مدیریتی

ابزار تحلیل usp چیست

ابزار پیشنهاد فروش منحصر به فرد و کشف مزیت رقابتی

لیمو HR

تحلیل USP در واقع پیشنهاد فروش منحصر به فردی است که شما می توانید ارائه دهید در حالی که رقبای شما نمی توانند. این پیشنهاد “لبه رقابتی” شماست و دلیل آن نیز این است که شما تنها فروشنده هستید و مشتریان از شما خرید می کنند. زمانی که شما در حال بازاریابی هستید پیشنهادهای فروش منحصر به فرد می توانند به شما کمک کنند به طوری که اگر شما تحلیل USP نداشته باشید محکوم به مبارزه برای بقا هستید.

با این حال، پیدا کردن پیشنهادهای فروش منحصر به فرد اغلب بسیار دشوار هستند. هنگامی که یک شرکت یک پیشنهاد فروش منحصر به فرد موفق در بازار ایجاد می‌کند، رقبا با عجله سعی می‌کنند تا پیشنهاد را کپی کنند.

یک پیشنهاد فروش منحصر به فرد می‌تواند مدل کسب و کار شما را بسیار شفاف سازد، یعنی نشان دهد شرکت شما چه می‌کند و چرا آن کار را انجام می‌دهد. کار یک پیشنهاد فروش منحصر به فرد این است که کسب و کار شما و مهم تر از همه اهداف کسب و کار شما را در یک جمله تعریف کند.

در ادامه می‌خواهیم ببینیم چگونه می‌توان از تجزیه و تحلیل یو اس پی برای کمک به ایجاد یک پیشنهاد فروش منحصر به فرد استفاده کرد.

نحوه استفاده از ابزار تحلیل USP

۱. درک ویژگی‌های ارزش مورد نظر مشتری

در مرحله اول، در مورد آنچه که مشتریان در مورد محصول یا خدمات شما به آن فکر میکنند بیندیشید. فراتر از اصولی که برای همه تامین کنندگان در صنعت رایج است، حرکت کنید و به معیارهای مشتریان برای تصمیم گیری خرید محصول و یا خدمات توجه کنید.

با استفاده از طوفان فکری با مشارکت افراد متخصص در این فرایند، شما طیف وسیعی از خصوصیات را شناسایی خواهید کرد. بنابراین با فروشندگان، تیم‌های خدمات مشتری و مهم تر از همه با مشتریان خود باید صحبت کنید.

۲. خود و رقبایتان را با این معیارها رتبه بندی کنید

اکنون رقبای خود را شناسایی کنید. برای هر ویژگی به خود و هر یک از رقبای خود از ۱۰ امتیاز بدهید. در صورت امکان، نمرات خود را بر اساس داده‌های عینی بنویسید. هر جایی که این امکان وجود ندارد، بهترین کار را برای مشاهده مسائل از منظر مشتری انجام دهید و سپس بهترین حدس را بزنید.

۳. بهترین رتبه خود را مشخص کنید

این نقاط را روی یک گراف رسم کنید. این کار به شما کمک می کند تا نقاط قوت و ضعف رقبا را مشخص کنید و از این طریق، یک ساختار ساده و ارتباطی از USP خود ایجاد کنید.

نحوه استفاده از ابزار تحلیل usp

۴. پیشنهاد فروش منحصر به فرد خود را حفظ کرده و از آن استفاده کنید!

گام نهایی این است که مطمئن شوید که می‌توانید از پیشنهاد فروش منحصر به فرد خود دفاع کنید. شما می توانید مطمئن باشید که به محض این که شما شروع به تبلیغ یک پیشنهاد فروش منحصر به فرد کنید، رقبای شما هر کاری را که می‌توانند انجام خواهند داد تا یو اس پی شما را خنثی کنند. به عنوان مثال، اگر شما بهترین وبسایت را داشته باشید، رقبای شما یک طراح وب بهتر خواهند داشت. یا اگر شما ویژگی جدیدی در محصول خود داشته باشید، این ویژگی را در سال آینده در رقیبانتان هم خواهید دید.

اگر شما یک پیشنهاد فروش منحصر به فرد ایجاد کرده اید، این پیشنهاد حس سرمایه گذاری برای دفاع از آن را ایجاد خواهد کرد به این ترتیب، رقبای شما تلاش خود را برای حفظ جایگاه خود انجام خواهند داد و زمانی که آنها در حال بهبود هستند، شما به مرحله بعدی نقل مکان کرده اید.

در نهایت هنگامی که تحلیل USP را ایجاد کردید، اطمینان حاصل کنید که بازار در مورد آن آگاه است!

نکات

هنگامی که پیشنهاد فروش منحصر به فرد خود را شناسایی می‌کنید مطمئن شوید که این چیزی است که واقعا برای مشتریان بالقوه شما مهم است. هیچ دلیلی وجود ندارد که در صنعت بهترین باشید در حالی که چیزی که ارائه می‌کنید برای ان صنعت اهمیتی نداشته باشد.

استفاده از تجزیه و تحلیل USP یک راه مفید برای درک چگونگی رقابت مردم در صنعت شما است. این برای شناسایی پیشنهاد فروش منحصر به فرد شما ضروری است، بنابراین شما خواهید فهمید چه چیزی برای ساخت و فروش به مشتریان خود باید داشته باشید.

تحلیل یو اس پی یک فرایند چهار مرحله ای است:

  1. اول، شما معیارهای تصمیم گیری (صریح و پنهانی) را لیست می‌کنید که مشتریان صنعت شما در تصمیم‌گیری‌های خرید از آن استفاده می‌کنند.
  2. دوم، شما خود و رقبای خود را با این معیارها رتبه بندی می‌کنید.
  3. سوم، شما به جایی نگاه می‌کنید که بهترین رتبه را دارید و از این برای ساخت USP خود استفاده می‌کنید.
  4. در نهایت، نگاهی به نحوه ساخت پیشنهاد فروش منحصر به فرد خود بیندازید.

کاربرگ مربوط به این ابزار از طریق این لینک قابل دریافت می‌باشد.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۰ Average: ۰]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *