فناوری حقوقی

نگاهی به پلتفرم‌های حقوقی خدمات قرارداد؛ چرا رکلا همچنان انتخاب بهتری است؟

لیمو HR

همین چند سال پیش، دغدغه مهم خدمات دهندگان حقوقی این بود که بتوانند مردم را متقاعد کنند که باید برای هر توافق یا معامله کوچک یا بزرگی که انجام می‌دهند، یک قرارداد داشته باشند. خوشبختانه در حال حاضر این مساله که وجود و امضای قرارداد برای هر نوع توافق یا معامله‌ای مهم و ضروری است و امضای یک قرارداد دقیق و قانونی می‌تواند به میزان چشمگیر و قابل توجهی از بروز اختلافات و مشکلات احتمالی میان طرفین یک قرارداد بکاهد، دیگر بر کسی پوشیده نیست. از طرفی، تنظیم کننده قرارداد باید متخصص باشد.

حالا سوال مهم این است که از کجا قرارداد بگیریم؟!

اگر در هر موضوعی اول تقاضا و نیاز، دلیلی برای روی کار آمدن پلتفرم‌های خدمات دهی آنلاین بودند، در رابطه با خدمات تنطیم یا ارائه نمونه قرارداد، همه چیز برعکس است!

سابقه فعالیت پلتفرم‌های حقوقی نشان می‌دهد که ابتدا خدمات دهندگان حقوقی شروع به کار کردند و از اهمیت قرارداد گفتند تا به مرور، استفاده از قرارداد و مشاوره حقوقی درباره آن، بیش از پیش افزایش یابد. از این گروه می‌توانیم به عنوان پیشگامان ارائه خدمات حقوقی آنلاین نام ببریم.

پس اگر به یک قرارداد نیاز دارید و احتمالا نمی‌خواهید با مراجعه به موسسات حقوقی و وکلای مستقل هزینه گزاف و قابل توجهی برای آن پرداخت کنید، حتما تا آخر این تحلیل را بخوانید. اینجا از مهمترین پلتفرم‌های خدمات حقوقی آنلاین صحبت می‌کنیم و شرایط ارائه خدمات هر کدام از این پلتفرم‌ها در حوزه نمونه قرارداد و تنظیم قرارداد را بررسی خواهیم کرد. در آخر خودتان می‌توانید تصمیم بگیرید که قراردادتان را از کجا بگیرید!

مرجع متخصص در تنظیم قرارداد کدام است!؟

بدون شک، تخصص باید مهمترین ملاک شما برای انتخاب خدمات دهنده باشد. اینکه قرارداد خود را از مرجعی بگیرید که صرفا در حوزه قرارداد فعالیت می‌کند، انتخابی هوشمندانه‌ای است زیرا از این موضوع مطمئن هستید که پلتفرم خدمات دهنده تمام توجه و تمرکز خود را به قرارداد اختصاص داده است و به همین دلیل، روزانه با چالش‌های مربوط به این اسناد دست و پنجه نرم می‌کند. همین موضوع می‌تواند تاییدی بر تجربه و سابقه تاثیر گذار باشد.

در میان پلتفرم‌های حقوقی فعال مانند بنیاد وکلا، وینداد، لامینگو و رُکلا، تنها دو پلتفرم لامینگو و رکلا اختصاصا در حوزه تنظیم قرارداد و ارائه نمونه قرارداد فعالیت می‌کنند.

بنیاد وکلا سایت معتبر و فعالی است که حوزه فعالیت خود را صرفا به قرارداد اختصاص نداده است و موضوعات متعدد حقوقی و حتی کیفری را پوشش می‌دهد. با استفاده از این پلتفرم می‌توانید به راحتی با وکلا ارتباط بگیرید و در خصوص موضوعات مختلف حقوقی یا کیفری از خدمات مشاوره استفاده کنید اما اگر صرفا به دنبال یک قرارداد حرفه‌ای هستید، این پلتفرم را پیشنهاد نمی‌کنیم.

پلتفرم دیگر، وینداد است که با وجود سابقه خوبی که در ارائه قرارداد دارد، در حال حاضر بیشترین بودجه علمی و خدمات دهی خود را به بررسی شرایط حقوقی کسب و کارها و شرکت‌ها اختصاص داده است. از خدمات خوب این پلتفرم در این راستا، ارائه خدمات بررسی رایگان شرایط حقوقی کسب و کارها و شرکت‌ها است. شما می‌توانید به راحتی برای استفاده از این مشاوره رایگان، در وینداد درخواست ثبت کنید. علاوه براین، این پلتفرم خدمات خوبی برای ثبت شرکت و مسائل مربوط به آن ارائه می‌دهد.

تا اینجا، هیچ کدام از این دو پلتفرم را نمی‌توانیم پلتفرم صرفا قراردادی نام ببریم.

بررسی دو پلتفرم اختصاصی تنظیم قرارداد؛ رکلا و لامینگو!

همانطور که ابتدا نیز توضیح دادیم از میان سرویس دهندگان حقوقی، دو پلتفرم حقوقی که اختصاصا در حوزه قرارداد فعالیت می‌کنند، لامینگو و رکلا هستند. اگرچه لامینگو نمونه فرم‌های خوبی نیز برای شکواییه و دادخواست ارائه می‌دهد و در این خصوص نیز فعالیت دارد اما با ارفاق می‌توانید ماهیت خدمات آن را قرارداد بدانید.

در نهایت، با توجه به دامنه فعالیت هر کدام از این پلتفرم‌ها، تنها مرجعی که به صورت تخصصی و اختصاصی فعالیت خود را صرفا به قرارداد معطوف کرده، رکلا است! می‌توانیم رکلا را بدون اغراق مرجع تخصصی تنظیم قرارداد بدانیم. فعالیت اختصاصی رکلا در حوزه قراردادها به حدی است که حتی برای خدمات مشاوره حقوقی تلفنی خود نیز، تنها موضوعاتی را می‌پذیرد که مربوط به مشکلات قراردادی و نکات حقوقی و قانونی مرتبط با آن باشد.

پس اگر ملاک اول، تخصص و تجربه باشد، قطعا این امتیاز را باید به رکلا اختصاص دهیم.

قرارداد مورد نیاز من کدام است؟ از چه کسی بپرسم؟

با اینکه خدمات دهندگان حقوقی انواع متنوعی از نمونه قراردادها را ارائه می‌دهند، انتخاب نمونه قرارداد مناسب، قطعا یک اقدام هوشمندانه و تخصصی است. در واقع شما باید نسبت به ماهیت قراردادی که نیاز دارید اطلاعات حقوقی و قانونی کافی داشته باشید و با آگاهی از شرایط تعهدات خود، قرارداد مناسب‌تان را انتخاب کنید. تنوع و موارد کاربرد قراردادها ظرایف خاصی دارد که صرفا فعالان این حوزه به آن آگاه هستند.

مجموعه حقوقی رکلا، به عنوان مرجع تخصصی تنظیم قرارداد، تنها مرجعی است که به خوبی متوجه این نیاز مشتریان خود شده است و در خصوص آن، خدمات فوق العاده‌ای انجام می‌دهد.

با اینکه لامینگو و وینداد نیز در پلتفرم‌های خود امکان چت آنلاین را قرار داده‌اند اما مطابق با بررسی‌های ما، چندان پاسخگوی سوالات و ابهامات مشتریان در خصوص تهیه نمونه قراردادها نیستند. علاوه براین، برای شروع گفتگو با چت آنلاین این سایت‌ها باید اطلاعات شخصی مانند شماره، نام و آدرس ایمیل خود را وارد کنید که احتمالا چندان خوشایند کاربر نیست و حتی ممکن است یک مشتری به هر کدام از این اطلاعات دسترسی نداشته باشد و همین موضوع مانع برقراری ارتباط او با سایت شود. علاوه براین، وقتی به این سایت‌ها پیام می‌دهید، باید مدت قابل توجهی را برای دریافت پاسخ صبر کنید و معمولا سوالات تخصصی در خصوص انتخاب نمونه قرارداد را پاسخ نمی‌دهند و پشتیبانی این پلتفرم‌ها در چهارچوب چگونگی استفاده از سایت و ثبت خرید است.

دسترسی کاربران به چت آنلاین از ۷ صبح تا ۱۲ شب در رکلا یک خدمت متمایز است!

طبق بررسی‌هایی که انجام دادیم، در این میان، رکلا تنها پلتفرم حقوقی است که از ۷ صبح تا ۱۲ شب به صورت آنلاین و در کمتر از ۵ دقیقه و گاهی در لحظه، به سوالات حقوقی مشتریان خود پاسخ می‌دهد. شما با حضور در سایت رکلا می‌توانید به راحتی و بدون وارد کردن شماره تماس و ایمیل با پشتیبان آنلاین سایت ارتباط بگیرید و از او بپرسید که با توجه به شرایطی که دارید، باید از کدام نمونه قرارداد استفاده کنید و بهتر است کدام قرارداد را خریداری کنید.

رکلا به خوبی این موضوع را درک کرده است که آشنایی با ماهیت قراردادها مساله پیچیده‌ای است و گاهی انتخاب قرارداد برای مشتریان مشکل و ابهام برانگیز خواهد بود. به همین دلیل با ارائه خدمات مشاوره و پشتیبانی آنلاین و در لحظه، بسیاری از سوالات مشتریان خود را پاسخ می‌دهد تا میزان خطای مشتریان در خرید نمونه قرارداد به حداقل و حتی به صفر برسد.

استفاده از کدام پلتفرم حقوقی قرارداد به صرفه‌تر است؟!

با یک نگاه اجمالی به قیمت‌ نمونه قراردادهای موجود در هر کدام از پلفترم‌های حقوقی قرارداد، به راحتی به این نتیجه می‌رسیم که نمونه قراردادهای رکلا، با قیمت کمتری از نمونه قراردادهای پلتفرم‌های حقوقی دیگر مانند لامینگو و وینداد ارائه می‌شوند.

این مساله احتمالا به دلیل فعالیت تخصصی این مرجع در خصوص قرارداد و همچنین به دلیل تعداد مشتریان بیشتری است که به رکلا مراجعه می‌کنند که باعث می‌شود تعدد درخواست این مشتریان بتواند دلیلی برای پایین آوردن قیمت نمونه قراردادها در این پلتفرم باشد. علاوه بر مبلغ، در بخش نمونه قرارداد رکلا، تنوع قابل توجهی برای دریافت انواع نمونه قراردادها نیز وجود دارد.

بالاخره از کدام پلتفرم خدمات قراردادی استفاده کنیم؟

با مقایسه ملاک‌های مختلفی مانند تخصص، امکان ارائه مشاوره و پشتیبانی، تنوع نمونه قراردادها و قیمت خدمات، به نظر می‌رسد پلتفرم رکلا، در صدر پلتفرم‌های حقوقی خدمات قرارداد، قرار دارد.

ناگفته نماند که پلتفرم‌هایی مانند بنیاد وکلا نیز پلتفرم‌های خوبی برای دریافت اطلاعات حقوقی در تمام جنبه‌های مسائل حقوقی هستند اما همانطور که در بالا و در میان تحلیل‌ها بیان شد، آنچه یک کسب و کار حقوقی آنلاین و متخصص را از سایر کسب و کارهای حقوقی متمایز می‌کند تخصص آن کسب و کار حقوقی بر روی یک موضوع خاص حقوقی است و رکلا این ویژگی را دارد زیرا صرفا بر روی قراردادها متمرکز است.

به این مطلب چه امتیازی می دهید ؟
[Total: ۷ Average: ۳.۹]
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *